۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در اصفهان| اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان انتظار می‌رود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در اصفهان| اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان انتظار می‌رود

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای اصفهان گفت: وزش باد شدید و توفانهای لحظه‌ای در مناطق مستعد گرد و خاک استان انتظار می رود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به فعالیت این سامانه وزش باد شدید و توفان‌های لحظه ای در مناطق مستعد گرد و خاک استان اصفهان انتظار می رود که از عصر امروز آغاز می شود و تا جمع ادامه دارد.

وی افزود: اثرات این سامانه روز چهارشنبه در شهرستانهای، شرق اصفهان، اردستان، بادرود، میمه، شهرضا، کبوتر آباد، مبارکه، مورچه خورت، ورزنه، پنجشنبه اکثر مناطق استان و جمعه در شرق اصفهان، بادرود، خوروبیابانک، چوپانان میمه، مورچه خورت، ورزنه، خوانسار، دهق، نجف آباد، دهاقان انتظار می رود اما اوج فعالیت آن روز پنجشنبه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اثرات مخاطره این سامانه بیان کرد: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شمال شرق و شرق (به واسطه گردو خاک محلی)، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر (به علت کولاک برف)، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی –آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم (گرد و خاک)، اصفهان به چهار محال و بختیاری وکهکیلویه و بویر احمد (کولاک برف) انتظار می رود.

احتیاط در سفرهای برون شهری

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مسیرهای طوفان خیز و گرد و خاک، توقف فعالیت‌ها درفضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید الزامی است.

گفتنی است کاهش محسوس کمینه دما بین ۳-۷ درجه سلسیوس و ایجاد تنش دمایی در اکثر مناطق استان اصفهان انتظار می رود که اثر مخاطره آن افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، یخبندان در جاده ها و مکانهای کوهستانی به واسطه وجود برف است و مدیریت مصرف حامل های انرژی، کنترل دمای گلخانه ها و مراغداریها، پیشگیری از یخزدگی لوله های آب و مخازن آب در معرض هوا ضروری است.

کد خبر: ۲۱۱٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha