۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
زیبایی های کردستان چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی
بازار گزارش می‌دهد؛

زیبایی های کردستان چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی

سنندج- کردستان به دلیل زیبایی های طبیعی و اماکن تاریخی یکی از استانهای مقصد سفر در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروز به شمار می رود و به همین دلیل زیبایی های این استان چشم انتظار مسافران است.

بازار؛ گروه استان ها: آثار متعدد طبیعی و تاریخی در کنار فرهنگ و آیین های ویژه از جمله ظرفیت ها و استعدادهای کردستان برای دیدن و بازدید به شمار می رود و به همین دلیل است که این خطه از کشور همواره یکی از مقاصد هدف برای مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.

کوه های سر به فلک کشیده، چشمه های خروشان، چشم اندازهای منحصر به فرد، بناها و اماکن تاریخی متعدد در مناطق شهری و روستایی، آیین و فرهنگ خاص مردم، مهمان نوازی و ... از جمله ویژگی های کردستان برای جذب مسافران و گردشگران نورزی به شمار می رود.

هر چند که طی دو سال اخیر و به دلیل شیوع ویروس منحوسی کرونا از شمار مسافران و گردشگران نوروزی به استان کردستان کاسته شده است، ولی امسال با توجه به بارش های مناسب و همچنین شرایط و وضعیت جوی بهتر، ورود مسافر به استان روند فزونی به خود گرفته است.

این روزها فضای شهرها و روستاهای کردستان بهاری شده و بارش های مناسب باعث شده است تا چشم اندازهای زیبایی در این خطه از کشور خودنمایی کرده و چشم هر بیینده ای را محصور زیبایی های خود کند.

تکاپو و تلاش برای استقبال در سال نو نیز در میان مردم کردستان و مدیران ادارات و سازمان های دولتی مسئول نیز به شدت افزایش پیدا کرده و به همین دلیل برگزاری نشست ها و جلسات مختلف برای هماهنگی امور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای استقبال از مسافران و مهمانان نورزی در این استان، به خبرنگار بازار گفت: خوشبختانه امسال هماهنگی های خوبی در این راستا صورت گرفته و انتظار می رود که شاهد افزایش ورود مسافر به استان کردستان باشیم.

منصور مهرزاد با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان بخش های دولتی و خصوصی برای آمادگی کردستان در راستای استقبال از مسافران نوروزی، افزود: هماهنگی های خوبی در این بخش ها صورت گرفته و کردستان آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

۵۳۰۰ تخت اقامتی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در کردستان است

وی از آمادگی کامل تاسیسات گردشگری کردستان برای میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر پنج هزارو ٣٠٠ تخت در قالب ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر، ٢٤ مجتمع گردشگری اقامتی،۲ اقامتگاه سنتی و ٤٠ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان برای اسکان و پذیرایی ازمسافران و گردشگران وجود دارد.

زیبایی های کردستان چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: همچنین ١٠٢ رستوران بین‌راهی، یک مرکز گردشگری سلامت و ٥٧ دفتر خدمات مسافرتی در استان فعالیت دارند.

وی به تشدید نظارت ها بر وضعیت خدمت رسانی به مسافران نوروزی در سراسر استان کردستان خبر داد و افزود: خوشبختانه با ورود جدی تمامی ادارات و سازمان های دولتی عضو ستاد خدمات سفر، شرایط و وضعیت خوبی در راستای خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شده است و برای خدمت رسانی بهتر شرایط و وضعیت استان به صورت لحظه ای رصد و نظارت می شود.

در کنار هماهنگی های صورت گرفته برای آمادگی زیرساخت های استان کردستان برای استقبال از مسافران نوروزی، برنامه های خوبی نیز در بخش های مختلف با رویکرد نمایش ظرفیت های فرهنگی و هنری استان تدارک دیده شده است و بر این اساس، در طول ایام نوروز این برنامه ها برگزار می شود.

آرمان وطن دوست معاون مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان به خبرنگار بازار گفت: با توجه به اینکه ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، برنامه ریزی ها متناسب با این مهم صورت گرفته است.

برگزاری برنامه های فرهنگی و هنر در بناهای تاریخی کردستان

وی از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در اماکن تاریخی استان کردستان به ویژه سنندج خبر داد و افزود: همچنین نمایشگاه های متعددی نیز در طول ایام نوروز در مناطق شهری و روستاهای گردشگر پذیر استان کردستان برنامه ریزی شده است.

همزمان با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سایر ادارات و سازمان های مسئول نیز برنامه ریزی های مختلفی را برای ایام تعطیلات انجام داده اند.

با اعلام فرمانده انتظامی کردستان طرح نوروزی پلیس در بخش های مختلف از روزهای پایانی اسفند ماه آغاز شده و تا بعد از تعطیلات نوروزی با بسیج تمامی ظرفیت های در اختیار ادامه خواهد داشت و این طرح با محوریت فعالیت های پلیس راه و پلیس راهور پیگیری می شود.

زیبایی های کردستان چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آمادگی این نهاد برای تطیلات نوروز امسال، بیان کرد: جمعیت هلال احمر در دو بخش اطلاع رسانی و امدادرسانی در ایام تعطیلات نوروز امسال فعالیت خواهد داشت.

پیام جلالی اظهار کرد: در حوزه امداد رسانی در پایگاه های امداد جاده ای به صورت ثابت و سیار به مسافران خدمت رسانی می شود و خوشبختانه در این زمینه با هماهنگی های صورت گرفته اکیپ ها و تیم های امداد رسان ما فعالیت دارند.

وی به فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز ضمن راه اندازی پایگاه های مختلف با همکاری سایر ادارات و سازمان های عضو ستاد خدمات سفر، به مسافران نوروزی و گردشگران استان کردستان خدمت رسانی می شود.

شهرداری های شهرهای مختلف استان کردستان نیز از روزهای قبل در حال تکاپو برای مهیایی شهرها برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی هستند و به همین دلیل کارهای عمرانی در شهرها تسریع شده و همزمان زیباسازی معابر نیز در دست اجراست.

کردستان در زمینه روستاهای گردشگرپذیر با بافت طبیعی و تاریخی ارزشمند نیز یکی از استانهای مستعد کشور به شمار می رود و به همین دلیل طی چند سال اخیر بومگردی در استان رونق زیادی پیدا کرده و مسافران زیادی راهی مناطق روستایی کردستان می شوند.

با اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، تمامی اقامتگاه های بومگردی در این استان در ایام تطعیلات نوروز فعال بوده و آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

بسیج تمامی ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار برای آمادگی استان کردستان در راستای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی می توان بهره های اقتصادی و فرهنگی زیادی برای این استان داشته باشد و به همین دلیل باید از این فرصت در راستای کمک به توسعه استان بهره برداری کرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha