۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت|توسعه سبد محصول گروه بهمن با خودروهای هیبریدی در ۱۴۰۲
بازار از گروه بهمن گزارش می دهد

بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت|توسعه سبد محصول گروه بهمن با خودروهای هیبریدی در ۱۴۰۲

خبرنگار «بازار» در زمان بازدید از خط تولید گروه بهمن با تولید مجدد بسترن بی۳۰ مواجه شد، تولید مجدد بی ۳۰ پس از یکسال توقف می تواند سهم بازار این خودروساز را در کنار توسعه سبد محصول افزایش دهد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه بهمن نشست خبری در خصوص دستاوردهای «بهمن» در زمینه تولید خودروهای سواری و تجاری را برگزار کرد، این نشست خبری با حضور محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور، علی پور ابراهیم رئیس هیات مدیره شرکت بهمن موتور، ابراهیم افشار و اصحاب رسانه برگزار شد. گروه بهمن طی دو سال گذشته با ایجاد تنوع در سبد محصولات خودروهای سواری و سنگین توانسته جایگاه مناسب و قابل توجهی در بازار کشور کسب کند. از همین رو این خودروساز قصد دارد سال آینده محصولات متنوع و جدید دیگری را به سبد خود اضافه کند، در حال حاضر، گروه خودروسازی بهمن دارای ظرفیت تولیدی سالانه ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو است. باتوجه به این ظرفیت در صورت حمایت های لازم مشروط بر عدم دخالت دولت در امر خودروسازی و فروش محصول، گروه بهمن می تواند بخش اصلی از نیاز بازار را پاسخ دهد، در ادامه گزارش آخرین نشست خبری گروه بهمن را از نظر خواهید گذراند:

مدیر عامل بهمن موتور: برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم، اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودروها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود

نسخه دیگنیتی دریم سال آینده عرضه بازار می شود

محمد ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور به عنوان سخنران نخست در خصوص برنامه های سال آتی این خودروساز گفت: سال ۱۴۰۲ تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و هدف تیراژ ۵۷ هزار دستگاهی برای این محصول را در برنامه داریم. همچنین سال آینده واردات ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه خودرو را خواهیم داشت.

محمد ضرابیان با تایید عرضه نسخه جدید دیگنیتی به بازار در سال آینده، اظهار داشت: نسخه جدید دیگنیتی دریم (XB۱) سال ۱۴۰۲ به بازار می‌رسد و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود.

محمد ضرابیان در خصوص پیشتازی «بهمن» در ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودروسازی ایران بیان کرد: ما برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم، اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودروها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود. با این حال با دقت بازار خودروهای هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.

ضرابیان در خصوص تناسب کیفیت و قیمت محصولات بهمن موتور گفت: شرکت بهمن موتور در ارزیابی نهادهای مستقل به عنوان همواره بهترین نمرات را کسب کرده است، این در حالیست که این شرکت برترین خدمات را با بهترین قیمت و کمترین هزینه به مشتریان خود می‌دهد. همچنین بهمن موتور در سال ۱۴۰۱ توانست رتبه اول در فروش و رضایتمندی از خدمات را در تازه‌ترین ارزیابی بدست آورد.

وی، افزود: بهمن موتور نسبت به سال ١٤٠٠ در حوزه تولید و فروش تا ٣٥ درصد رشد را تجربه کرد و دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و یک SUV جدید به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد.

ضرابیان با اشاره به راه اندازی مرکز تست خودرو در آینده نزدیک بیان کرد: مرکز تست سنتر برای مشتریان در حال احداث است که می توانند از نزدیک محصولات را لمس و تست کنند. ضمنا فضایی نزدیک به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته ایم که اختصاص به خودروهای وارداتی دارد و استانداردهای خاصی خواهد داشت.

بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت|توسعه سبد محصول گروه بهمن با خودروهای هیبریدی در ۱۴۰۲

شرکت تیوان روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۲ توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد

موتور فیدلیتی و ریسپکت مونتاژ می شود

علی پورابراهیم عضو هئیت مدیره بهمن موتور به عنوان سخنران دوم این نشست با اشاره به اینکه بهمن موتور نیز افق ۵ ساله تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است، گفت: در گروه خودروسازی بهمن رویکردهای توسعه گرا در سال ۱۴۰۲ تداوم دارد، قطعه زمینی به مساحت ١٣٠ هکتار خریداری شده که به بهمن موتور ۲ ملحق می‌شود. باتوجه به این توسعه در ٥ سال آینده به تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاهی دست پیدا خواهیم کرد.

پور ابراهیم در خصوص دیگر اهداف توسعه‌ای این شرکت اظهار داشت: خطوط بدنه گسترش یافته و در سال ۱۴۰۲ بدنه فیدلیتی به طور کامل در ایران تولید می‌شود. داخلی سازی و طراحی پلفترم‌های داخلی از دیگر اهداف بهمن موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران مرکز تحقیقات بهمن موتور تعیین شد.

وی، افزود:ماموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است. مرکز تحقیقات بهمن موتور مجوزهای لازم را دریافت کرده و ٧٥٠٠ متر فضای مهندسی به مجموعه اضافه می شود.
پور ابراهیم درباره توسعه شرکت تیوان، بیان کرد: این شرکت روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۲ توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.

بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت|توسعه سبد محصول گروه بهمن با خودروهای هیبریدی در ۱۴۰۲

کامیونت فورس ۳.۵ تن، کشنده‌ای با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و امپاور BD۳۰۰ با توانایی بار ۱۹ تن محصولاتی است که سال ۱۴۰۲ وارد بازار تجاری می‌شود

سال ۱۴۰۲ سبد محصولات تجاری متنوع می‌شود

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل به عنوان سخنران سوم با اشاره به رفع مشکلات گواهی اسقاط گفت: قانون پرداخت ۱.۵درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اجرایی خواهد شد و مساله نبود گواهی اسقاط برطرف شده است.

مدیر عامل بهمن دیزل نیز در خصوص برنامه‌های توسعه گرای این شرکت بیان کرد: به رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها بهمن دیزل توانست به بیش از ٥ هزار و ٣٠٠ دستگاه تولید خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین دست پیدا کند که بیش از ١٢٠ درصد رشد نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است، موضوع مهم در این حوزه خروج بهمن دیزل از وضعیت تک محصولی بود. از طرفی فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که پرسنل از ٦٠٠نفر به ٢ هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز بازار در سال بعد ٦٠ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. همچنین تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص سال آینده راه اندازی خواهد شد.

خضری با اشاره به توسعه سبد محصولات بهمن دیزل اظهار داشت: کامیونت فورس ۳.۵ تن، کشنده‌ای با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و امپاور BD۳۰۰ با توانایی بار ۱۹ تن محصولاتی است که سال ۱۴۰۲ وارد بازار تجاری می‌شود. این کامیون تحولی در حوزه تجاری خواهد بود و بهمن دیزل توانست بعد از ۵۰ سال، کامیون مدرن و مطابق با اخرین استانداردهای روز دنیا را به تجاری سواران معرفی کند. همچنین کامیون BD۳۰۰ محصولی است که در جایگزینی خودروهای فرسوده می تواند بسیار تاثیر بخش باشد.

بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فیلیتی و دیگنیتی خودروی هیبریدی داشته باشد

نسخه جدید فیدلیتی سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور به عنوان سخنران چهارم این نشست با تایید خبر عرضه نسخه جدید فیدلیتی در سال آینده، گفت: این خودرو طراحی سال ۲۰۲۳ است که در سال بعد به خانواده فیلیتی اضافه خواهد شد.

معاون مهندسی بهمن موتور ضمن ابراز امیدواری از استقبال بازار برای این خودرو و اشاره به تجربه موفق دیگنیتی پرستیژ اظهار داشت: دیگنیتی پرستیژ توانست جای خالی خودروی در این کلاس را با توجه به توانمندی‌های خود پر کند، بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فیلیتی و دیگنیتی خودروی هیبریدی داشته باشد.

بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت|توسعه سبد محصول گروه بهمن با خودروهای هیبریدی در ۱۴۰۲

تولید اتوبوس ۱۸ متری و اتوبوس ۹ متری

ابراهیم افشار عضو هیات مدیره شرکت بهمن دیزل، در خصوص تولید اتوبوس گفت: تولید اتوبوس ۱۸ متری و اتوبوس ۹ متری (مینی باس) در برنامه تولید سال آینده قرار دارد. این تولیدات در شرکت «اسنا» انجام و این شرکت می‌تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها را یاری دهد. شرکت اسنا در سال جاری موفق به تولید ۱۳۰ دستگاه اتوبوس شد و این میزان تولید تا دو برابر در سال جدید افزایش خواهد یافت.
وی، افزود: رقابت با محصولات درجه یک اروپایی از اهداف شرکت سیبا در سال ۱۴۰۲ است، شرکت سیبا موتور در سال جدید FAW۵۶۰ را به بازار معرفی خواهد کرد.

بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت|توسعه سبد محصول گروه بهمن با خودروهای هیبریدی در ۱۴۰۲

خبرنگار «بازار» در زمان بازدید از خط تولید بهمن موتور با تولید مجدد بسترن بی۳۰ مواجه شد

بسترن بی۳۰ به خط تولید بازگشت

پس از پایان نشست خبری مذکور در شرکت بهمن موتور فرصتی دست داد که خبرنگار «بازار» بازدیدی از خطوط تولید این خودروساز داشت باشد. آنچه که در خط تولید بهمن موتور خود نمایی می کرد، بازگشت مجدد بسترن بی۳۰ پس از یکسال توقف تولید بود. بسترن بی ۳۰ یکی از سدان های با کیفیت گروه بهمن است که در بازار جایگاه مناسبی دارد، این خودرو در کنار ریسپکت می تواند سهم بازار خودروهای سدان گروه بهمن را افزایش دهد.

گفتنی است که سال آتی تولیدات بهمن موتور در خط روزانه ۲۵۰ دستگاه خواهد شد، این حجم تولید می تواند اثر مطلوبی در کاهش تقاضای کاذب خرید خودرو در بازار آزاد داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha