۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۴
 تمام ارکان دولت با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی هماهنگ باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تمام ارکان دولت با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی هماهنگ باشد

توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمرکز ارز در بانک مرکزی بسیار مهم است و در واقع مدیریت بازار ارز بدون توجه به سیاست‌های کلان ارزی امکان پذیر نیست.

گزارش بازار به نقل از ایبنا، فتح الله توسلی، نماینده کبودرآهنگ و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن مدیریت کامل ارز در اختیار بانک مرکزی گفت: تمرکز ارز در بانک مرکزی نقطه مهمی است و در واقع مدیریت بازار ارز بدون توجه به سیاست‌های کلان ارزی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: بانک مرکزی با این کار ضمن مدیریت شوک‌های قیمتی، پایش توزیع مقادیر ارزی را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به همین صورت سعی می‌کند تا تمام منابع ارزی را در اختیار جریان واقعی بازار گذارد. دلیل آن هم این است که در این میان تنها دستگاهی متولی است که بر میزان واردات ارزی و نیاز واردکنندگان و همکاری صادرکنندگان کاملا آگاهی دارد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در این رابطه اظهار داشت: تمامی ارکان دولت باید در خصوص اجرایی شدن درست این تصمیم با بانک مرکزی هماهنگ باشند، زیرا با تمرکز بر ارز، این احتمال وجود که منافع برخی آسیب ببیند و همین امر سبب دادن آدرس غلط شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: به طور کلی با این کار موافقت دارم و بانک مرکزی به عنوان یک مرکز می‌تواند برای تجمیع ارزهای کشور بسیار فعال باشد، اما باید این موضوع را مورد توجه داشت که در کنار تمام این کارها نباید سیاست خارجی را فراموش کرد. در چند روز گذشته که شاهد تاثیر خبر از سرگیری روابط با کشور عربستان بر قیمت ارز بودیم، به خوبی اهمیت این مسئله خود را نشان داد که نمی‌توان برای کنترل قیمت ارز چشم خود را بر آن بست.

توسلی در این باره یادآور شد: طبیعی است درصورتیکه بانک مرکزی درخواست مسئولیت تخصیص ارزها را داشته باشد، ارتباط دستگاه‌ها با بانک مرکزی باید کاملا روشن باشد. به این معنا که موضوع درخواست ارز و دلایل خود را باید مطرح کنند.

کد خبر: ۲۱۱٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha