۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
عدم مناسب سازی زیرساخت‌های مرز ریمدان برای تجارت | گذر مسافری فعال است 
مدیرکل راهداری جنوب سیستان و بلوچستان:

عدم مناسب سازی زیرساخت‌های مرز ریمدان برای تجارت | گذر مسافری فعال است 

چابهار- قادری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت‌های مرز ریمدان برای تجارت مناسب نیست و فقط گذر مرزی مسافری برای عبور و مرور فعال است.

جلال الدین قادری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: مرز ریمدان در سال ۹۹ افتتاح شد اما با وجود ظرفیتها و توانمندی موجود برای صادرات و واردات کالا هنوز بخش تجاری این مرز غیر فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، با اشاره به این مطلب که تا کنون ۱۳۰هزار تردد از طریق گذرگاه مسافری مرز ریمدان انجام شده است، گفت: بخش عظیمی از مشکلات اقتصاد محلی و ملی با استفاده از ظرفیتها مرزها مرتفع می شود.

قادری افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای این مرز جاده دسترسی مناسب است چراکه جاده متنهی به مرز ریمدان ۵۴ کیلومتر طول دارد همچنین بدلیل روستایی بودن عرض کمی داشته و فاقد ابینه و زیر ساخت مناسب برای عبور خودروهای ترانزیتی و مسافری است.

وی تصریح کرد: در این راستا فاز اول این جاده به طول ۲۵ کیلومتر در حال آماده سازی است تا این محور به یکی از محورهای اصلی تبدیل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: ارتباط زمینی مرز ریمدان با ۳ کشور پاکستان، چین و هند که جمعیت ۳۷ درصدی جهان را تشکیل می‌دهند توجه کارشناسان اقتصادی را برای بهره مندی از ظرفیت تبادل کالا، مسافر و جذب گردشگر خارجی به خود جلب کرده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha