۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
لزوم جابه جایی ۳ روستای خوی به دلیل خطر لغزش زمین
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم جابه جایی ۳ روستای خوی به دلیل خطر لغزش زمین

ارومیه - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم جابجایی سه روستای خوی به دلیل خطر لغزش زمین تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه در دومین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال جاری که امروز در استانداری برگزار شد، به پدیده زمین خواری و مشکلات موجود در این خصوص اشاره کرد و گفت: برخی سودجویان با تفکیک اراضی آن را به فروش می رسانند که با این کار مشکلات عدیده ای را برای دولت و دستگاه قضایی ایجاد می کنند که در این خصوص وظیفه همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های متولی اراضی حفاظت ، نظارت و ممانعت از تفکیک و تصرفات غیرقانونی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه به درخواست جابجایی سه روستای در معرض خطر شهرستان خوی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به در خطر بودن سه روستای گوگرد، بیانلو و کفچرین شهرستان خوی نسبت به لغزش و پیرو دستور مقام عالی استان نسبت به تعیین تکلیف در این خصوص، مطالعاتی صورت گرفته و در این خصوص برای تثبیت روستای گوگرد بنیاد مسکن می بایست اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص روستای بیانلو جابجایی ۱۴ واحد الزامی و برای روستای کفچرین نیز نیاز به مطالعات بیشتری است که باید از سوی بنیاد مسکن انجام شود.

در ادامه این جلسه، ۳۰ طرح و پروژه در زمینه های الحاق محدوده اراضی، درخواست تصویب مغایرت های اساسی طرح تفصیلی ارومیه با طرح جامع مصوب، درخواست زمین ندامتگاه شهرستان مهاباد و بررسی موقعیت مجوزهای صدور ۲۴ جواز واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی بررسی ، مصوب و تصمیمات لازم در خصوص این طرح ها اتخاذ شد.

کد خبر: ۲۱٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha