۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
مهم ترین ویژگی ها و امکاناتی که یک ردیاب خودرو هوشمند در اختیار شما قرار می دهد چیست؟

مهم ترین ویژگی ها و امکاناتی که یک ردیاب خودرو هوشمند در اختیار شما قرار می دهد چیست؟

همانطور که می دانید وظیفه اصلی ردیاب های خودرو ، نمایش موقعیت مکانی وسایل نقلیه است.

به گزارش بازار، همانطور که می دانید وظیفه اصلی ردیاب های خودرو ، نمایش موقعیت مکانی وسایل نقلیه است. اما امروزه امکانات ردیاب خودرو فقط به یک موقعیت یابی ساده ختم نمی شود. بلکه عملکرد ردیاب خودرو بسیار فراتر رفته است.

از جدید ترین قابلیت های آن می توان به اطلاع رسانی از وضعیت خودرو اشاره کرد که به جلوگیری از سرقت کمک می کند. دریافت سریع کمک در مواقع اضطراری نیز از دیگر مزیت های ردیاب های خودرو محسوب می شود. به این ترتیب سیستم‌ های ردیابی وسایل نقلیه ، اطلاعات ارزشمند زیادی را برای افزایش کارایی و بهبود ایمنی وسایل نقلیه ارائه می کنند.

امکانات ردیاب خودرو معمولا بر اساس نیاز مشتریان در نظر گرفته می شود. شما می توانید انواع ردیاب فاتحان را برای نیازهای تجاری و شخصی خود انتخاب کنید.در ادامه ضمن بررسی تمام امکانات ردیاب خودرو، به معرفی بهترین ردیاب خودرو از نظر کاربران می پردازیم.

مهم ترین امکانات ردیاب خودرو چیست؟

امروزه انواع ردیاب خودرو بر اساس نیازهای مختلف افراد و کسب و کارها طراحی شده اند. عملکرد ردیاب خودرو برای افزایش بهره‌ وری ، بهبود ایمنی و کاهش هزینه‌ های مصرف کنندگان، روز به روز در حال پیشرفت است. شرکت های سازنده ردیاب های خودرو برای پیشی گرفتن از رقبای خود سعی می کنند محصولی را به بازار عرضه کنند که تمام نیازهای رانندگان و ناوگان ها را در برداشته باشد.

اگر هنوز سیستم جی پی اس مورد نظر خود را پیدا نکرده اید، آگاهی از تمام امکانات ردیاب های خودرو که این روزها تبلیغ می شوند به شما کمک می کند تا آنچه مورد نیازتان است زودتر پیدا کنید. در اینجا به خلاصه ای از امکانات ردیاب خودرو و مزایای سیستم های ردیابی خودرو، از جمله ارسال هشدارهای تلفن همراه، نظارت بر بهره وری، صرفه جویی در هزینه ها و موارد دیگر اشاره خواهیم کرد:

  • ارسال هشدارهای قابل تنظیم

امروزه ردیاب های خودرو بسیار بیشتر از یک موقعیت یابی ساده با GPS عمل می کنند. سیستم اعلان بی درنگ که مواردی مثل رفتار رانندگی تا عیب‌ یابی خودرو را به مالکان نشان می دهد برای بهبود کارایی و کاهش خطرات احتمالی استفاده می شود.

شما می توانید سیستم ردیاب را به گونه ای تنظیم کنید که در خصوص ویژگی هایی نظیر سرعت خودرو، مصرف سوخت، ترمزها، بازشدن درب ها، حمل خودرو با جرثقیل، ورود ضربه به خودرو و غیره هشدار دهد. این نوع امکانات ردیاب خودرو به خصوص برای مدیریت ناوگان ها بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال این قابلیت می تواند هزینه های سوخت را حتی ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهد. مهم ترین اعلان های دیگر این سیستم ها عبارتند از:

  • هشدارهای سرعت و سبقت
  • هشدار موعد تعمیر و نگهداری خودرو
  • امکان تعیین محدوده زمانی و مکانی برای حرکت خودرو

این ردیاب ها از ویژگی شتاب ‌سنج سرعت خودرو برخودار هستند که می تواند تخلفات احتمالی در حال حرکت را تشخیص داده و ثبت کند و همچنین به عنوان یک عامل بازدارنده از سرقت عمل نماید.

مسیر یابی ردیاب خودرو از ویژگی های مهم آن

  • کمک به مسیریابی و بهینه سازی مسیر سفر

عواملی همچون تصادفات رانندگی، تعمیرات و بسته شدن جاده ها و سایر شرایط پیش بینی نشده و خارج از کنترل، می توانند بر روی زمان رسیدن به مقصد تاثیر بگذارند.

بهترین ردیاب خودرو از نظر کاربران ردیابی است که می ‌تواند با بهینه سازی مسیر سفر، هرگونه اختلال ناشی از این موارد را به حداقل برساند. این ردیاب ها همچنین می توانند پمپ بنزین ها، رستوران ها و سایر مقاصد مورد نظر را به خوبی مشخص کنند. عملکرد ردیاب خودرو به گونه ای است که بهترین مسیر سفر را پیشنهاد می دهد. بهینه سازی مسیر در اصل یک ویژگی عالی از سیستم های ردیابی خودرو به شمار می رود.

ارائه داده های بلادرنگ در مورد شرایط فعلی جاده ها به شما این توانایی را می دهد که برای انتخاب بهترین مسیر حرکت خود تصمیمات سریع و آگاهانه تری بگیرید.  این سیستم ها با شناسایی الگوهای ترافیک، تصادفات رخ داده در مسیر و دیگرعواملی که بر مسیرها تأثیر می گذارند به رانندگان در پیدا کردن مسیر بهینه و کوتاه برای رسیدن به مقصد کمک می کنند.

  • ردیابی موقعیت مکانی خودرو در لحظه

ردیاب های خودرو نه تنها بهترین راه حل برای مکان یابی از راه دور وسایل نقلیه هستند بلکه می توانند داده های ردیابی را به صورت لحظه ای و در زمان واقعی ارائه دهند.

گاهی اوقات مشتریان به ردیابی وسایل نقلیه در زمان واقعی احتیاج دارند. ردیابی در زمان واقعی باعث می شود تا شما از وضعیت رانندگان، وسایل نقلیه و اموال خود در هر لحظه آگاهی پیدا کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا نه تنها کارایی و ایمنی خودروها را افزایش دهید بلکه سریع تر در شرایط اضطراری تصمیم بگیرید.علاوه بر این ویژگی ردیابی مکان در زمان واقعی موجب می شود تا ردیاب ها به عنوان یک سیستم ضد سرقت نیز عالی عمل کنند. زیرا هنگام سرقت خودرو ثانیه ها نیز اهمیت دارند.

با این حال، همه ی مشتریان به این عملکرد ردیاب خودرو احتیاج ندارند. به این معنا که ارسال داده های ردیاب با چند دقیقه تاخیر برای آن ها مشکلی ایجاد نمی کند.بنابراین، تنها در صورتی که این ویژگی برای کسب و کار شما حیاتی است پیشنهاد می کنیم به دنبال چنین ردیاب هایی باشید. زیرا معمولا قیمت بیشتری در بازار دارند.

مهم ترین ویژگی ها و امکاناتی که یک ردیاب خودرو هوشمند در اختیار شما قرار می دهد چیست؟

  • برخورداری از اپلیکیشن اختصاصی موبایل

بهترین ردیاب خودرو از نظر کاربران مجهز به سامانه اختصاصی موبایل است. امکان دریافت تمام اعلان های ردیابی بر روی تلفن همراه به شما کمک می کند تا بدون محدودیت مکان و زمان از وضعیت کامل وسایل نقلیه ی خود مطلع گردید.

از طرفی استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی به جای نرم افزارهای از پیش نوشته شده احتمال هک اطلاعات ردیاب را به مراتب کاهش می دهد. این مسئله در راستای افزایش امنیت ردیاب ها اهمیت دارد. به همین خاطر انواع ردیاب فاتحان نیز از اپلیکیشن اختصاصی برخوردار هستند.  ردیاب فاتحان از اپلیکیشن و سامانه فارسی پیشرفته برخوردار است که استفاده از آن بسیار راحت و کاربردی است.

  • مصرف انرژی باتری کمتر و راندمان بالاتر

ردیاب های آهنربایی بر خلاف ردیاب های سیمی نیاز به سیم کشی ندارند و برق آن ها به وسیله باتری داخلی تامین می شود. این ویژگی ردیاب را به یک عامل ضد سرقت اتومبیل تبدیل می کند. چرا که پیدا کردن آن برای سارقان تقریبا غیر ممکن است. این دستگاه ها با آهنربای داخلی قوی خود روی سطوح فلزی ماشین شما می چسبند و نیازی به سیم کشی ندارند.

اما یکی از ویژگی های ردیاب های آهنربایی خوب در بازار، برخورداری از باتری داخلی کم مصرف است که منجر می شود دستگاه برای مدت طولانی تری فعال بماند. gps فاتحان دارای باتری داخلی قوی است که شارژ را برای مدت طولانی نگه می دارد.

مهم ترین ویژگی ها و امکاناتی که یک ردیاب خودرو هوشمند در اختیار شما قرار می دهد چیست؟

  • بازیابی خودرو پس از سرقت

وسایل نقلیه از جمله با ارزش ترین دارایی های هر شخص محسوب می شوند. بنابراین، بی شک بازیابی خودروی به سرقت رفته باید یکی از مهمترین مزایای ردیاب های خودرو باشد.

هنگامی که ردیاب ها را بر روی وسایل نقلیه و سایر دارایی های خود نصب می کنید، از طریق اپلیکیشن به راحتی می توانید مکان آنها را کنترل کنید. همچنین در صورت رفتار مشکوک راننده یا به سرقت رفتن خودرو این ردیاب ها اعلان هایی را برای شما ارسال خواهند کرد که می توانید وضعیت اتومبیل خود را به وسیله آن پیگیری کنید.

به طور مثال هنگامی که یک وسیله نقلیه خارج از مکان یا ساعات کار تعیین شده در حال حرکت است، ردیاب خودرو هشدار فوری برای صاحب آن ارسال می کند. همچنین اگر وسیله نقلیه دزدیده شود، این ردیاب می تواند به پلیس برای بازیابی خودرو سرقتی کمک کند.

کاهش هزینه های عملیاتی ناوگان ها از ویژگی های مهم ردیاب خودور

  • کاهش هزینه های عملیاتی ناوگان ها

اگر مدیریت یک ناوگان را بر عهده دارید، با دسترسی به داده های ردیاب خودرو، قادر هستید تصمیمات تجاری آگاهانه تری برای کسب وکار خود بگیرید و در نتیجه هزینه های عملیاتی ناوگان خود را کاهش دهید.

دسترسی فوری به این داده ها به شما کمک می کند تا مشکلات را به سرعت شناسایی کرده و برای کاهش هزینه ها راه حل هایی را اتخاذ کنید.

از امکانات ردیاب خودرو برای ناوگان ها می توان به دیجیتالی کردن فرآیندهای مدیریت ناوگان و ساده سازی جمع آوری داده های حمل و نقل اشاره کرد. به کمک ردیاب خودرو می توانید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح در یک مکان مرکزی جمع آوری شده که برای همه اعضای تیم قابل دسترسی است.

همچنین می ‌توانید با اطمینان از اینکه رانندگان بهینه ترین مسیرها را به سمت مقصد پیدا می کنند، مصرف سوخت را کاهش دهید. کاهش هر گونه هزینه های عملیاتی قطعا منجر به افزایش بهره وری ناوگان شما می شود.

جمع بندی

در دنیای فناوری حمل و نقل ، درک اینکه شما برای رانندگی بهتر و ایمنی بیشتر هنگام رانندگی به چه چیزهایی نیاز دارید به یک اولویت برای سازندگان ردیاب های خودرو تبدیل شده است. مانند تمام فناوری های موجود، امکانات ردیاب خودرو نیز روز به روز قدرتمندتر می شوند.

در حال حاضر اینکه چگونه می توان بیشترین بهره را از فناوری های نوظهور برد بسیار حائز اهمیت است. دستگاه‌ های ردیاب خودرو روشی مقرون ‌به ‌صرفه برای محافظت از دارایی ‌ها ، مدیریت ناوگان ها و نظارت بر خودروها هستند.

در این مقاله به مهم ترین امکانات ردیاب خودرو اشاره کردیم. شما می توانید این امکانات را بر اساس نیازها و ترجیحات شخصی و تجاری خود در نظر بگیرید.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha