۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
مسیرهای گردشگری ارزان قیمت استان سمنان | نوروز بهترین فرصت قومس گردی
بازار گزارش می‌دهد؛

مسیرهای گردشگری ارزان قیمت استان سمنان | نوروز بهترین فرصت قومس گردی

سمنان- استان سمنان به واسطه قرار گیری در چهار راه شمالشرق، جاذبه های گردشگری دیدنی دارد که در ایام نوروز، میزبان خیل عظیم گردشگران است.

بازار، گروه استان‌ها: استان سمنان در باریکه میان البرز و دشت کویر قرار گرفته در نتیجه انواع طبیعت از کوهستان و جنگل تا دشت و مرتع و آبشار و حتی بیابان و کویر برهوت را در دل خود جای داده است موضوعی که از سمنان، یک جاذبه گردشگری مهم در شمال شرق کشور می سازد.

در دوران پساکرونا که تقاضای گردشگری افزایش یافته اما شاهد تلاطم های اقتصادی شدیدی برای اقتصاد خانواده ها هستیم. خانواده هایی که فرصت عید برایشان غنیمتی مهم شده چرا که دیگر شاید شرایط اقتصادی امکان مسافرت دیگری برایشان فراهم نسازد لذا بهترین فرصت برای گردشگری در استان سمنان ایام عید نوروز است.

گردشگری ارزان برای خانواده‌ها

آن چیزی که در گردشگری پساکرونا اهمیت دارد، گردشگری اقتصادی است یعنی یک خانواده مثلا تهرانی یا کرجی بتوانند با کمترین هزینه ممکن چهار روز را در یک استان به گردشگری بپردازند مناظر زیبا ببینند و از اقامت در طبیعت لذت ببرند و به شهرشان بازگردند آن هم بدون اینکه میلیون ها تومان هزینه اقامت و اسکان و غذا دهند. از این بابت استان سمنان می تواند یکی از بهترین میزبانان گردشگری اقتصادی باشد چرا که روستاهای هدف گردشگری و همچنین مسیرهای گردشگری اقتصادی فراوانی دارد که در گزارش های نوروزی به آنها خواهیم پرداخت.

کویر نوردی دومین مسیر گردشگری اقتصادی استان سمنان است که آن هم البته در شاهرود قرار دارد

در نخستین گزارش از سری گزارش های گردشگری اقتصادی ویژه نوروز ۱۴۰۲ به مسیرهای گردشگری استان سمنان می پردازیم مسیرها، بومگردی ها و روستاهایی که اقامت در آنها بسیار ارزان و اقتصادی تمام می شود و می تواند در ایام نوروز بهترین لحظات را برای مردم ایران زمین به یادگار بیاورد.

مسیر گردشگری عرفانی طبیعی در شرق استان سمنان نخستین پیشنهاد خبرگزاری بازار به مهمانان نوروزی است. محمد مرتضایی تور لیدر گردشگری در این باره به بازار می گوید: یکی از بهترین مسیرهای گردشگری عرفانی و طبیعی در استان سمنان که ارزان و اقتصادی نیز باشد، مسیر بسطام، مجن، خرقان، ابر و بازگشت به بسطام است که می تواند برای مهمانان نوروزی خاطره ای زیبا را به همراه بیاورد.

مسیرهای گردشگری ارزان قیمت استان سمنان | نوروز بهترین فرصت قومس گردی

مسیرهای ارزان قیمت گردشگری

مرتضایی درباره این مسیر می گوید: مسیر دسترسی به این مسیر از شاهرود و سپس بسطام است. مسافران می توانند ابتدا به بسطام رفته و مرقد بایزید بسطامی سلطان العرفا را بازدید کرده و ایوان اولجایتو و امامزاده محمد(ع) را نیز مشاهده کنند سپس به موزه عرفان شرق بروند بعد از آن به خرقان در ۲۱ کیلومتری شمال بسطام بروند و مقبره ابوالحسن خرقانی را بازدید کنند و در یکی از بومگردی های روستای قلعه نو خرقان شب را به صبح برسانند فردا صبح بهترین حالت رفتن به جنگل ابر است نگین انگشتری گردشگری استان سمنان با تمام زیبایی هایش که از قلعه نو خرقان شاهرود تا آن ۳۰ دقیقه راه است و خودروی شخصی نیز کامل به آن تردد دارد.

شهمیرزاد دیگر مسیر ارزان قیمت گردشگری به شرط استفاده از بومگردی ها است

وی می افزاید: شامگاه بازگشت به قلعه نو خرقان یا روستای ابر و خوابیدن در بومگردی بهترین پیشنهاد است تا مسافران از غذاهای محلی نیز بهره مند شوند. فردای آن روز باید به سمت مجن رفت و آبشار مجن را بازدید کرد تا ظهر در مجن ماند و به بسطام بازگشت و به شاهرود آمد سپس بعد از ظهر از بازار شاهرود بازدید کرد و موزه ها را دید به آبشار رفت و شب سوم را نیز در شاهرود ماند و صبح روز چهارم این شهرستان را ترک گفت این سفر برای یک خانواده چهار نفره به صورت کامل با احتساب تمام بومگردی های و غذا خوری ها سه میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

خاطره کویر نوردی

کویر نوردی دومین مسیر گردشگری اقتصادی استان سمنان است که آن هم البته در شاهرود قرار دارد. این مسیر سه روز گردشگری را برای یک خانواده چهار نفره نهایتاً با هزینه سه و نیم میلیون تومانی با تمام اسکان و غذا و ... در پی خواهد داشت آنطور که محمد علی پارسا از اهالی رضا آباد و تور لیدر گردشگری می گوید: این مسیر یکی از جذاب ترین تجربه های گردشگری نوروزی است.

پارسا می گوید: مسیر از شاهرود آغاز می شود و به سمت چاه جام در جاده اصفهان می رود رمل و تپه های شنی زیبا تجربه راه رفتن کنار شترها و ... رایگان و زیبا است سپس باید به طرود رفت بعد از ظهر در طرود گشت و گذار کرد و سوغاتی خرید و در بومگردی اقامت گزید که نهایتاً برای چهار نفر یک میلیون تومان هزینه اسکان و غذا و ... دارد.

وی می افزاید: روز بعد حرکت به سمت بیارجمند و ماندن در قلعه بالا است جاذبه های قلعه بالا و روستاهای دزیان و گیور بسیار هستند و خانخودی را نیز می توان گشت سپس به سمت رضا آباد رفت شب را در رضا آباد ماند و در دل کویر طلوع ماه و خورشید را نظاره کرد سپس به تور کویرنوردی بومی رفت و صبح فردا تا بعد از ظهر در رضا آباد ماند سپس در پایان روز سوم در رضا آباد خوابید صبح روز چهارم بازگشت. که بهترین تصویر از دوست داران کویر را شامل می شود.

مسیرهای گردشگری ارزان قیمت استان سمنان | نوروز بهترین فرصت قومس گردی

دامغان همیشه زیبا

طبیعت دوستان اما نباید فراموش کنند که یک مسیر زیبا نیز در دامغان برای گردشگری ارزان قیمت وجود دارد که از شهر دامغان و مسجد تاریخانه و ... آغاز می شود محل های دیدنی دامغان یکی دو تا نیستند اما باید برخی شان را دید و به سمت دیباج سفر کرد شب را در بومگردی ماند صبح طبیعت را نظاره کرد و سوغات دیباج بهره مند شد.

بازدید از چشمه علی برای یک نیم روز و ناهار خوردن در آن سپس بازدید از کلاته روبار و آبشار ها و چشمه ها و اقامت در بومگردی های منطقه کلاته رودبار از دیگر توصیه ها است همچنین باید به غاز شیربند و چشمه های متعددی که در شمال دامغان است نیز اشاره کرد که بومگردی ها به راحتی شما را برای بازدید از آنها هدایت و راهنمایی خواهند کرد و سپس باز باید به دامغان بازگشت بافت قدیمی شهر را دید و روی سوم سفر را به پایان رساند.

شهمیرزاد دیگر مسیر ارزان قیمت گردشگری به شرط استفاده از بومگردی ها است قدم زدن در باغ های شهمیرزاد و اقامت در بومگردی ها خودش یک روز زمان می طلبد شهمیرزاد آنقدر زیبا است که کسی دل از آن نمی کند. اما باید به دیگر نقاط مانند پرور نیز رفت و آن زیبایی ها را هم مشاهده کرد. اوپرت همچنین منطقه ای کوهستانی و جنگلی است که مرز بین استان های سمنان و مازنداران را شامل می شود و می توان با اقامت در بومگردی ها یکروز را برای بازدید از آن زمان گذاشت.

شهمیرزاد شهر نمونه گردشگری

هفت چشمه و سرچشمه، شهر بازی و پارک های زیبا، قله ارم، فینسک و جنگل آن که آب و هوای عجیب دارد روزیه و رودبارک و چشمه های متعدد در روستاهای شهمیرزاد که تقریباً همه گی شان هم دارای بومگردی ها با قیمت مناسب است از دیگر جاذبه های شهمیرزاد محسوب می شود. کسانی که قصد حضور در دل طبیعت را دارند باید بلبل دره را نیز در برنامه خود بگذارند که خودش نیم روزی وقت می طلبد و با این حساب اگر بخواهیم فقط شهمیرزاد را به عنوان یک محور گردشگری بنامیم خودش سه روز زمان نیاز دارد.

از دیگر مسیرهای گردشگری موجود در استان سمنان می تواند گرمسار و کاروانسرای معروف آن باشد

فاصله شهمیرزاد تا تهران با خودرو سه ساعت است و لذا می تواند بهترین مقصد برای گردشگران تهرانی باشد که بخواهند در دل طبیعت لذت ببرند و چند روزی از هیاهوی شهر دور باشند و از سوی دیگر ارزان بودن سفر نیز برایشان اهمیت بسزایی دارد. بازدید از شهمیرزاد برای یک خانواده چهار نفره برای سه روز چهار و نیم میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

گرمسار و زیبایی های تاریخی و طبیعی

از دیگر مسیرهای گردشگری موجود در استان سمنان می تواند گرمسار و کاروانسرای معروف آن باشد که از جاده قم منشعب می شود این کاروانسرا بسیار دیدنی است و پس از بازدید از آن می توان به شهر گرمسار آمد قاطول را بازدید کرد کاروانسرای ده نمک موزه اقوام، شاه نظر و ده ها منطقه دیدنی دیگر دو روز زمان نیاز دارد و در این مدت می توان در اقامت گاه های مسافری نوروزی گرمسار اقامت گزید.

روز سوم را باید در بنه کوه یا معدن نمک با آن عظمتش پرداخت و از لحظه لحظه این مسیر کوتاه گردشگری و بسیار نزدیک به تهران لذت برد مسیری که سه روز طول می کشد و برای تهرانی ها تنها دو ساعت رانندگی لازم دارد پس می تواند سه روز در ایام عید، بهترین فرصت برای بازدید از گرمسار باشد.

مسیرهای گردشگری بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد مانند سرخه، افتر، مهدی شهر حتی علا و شهر سمنان و ... اما در این گزارش اولاً تلاش کردیم به صورت مختصر به مسیرهای گردشگری ارزان قیمت و پرطرفدار برای ایام نوروز نگاهی بیاندازیم و در ثانی، تمام جاذبه های گردشگری استان سمنان نه در قالب یک گزارش بلکه در قالب یک کتاب مصور بزرگ نیز نمی گنجند لذا این تنها شرحی مختصر از داشته های گردشگری اقتصادی این استان بود.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha