۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
قالب لایت فرم چیست ؟ خرید قالب سقف لایت فرم و استعلام قیمت آن

قالب لایت فرم چیست ؟ خرید قالب سقف لایت فرم و استعلام قیمت آن

قالب جایگزین یونولیت شاید امروزه بیشتر به گوشتان خورده باشد، زیرا قالب لایت فرم بیشتر با نام قالب جایگزین یونولیت معرفی شده است.

به گزارش بازار، قالب جایگزین یونولیت شاید امروزه بیشتر به گوشتان خورده باشد، زیرا قالب لایت فرم بیشتر با نام قالب جایگزین یونولیت معرفی شده است، استفاده از این قالب ها به دلیل مزایا و ویژگی بسیار جالبی که دارند در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است، ، کاربرد قالب لایت فرم می تواند از بسیاری حوادث بد که ممکن است برای ساختمان شما اتفاق بیافتد جلوگیری کند، مهمترین استفاده از قالب جایگزین یونولیت این است که اگر آتش سوزی اتفاق افتاد مانع اشتعال آتش شود، در واقع بر خلاف یونولیت سهم به سزایی در مشتعل نکردن آتش دارد. همان طور که می دانید یونولیت برای طبیعت دارای ضررهای بسیاری است و استفاده از این بلوک ها در بلند مدت طبیعت را آلوده می کند، اما با استفاده از قالب لایت فرم این مورد اتفاق نمی افتد.

قالب لایت فرم (جایگزین یونولیت) چیست ؟

قالب لایت فرم  که جایگزین مناسبی برای بلوکهای پلی استایرن (یونولیت) در اجرای سقفهای تیرچه بلوک است ، این قالب ها قابلیت استفاده بیش از ۳۰ بار قالب بندی را دارد و در هر دو نوع سقف تیرچه بتنی و فلزی (کرومیت) کاربرد دارد. این قالبها با طولهای مختلف ۵۰،۴۰،۳۰ و ۱۰۰ سانتیمتر و با عرض مفید ۶۳ سانتیمتر تولید می گردد.

همانطور که گفته شد قالب لایت فرم قابلیت چند بار مصرف بودن  حداکثر تا ۵۰ بار و حداقل ۳۰بار را دارد لذا با قاطعیت میتوان گفت ۵۰۰ متر سقف را با قالب سقفی چند بار مصرف لایت فرم اجرا کنید ، استفاده مجدد قالب جایگزین یونولیت به این صورت است که آنها را در بین تیرچه ها قرارمی دهید و بعد از بتن ریزی سقف، قالب لایت فرم را از زیر سقف به راحتی و بدون نیاز به روغن کاری و یا نیروی متخصص با استفاده از یک کارگر ساده و حتی نگهبان ساختمان خارج کنید و در سقف بعدی از آن استفاده کنید.

اگر پروژه شما پنج سقف داشته باشد قیمت این قالب لایت فرم با یونولیت برابری می کند و درصورت بیش تر از ۵ سقف صرفه اقتصادی بسیار زیادی را به همراه دارد.  برای مثال اگر پروژه شما ۱۰ سقف داشته باشد هزینه تمام شده قالب لایت فرم نسبت به یونولیت نصف خواهد شد و یا با داشتن ۲۰ سقف، هزینه به یک چهارم کاهش خواهد یافت، با در نظر داشتن این که این قالب ها می توانند در پروژه های بعدی نیز به جای یونولیت استفاده شوند از نظر اقتصادی فوق‌العاده به صرفه می باشند.

آیا می دانید چرا قالب لایت فرم ۶۶ جایگزین مناسبی برای بلوکهای یونولیت است؟

 قالب لایت فرم ۶۶ در اجرای سقف تیرچه کرومیت بسیار کاربرد دارد، قابلیت استفاده از این قالب بیش از ۳۰ بار است، به طور کلی می توان گفت در هر دو نوع سقف تیرچه کرومیت قابل اجراست. قالب سقف پلاستیکی (لایت فرم) نیز با طولهای مختلف ۵۰،۴۰،۳۰ و ۱۰۰ سانتیمتر و با فاصله بین تیرچه ها ۶۳ سانتیمتر به صورت انحصاری در شرکت لایت فرم طراحی و تولید می شود.

علت اصلی استفاده از لایت فرم ۶۶ به جای یونولیت این است که در سازه های تیرچه کرومیت به دلیل فاصله زیاد بین تیرچه ها، احتمال شکستن یونولیت قبل و در حین بتن ریزی بسیار زیاد است، غالبا پیمانکاران برای رفع این معضل،  یونولیت ها را به تیرچه ها می چسبانند که این امر باعث شده بتن لازم به داخل تیرچه ها نفوذ نکند در نتیجه سقف دچار ایرادات اساسی و بسیار زیاد خواهد شد، همچنین تاییدیه سیستم نظارت ساختمان و مهندس ناظر آن را دریافت نخواهد کرد، ولی استفاده از قالب لایت فرم ۶۶ ، تمامی ایرادات تیرچه کرومیت را رفع کرده است و با قطعیت می توان گفت  قالب جایگزین یونولیت ۶۶ بهترین جایگزین برای قالب های یونولیت سقف تیرچه کرومیت محسوب می شود.

قالب لایت فرم چیست ؟ خرید قالب سقف لایت فرم و استعلام قیمت آن

تولید و فروش قالب لایت فرم (جایگزین یونولیت)

قالب های لایت فرم حتما باید از گارانتی تعویض یکساله در صورت شکستی و آسیب در زمان اجرا برخوردار باشند. گارانتی این محصول نشان از کیفیت و اهمیت مشتری مداری می باشد. کارشناسان فروش این مجموعه علاوه بر دانش فروش و تکریم مشتریان همگی آموزش های فنی و اجرایی دیده اند تا با بهترین مشاوره ممکن، محصولات این شرکت را به شما عزیزان عرضه و پس از آن در هنگام اجرا پشتیبانی فنی نمایند .

این قالب ها به صورت درپوش دار (دو تکه)، قالب های سبز رنگ با در پوش آبی تولید می شوند، این قالب به دلیل دو تکه بودن بسیار راحتر از قالب های یک تکه لایت فرم از سقف خارج میشوند.

مزایای قالب های لایت فرم

قالب های لایت فرم نسبت به یونولیت سقف را سبک تر خواهد کرد زیرا همانطور که پیش تر گفته شد بعد از بتن ریزی از سقف خارج خواهند شد، همچنین این قالب ها ایده آل ترین متریال برای سقف های پارکینگ می باشند به علت اینکه این قالب ها از زیر سقف خارج و برای عملیات‌های بعدی مورد استفاده قرار می گیرند از این رو شما سقفی اکسپوز دارید.  البته بهتر است بدانید بعد از اینکه بتن ریزی انجام شد تقریباً ۷ روز زمان لازم است تا بتن شکل قالب لایت فرم یا جایگزین یونولیت را به خود بگیرد و خشک شود و بعد از آن، قالب ها را به راحتی و بدون نیاز به هیچ مواد جدا کننده  مانند روغن کاری قبل یا بعد از مراحل بتن ریزی، قالب را از سقف خارج کنید. شرط استفاده از سطح صاف در سقف هایی مانند پارکینگ‌ها و مشاعات این است که از بتن با روانی مناسب استفاده شود.

  1. طرفدار محیط زیست
  2. گارانتی تعویض یک ساله زمان شکستن قالب در زمان اجرا
  3. بسیار سبک و کم حجم با قابلیت حمل ونقل
  4. انبار داری آسان و مقرون به صرفه
  5. قابلیت تغییر طول قالبهای جایگزین یونولیت
  6. عدم اشتعال زایی در آتش سوزی و انتشار گازهای خطرناک
  7. مشاوره فنی مهندسی رایگان در هر مرحله از کار
  8. حداقل ۳۰ بار استفاده در بتن ریزی از هر قالب لایت فرم

مقایسه قیمت قالب لایت فرم با قیمت یونولیت

قیمت قالب لایت فرم یا همان قالب سقفی پلاستیکی نسبت به قیمت بلوک یونولیت بالاتر است ولی قابلیت مجدد استفاده از قالب جایگزین یونولیت باعث شده تا در طول زمان پروژه ایقالب لایت فرم بسیار صرفه اقتصادی بیشتری پیدا کند استفاده درست از قالب های سقفی همانطور که می دانید حداقل ۳۰ بار از هر قالب خواهد بود.

البه در نظر داشته باشید برای محاسبه هزینه کلی اجرای سقف با کمک یونولیت و قالب لایت فرم پارامترهای مختلفی سنجیده میشود زیراعلاوه بر قیمت قالب لایت فرم و بلوک یونولیت مواردی مانند راویزکاری در قیمت تمام شده اجرای سقف موثر خواهد بود.

سالهای گذشته کاربرد یونولیت در اجرای سقف های تیرچه بلوک بسیار مقرون به صرفه تر بود زیرا سقف نهایی بعد از اتمام بتن ریزی سقف بر روی یونولیت با گچ کاری حاصل میشد ولی در آیین نامه نظام مهندسی این کار مورد تایید واقع نشد. زیرا خالی بودن فضای یونولیت بعد از اجرای کار بزرگترین معایب این مورد بود که باید حتماً زیر آن با راویز کاری بسته میشد تا قابلیت اجرای گچ کاری برای به دست آوردن سختی نهایی به وجود بیاید.

قیمت خرید قالب لایت فرم

قیمت قالب لایت فرم به دو عامل مهم بستگی دارد، که عبارتند از:

خرید لایت فرم بدون واسطه: این محصول را از واسطه نخریم و بهتر است از تولید کننده آن تهیه کنیم زیرا اگر تولید کننده لایت فرم خرید انجام گیرد به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد و با بهترین قیمت می توانید آن را سفارش دهید.

مواد اولیه تولید لایت فرم : مواد اولیه ای که در تولید لایت فرم به کار برده شده است دارای اهمیت بسیار بالایی است، در واقع اصلی ترین نکته در خصوص لایت فرم ها مواد اولیه به کار رفته در آن می باشد زیرا کیفیت بالای مواد اولیه باعث می شود تا بتوانیم دفعات بیشتری از این محصول استفاده کنیم.

قیمت قالب لایت فرم ( جایگزین یونولیت)

قالب لایت فرم یا جایگزین بلوک های یونولیت محصولی است که بسیار بهتر از سایر محصولات مورد استقبال قرار گرفته و استفاده از آن می تواند موجب بالا رفتن راندمان کاری پیمانکاران شود، استفاده مفید از این محصول بسیار مقرون به صرفه می باشد، لایت فرم تولید کننده قالب لایت فرم تلاش دارد با ارائه این محصولات کیفیت اجرای سقف های شما را بالا ببرد. همانطور که پیش تر شرح داده شد قیمت لایت فرم از قیمت یونولیت کمی بالاتر است ولی استفاده مکرر از لایت فرم باعث می شود که قیمت آن مناسب تر باشد.

قالب لایت فرم چیست ؟ خرید قالب سقف لایت فرم و استعلام قیمت آن

نگهداری قالب جایگزین یونولیت

تولید قالب‌ لایت فرم از جنس پلاستیکی پلی اتیلن میباشد و مانند قالب های فلزی و پلای وود دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نخواد شد ودچار شکستگی و ترک نیز نمیشود به همین دلیل نیازی به نگهداری در شرایط خاص و چیدمان مخصوصی نخواهد بود حتی می‌توان آنها در محل مرطوب، گرم و یا خشک نگهداری کرد.

سفارش خرید قالب لایت فرم

برای خرید قالب لایت فرم یا جایگزین یونولیت می توانید با مشاوران متخصص شرکت لایت فرم صحبت کنید، مشاوران این مجموعه می توانند در زمینه خرید قالب لایت فرم و نحوه اجرای آن و ... بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

نتیجه گیری

تولید و کاربرد لایت فرم از استقبال بالایی برخوردار است زیرا میتوان با استفاده از یک کارگر ساده و حتی نگهبان ساختمان بعد از بتن ریزی از سقف شوند و برای استفاده در سقف بعدی مورد استفاده قرار بگیرند.

روش باز و بسته کردن قالب لایت فرم به این صورت است که در این قالب ها سوراخ هایی برای باز و بسته کردن قالب ها توسط اهرم تعبیه شده است. جنس این اهرم ها پلاستیک بوده و از نظر وزن بسیار سبک میباشد. استفاده از اهرم در بازو بسته کردن قالب ها بر بالا بردن سرعت اجرای قالب بندی بسیار تاثیرگذار است.

در مقرون به صرفه و اقتصادی بودن بلوک های سقفی پلاستیکی نسبت به بلوک های پلی استایرن جای هیچ شکی نیست ، همچنین از قابلیت چند بار مصرف بودن، حداکثر ۵۰ بار برخوردار است و کافیست ۵۰۰ متر سقف با قالب سقفی چند بار مصرف اجرا کنید تا هزینه پلی استارین پوشش بدهید.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      1 0
      خیلی عالی مقرون به صرفه می باشد