۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
مراقبت های بعد از لمینیت دندان

مراقبت های بعد از لمینیت دندان

امروزه بسیاری از افراد به دنبال داشتن ظاهری بدون نقص هستند، یکی از موارد مهم در زیبایی صورت، دندان­ های سالم و مروارید گونه است.

به گزارش بازار، امروزه بسیاری از افراد به دنبال داشتن ظاهری بدون نقص هستند، یکی از موارد مهم در زیبایی صورت، دندان ­های سالم و مروارید گونه است. برای داشتن چنین دندان­ هایی باید مراقبت­های لازم را از دندان­ها انجام داد؛ اما اگر به دلایلی آسیب­ هایی به دندان­ها وارد شود با پیشرفت ­هایی که صورت گرفته می­توان نواقص دندان­ ها را برطرف کرد. یکی از روش‌هایی که طرفداران بسیاری پیدا کرده لمینیت دندان می‌باشد. لمینیت کاربردها و مزیت‌های متنوع دارد.

لمینیت دندان چیست؟

لمینیت دندان پوسته­ های ظریف و شیشه ­ای شکل و با استحکام بسیار بالا می‌باشند که برای پوشاندن سطح رویی دندان‌ها بکار می‌رود. جنس مواد استفاده شده در لمینیت دندان از مواد هم رنگ دندان است. موارد استفاده از لمینیت دندان را می­توان به صورت کلی شامل اصلاح فرم، شکل، بدرنگی، فاصله بین دندانی، طول دندان و حتی برای اصلاح شکستگی دندان دانست. لمینیت به صورت یک لایه نازک روی دندان قرار می­گیرد و نواقص آن را می­پوشاند. انجام لمینیت علاوه بر تمام مزایایی که دارد در مدت زمان اندک صورت می­گیرد.

چگونه بهترین لمینیت دندان را داشته باشیم؟

اگر دندان‌پزشک تخصص و مهارت کافی داشته باشد و افراد توصیه ­های دندان‌پزشک خود را نادیده نگیرند لمینیت می‌تواند بیش ‌از ده سال دوام و ماندگاری داشته باشد و به شما لبخندی زیباتر هدیه دهد. در مورد تخصص دندان­پزشک موردنظرهم می‌توان از افرادی که لمینیت دندان انجام داده­اند در مورد دندان­پزشک­هایشان پرسید و یا با مراجعه به کلینیک دندان­پزشکی با خود دندان­پزشک صحبت کرد.

در این میان روش دیگری نیز وجود دارد که بسیار در دنیای امروزی پرکاربرد است و آن استفاده از سایت ­هایی است که در آن‌ها علاوه بر میزان تخصص دندان­پزشک و دستاوردهای او، رضایت و نظرات بیماران نیز مشخص است و به‌راحتی می‌توان دندان­پزشکی که در انجام لمینیت متخصص ­تر است را انتخاب کرد، اما در انتخاب دندان­پزشک باید یک مورد را بسیار مورد توجه قرار داد و آن اینکه بعد از انجام برخی از خدمات دندان­پزشکی لازم است که افراد در ابتدا به صورت هفتگی و بعد از آن ماهانه و در نهایت برای چکاپ شش ماهه به دندان­پزشک خود مراجعه کنند.

در چنین شرایطی فرد باید علاوه بر مهارت و تخصص دندان­پزشک، دسترسی خود به دندان­پزشک را نیز در نظر بگیرد؛ برای مثال اگر در شهرستان زندگی می­کنید نباید به دنبال بهترین دندان­پزشک تهران بگردید، زیرا اگرچه بهترین دندان­پزشک تهران از تخصص و مهارت خوبی برخوردار است اما دسترسی به او دشوار خواهد بود و انجام چکاپ­ های لازم را سخت می­کند.

حتی اگر در سعادت آباد تهران زندگی می­کنید بهتر است به دنبال بهترین دندان­پزشک سعادت آباد و یا بهترین دندان­پزشکی غرب تهران بگردید، چرا که با توجه به شلوغی شهر تهران ممکن است اگر بخواهید برای چکاپ خود به دندان­پزشک خود در منطقه­ای دیگر از تهران مراجعه کنید، یک روز تمام وقت شما را بگیرد. پس در انتخاب دندان­پزشک علاوه بر مهارت و توانایی او، نزدیک بودن به خودتان را نیز در نظر بگیرید. با استفاده از سایت‌هایی که گفته شد می­توان به سادگی شهر و یا حتی منطقه دندان­­پزشک را مشخص کرد به طور مثال: بهترین دندان­پزشکی غرب تهران

مراقبت‌های بعد از لمینیت دندان

رعایت کامل بهداشت دهان و دندان

برای افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر لمینیت دندان باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، مثلاً حداقل روزی دوبار مسواک بزنید و یا بعد از هر وعده غذایی از مسواک استفاده کنید؛ همچنین بهتر است از نخ دندان بعد از وعده­های غذایی استفاده کنید تا از پوسیدگی دندان­هایتان جلوگیری کند. البته دقت کنید که باید بعد از انجام لمینیت از خمیردندان و مسواک نرم استفاده کنید، استفاده از مسواک­ های زبر باعث سایش دندان­هایتان خواهد شد.

استفاده از دهان­شویه به صورت روزانه برای افراد متداول نیست اما استفاده از آن برای کاهش باکتری­ها و جلوگیری از التهاب لثه بسیار مفید خواهد بود، بعد از انجام لمینیت دندان از دهان‌شویه هایی که دندان‌پزشک شما توصیه می‌کند به‌صورت روزانه استفاده کنید. همچنین می­توانید از برخی دهان­شویه ها که ترکیبات خاصی دارند و دندان­پزشک به شما توصیه می­کند به صورت هفته ­ای دوبار استفاده کنید.

مراقبت‌های لثه

زمانی که دچار بیماری­ خاصی باشید یا به عفونت لثه مبتلا شده باشید، لثه ­های شما تحلیل می‌رود و تأثیرات نامطلوبی بر روی لمینیت‌های مرتبط با لثه می­گذارد؛ پس اگر لثه دندان شما آسیب دید بهتر است قبل از آسیب دیدن لمینیت دندان برای درمان آن اقدام کنید تا متحمل ضرر بیشتری نشوید، همچنین اگر دندان شما دچار پوسیدگی باشد هم باید برای بهبود آن سریعاً اقدام کنید تا پوسیدگی گسترش نیابد و باعث آسیب به لمینیت دندان نشود.

انجام چکاپ منظم

پس از انجام لمینیت در هفته‌های اول اگر احساس می­کنید که لمینیت شما ایرادی دارد بهتر است به دندان­پزشک خود مراجعه کنید تا آن ایراد را برطرف کند؛ همین‌طور اگر لثه یا دندان ­های شما آسیب دید به دندان­پزشک خود مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند. همچنین بعد از لمینیت، چکاپ‌های خود را به صورت مرتب انجام دهید تا اگر مشکلی به وجود آمد، دندان­پزشک در اولین فرصت آن را مهار کند.

مراقبت های بعد از لمینیت دندان

مراقب مواد غذایی سخت باشید!

آجیل­ ها و تنقلات اگرچه می­توانند برای سلامت انسان مفید و ضروری باشند اما بعد از انجام لمینیت دندان بهتر است از خوردن آجیل­ ها و مواد غذایی که سفت هستند خودداری کنید؛ اگرچه استحکام و مقاومت لمینیت همانند دندان طبیعی انسان است اما در تماس با مواد غذایی سخت ممکن است به لمینیت دندان شما آسیب بزند.

مواد رنگدانه­ دار را کنار بگذارید!

یکی از مواردی که بسیار در مراقبت‌های بعد از لمینیت دندان مؤثر است خودداری از مصرف مواد غذایی رنگدانه­ دار مثل قهوه، نوشابه و ... است، زیرا مصرف این مواد باعث از بین رفتن مینا دندان و زرد شدن آن‌ها می­شود و حتی در طولانی‌مدت می­تواند موجب تیره شدن دندان شما و زرد به نظر رسیدن ورنر لمینیت شما شود پس بهتر است بعد از انجام لمینیت دندان مصرف این مواد را بسیار کاهش دهید تا از آسیب­های احتمالی در امان باشید.

عدم مصرف دخانیات

پس از انجام لمینیت مصرف این مواد می­تواند باعث پوسیدگی دندان شده، عفونت زودتر گسترش می­یابد و دندان ­ها زودتر زرد می­شوند پس بعد از انجام لمینیت مصرف این مواد را کنار بگذارید.

فعالیت ورزشی سنگین نداشته باشید

انجام فعالیت­های ورزشی سنگین و یا حرفه­ای مثل فوتبال، کشتی و تکواندو حرفه‌ای به دلیل ضربات ناگهانی و سنگین می­تواند برای لمینیت دندان شما خطر آفرین باشد. بهتر است اگر ورزش حرفه­ ای انجام می­دهید از محافظ دندان استفاده کنید تا لمینیت و دندان­هایتان آسیب نبیند؛ علاوه بر محافظت از لمینیت دندان به دلیل زیبایی آن و آسیب ندیدن خود لمینیت یکی از موارد بسیار مهم‌تر که باعث می‌شود مراقبت بعد از لمینیت ضروری به نظر برسد این است که در صورت تخریب و یا مراقبت ناصحیح از لمینیت ممکن است عفونت ایجاد شود و این عفونت باعث تخریب دندان طبیعی شما شود و در صورت پوسیدگی شدید ممکن است دندان طبیعی خود را از دست بدهید.

جمع‌بندی

در این مطلب به صورت کلی با لمینیت دندان و مراقبت­های بعد از آن آشنا شدید، دانستیم برای داشتن یک لمینیت خوب باید چه مواردی را در نظر بگیریم و بعد از آنچه مسائلی را رعایت کنیم تا هم لمینیت دندانمان آسیب نبیند و ماندگار باشد و هم به دندان­های خودمان آسیبی وارد نشود. در نهایت مراقبت از دندان­ها چه بعد از انجام لمینیت و چه پیش از آن ضروری است اما بعد از لمینیت دندان بهتر است این مراقبت را بیشتر کنید.

انجام لمینیت دندان برای رفع برخی مسائل موجود در آسیب‌های دندانی و تغییرات سطحی آن بسیار مفید است. در این روش می‌توانید علاوه ‌بر زیباسازی ظاهری، از شر برخی مشکلات مانند پلاک‌ها و ترک‌های موجود در دندان خود رها شوید. یکی دیگر از مزایای انجام این روش آن است که نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست. در روش‌های دیگر مانند ایمپلنت اما نیازمند انجام تراشیدن و یا تغییراتی در ساختار دندان برای رسیدن به نتیجه هستید.

برای این کار می‌توانید از دکتر عطیه ملک محمدی اطلاعات کافی را کسب نمایید و معاینات اولیه دندان خود را انجام دهید. این کار باعث بهتر شدن وضعیت دهان و دندان شما می‌شود و دردهای احتمالی در آینده در اثر فساد و تخریب دندان‌ها را بسیار کاهش می‌دهد. در نهایت پس از انجام لمینیت باید مواردی را نیز رعایت کنید که هم عمر این مواد افزایش یابند هم شما کیفیت بهتری را در زندگی خود تجربه نمایید.

برای انجام ویزیت و مشاوره تخصصی با بهترین دندانپزشک سعادت آباد از طریق شماره تلفن‌های مطب ۰۲۱۲۲۳۷۷۱۱۰ ، ۰۹۲۲۲۶۹۶۴۱۲ اقدام به تعیین نوبت نموده و یا به مطب ایشان واقع در سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو غربی، ساختمان پزشکان سینا، طبقه همکف، واحد ۱ مراجعه نمایید.

برای مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط دکتر عطیه ملک محمدی به آدرس سایت شخصی ایشان drmalekmohammadi.com مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha