۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
هزینه زندگی دانشجویی در هلند چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در هلند چقدر است؟

هزینه‌های زندگی دانشجویی در هلند شامل تمام خرج‌های شما در این کشور است.

به گزارش بازار، زمانی‌که جواب پذیرش شما از دانشگاه هلندی دلخواهتان می‌آید، خوشحالی سر و پای شما را می‌گیرد. حتما به زندگی تحصیلی با کیفیت بالای آموزش در کشوری اروپایی، فکر می‌کنید. علاوه‌برآن، حضور در سرزمینی که میزان امنیت در آن بالا است، شما را سریع‌تر به سمت کسب تجربه‌های تازه هل می‌دهد. در این بین، شاید نگرانی بابت هزینه‌ها باعث شود زندگی دانشجویی در هلند استرس‌آور ‌باشد؛ بنابراین حتما قبل از برداشتن هر قدم دیگر، از شرایط و جزئیات هزینه‌ها در این کشور هنگام تحصیل مطلع شوید.

میزان مخارج زندگی و تحصیل در هلند

تحصیل در هلند رایگان نیست. دانشجویان بین‌المللی که عضو اتحادیه EEA، Eu و کشور سوئیس نباشند، باید شهریه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را بپردازند که برای کارشناسی از ۶ تا ۱۵ و برای دوران ارشد از ۸ تا ۲۰ هزار یورو در سال است؛ اما این تنها مبلغی نیست که باید هنگام حضورتان در این کشور بپردازید. علاوه‌بر آن، لازم است مبلغی را برای  زندگی دانشجویی در هلند هم در نظر بگیرید.

با تحصیل در هلند، چقدر باید برای زندگی هزینه کنید؟

هزینه‌های زندگی دانشجویی در هلند شامل تمام خرج‌های شما در این کشور است. چند مورد از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند که باید روزانه، ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. این موارد نیازهای غیر قابل حذف هستند و لازم است حتما هنگام مهاجرت به این کشور به آن‌ها توجه کنید.

اجاره مسکن در هلند

ماهانه بخش بزرگی از هزینه‌های زندگی در این کشور اروپایی به اجاره محل زندگی اختصاص دارد. ارزان‌ترین گزینه اسکان، خوابگاه‌هایی است که در محوطه دانشگاه قرار دارند. مبلغ اجاره آن‌ها به‌صورت ترمی حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است. اگر این گزینه را دوست نداشته‌ باشید، می‌توانید خانه‌های تک‌نفره و مشترک با افراد دیگر را در مرکز یا خارج شهر انتخاب کنید. معمولا اجاره این مکان‌ها از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است. امکانات و محل قرار گرفتن اثر زیادی روی مقدار اجاره دارند.

هزینه مواد غذایی در هلند

هزینه پررنگ دیگر در زندگی دانشجویی در هلند، غذا است. استفاده از سلف دانشگاه، رستوران رفتن و در خانه غذا پختن راه‌هایی هستند که با کمک آن‌ها این نیاز را رفع می‌کنید. معمولا در هر ماه مبلغی تا ۱۸۰ دلار باید برای این مساله در نظر بگیرید. البته این مساله به سبک زندگی شما بسیار وابسته است. برای مثال، بیرون غذا خوردن که هر وعده آن بین ۱۰ تا ۲۰ یورو هزینه دارد، باعث بیشتر شدن آن می‌شود. در مقابل، درست کردن غذا در خانه ارزان‌ترین راه ‌حل است.

هزینه حمل و نقل در هلند

هلند کشور کوچکی است اما برای جابه‌جایی در مناطق مختلف آن به وسایل حمل‌ونقل نیاز دارید. جابه‌جاشدن با وسایل حمل‌ونقل عمومی در این کشور بین ۳۵ تا ۷۰ یورو در ماه هزینه دارند. البته هلند به کشور دوچرخه‌ها هم معروف است که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید تا مقدار هزینه‌هایتان کمتر شود. حتی خرید یک دوچرخه باعث می‌شود بتوانید بخشی از هزینه‌ها را کنترل و کمتر کنید.

هزینه سرگرمی و استراحت در هلند

تمام زمان زندگی دانشجویی در هلند را به درس خواندن اختصاص ندارد. در کنار آن، گشت‌وگذار و تماشای گوشه و کنار این شهر و سرزمین هم وجود دارد. سر زدن به موزه‌ها، باشگاه و سینما رفتن با دوستان کارهایی است که بخش کوچکی از هزینه ماهانه ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورویی در ماه را می‌توانید به این کارها اختصاص دهید.  

هزینه های زندگی در انگلستان

عوامل اثرگذار در هزینه زندگی دانشجویی در هلند

اگر دقت کنید، می‌بینید که برای تمام هزینه‌های زندگی دانشجویی در هلند بازه‌ای در نظر گرفتیم و یک عدد به‌عنوان حداقل و حداکثر هزینه مطرح کردیم. عوامل مختلفی روی این هزینه‌ها اثر می‌گذارند. برای مثال، شهری که در آن تحصیل می‌کنید، ممکن است آمستردام باشد که گران‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید؛ بنابراین هزینه‌های زندگی در آن نسبت به سایر شهرها بیشتر است. علاوه‌بر آن، عوامل زیر هم روی بیشتر یا کمتر شدن هزینه زندگی اثر می‌گذارند.

  • سبک زندگی
  • رشته تحصیلی
  • مقطع تحصیلی
  • دانشگاه محل تحصیل

روش‌های مدیریت بودجه زندگی دانشجویی در هلند

با توجه به اختلافی که بین واحد پول کشور ما و هلند وجود دارد، ممکن است نخواهید به ویزای دانشجویی هلند فکر کنید اما بهتر است نگران نباشید. راه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را بپردازید.

استفاده از بورسیه تحصیلی هلند

دانشگاه‌های مختلف برای رشته‌ها و مقاطع متفاوت آن‌ها بورسیه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرند. علاوه‌بر آن، موسساتی مانند Nuffic هم هستند که به دانشجویان کمک‌هزینه تحصیلی می‌دهند. با درخواست از آن‌ها ممکن است کل هزینه تحصیل و زندگی شما یا بخشی از آن از طریق بورسیه تامین شود.

مشغول‌شدن به کار دانشجویی در هلند

علاوه‌بر تحصیل، امکان کار دانشجویی هم در هلند وجود دارد. با توجه به مقطعی که در آن درس می‌خوانید، می‌توانید بین ۱۵ تا ۳۰ ساعت در هفته با دریافت مجوز کار پاره‌وقت داشته ‌باشید. معمولا بین ۶ تا ۱۰ یورو برای هر ساعت به‌دست می‌آورید. البته اگر می‌خواهید تمام توجه خود را به درس بدهید، امکان کارکردن به‌صورت تمام‌وقت در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت هم وجود دارد. با توجه به شرایط خودتان می‌توانید یک مورد از این دو گزینه را انتخاب کنید.

تخفیف دانشجویی در هلند

با زندگی دانشجویی در هلند، تخفیف‌هایی هم به شما می‌رسد که می‌توانید از آن‌ها برای مدیریت هزینه‌ها استفاده کنید. CJP کارت تخفیفی است که برای رفتن به جاهای مختلف مانند رستوران، بار، سینما و موزه‌ها به دانشجوها داده می‌شود. با داشتن این کارت‌ها هزینه کمتری نسبت به سایر افراد برای خدمات مختلفی که نام بردیم، می‌پردازید. همین‌طور، ISIC کارتی است که به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود که هنگام سفر و خرید، از تخفیف‌ها استفاده کنند.

کار بعد از تحصیل در هلند

کار پس ‌از تحصیل در هلند

مدیریت‌ کردن هزینه هنگام زندگی دانشجویی در هلند سخت است و ممکن است همه به بهترین شکل آن را پشت‌ سر نگذارند. اما این سختی‌ها باارزش هستند چون بعد از به پایان رسیدن دوران تحصیل، می‌توانید از فرصت‌های حضور در شرکت‌های معتبر هلندی مانند Philips، Heineken  و Unilever استفاده کنید و مشغول به کار شوید. بعد از تمام‌ شدن درس بین ۳ ماه تا ۱ سال زمان دارید تا کار دلخواه خودتان را در میان این شرکت‌ها پیدا کنید.

تصمیم به تحصیل در کشور هلند دارید؟

اگر می‌خواهید بدانید رشته تحصیلی شما چه هزینه‌ای در دانشگاه‌های هلند دارد یا این‌که کدام شهر هلند بهترین گزینه برای شما است، صبحت تخصصی با مجموعه مای آرمان کمکتان می‌کند بتوانید تصمیم درستی برای آینده خود بگیرید. مشاوران مجموعه انتخاب‌هایی پیش روی شما می‌گذارند که آینده شما را تضمین کنند.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha