۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
قیمت ماهی به عرضه و تقاضا بستگی دارد| صید ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی
مدیرکل شیلات مازندران:

قیمت ماهی به عرضه و تقاضا بستگی دارد| صید ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی

بابلسر- کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران با بیان این که قیمت ماهی به عرضه و تقاضا بستگی دارد، گفت: فراوانی عرضه سبب کاهش قیمت می شود.

قاسم کریم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که سه هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری در مازندران داریم که ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این صنعت فعالیت دارند، افزود: سالانه ۱۱۵ هزار تن تولید ماهی داریم که شش هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی این میزان تولید است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: قیمت ماهی به عرضه و تقاضا برمی گردد و هر زمان میزان فراوانی صید را داشته باشیم قیمت کاهش و هر زمان حداقل صید را داشته باشیم قیمت ماهی افزایش پیدا می کند.

کریم زاده بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ تن صید انواع ماهی استخوانی را در استان داشتیم و ۷۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش صید داشتیم.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: سالانه ۴۰ درصد ماهی از استان خارج و ۶۰ درصد در داخل مصرف می شود و برای تامین محصول پروتئینی استان در شب عید با بازار ماهی فروشان مذاکره خواهیم کرد تا کاهش قیمت و دسترسی راحت تر مردم برای خرید داشته باشیم.

به گزارش بازار، در حال حاضر قیمت ماهی سفید در بازار مازندران کیلویی ۳۰۰ هزار تومان است و تاکنون بیش از دو هزار تن انواع ماهی در استان صید شده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha