۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
حمایت ایمینو از ۲۵ شرکت دانش بنیان بخش معدن در سال ۱۴۰۱

حمایت ایمینو از ۲۵ شرکت دانش بنیان بخش معدن در سال ۱۴۰۱

مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی گفت: ایمینو از ۲۵ شرکت دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۱ حمایت کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، مجید وفایی فرد گفت: ایمینو با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانمند در بخش معدن و صنایع معدنی، برنامه برگزاری سلسله رویدادهای دایان را اجرایی و امسال ۵ رویداد را در حوزه‌های فولاد، ماشین آلات و تجهیزات، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، فرآوری مواد معدنی و انقلاب صنعتی چهارم برگزار کرد.

وی افزود: در فرآیند برگزاری رویدادهای دایان، پس از غربال اولیه شرکت‌های دانش بنیان توسط مدیران و کارشناسان ایمینو، یک نشست با حضور افراد شاخص و صاحب نظر در زمینه رویداد برگزار شده و پس از داوری بین ۵ تا ۶ شرکت دانش بنیان برای ارائه محصولات فناورانه خود در رویداد اصلی انتخاب می‌شوند.

وفایی فرد با بیان این که از جمله شاخص‌های مهم توسعه کشورهای پیشرفته، اختصاص قابل توجه افزایش جی دی پی به ابداعات و اختراعات است، گفت: در ایران نیز در سیاست‌های کلی علم و فناوری در افق ۱۴۰۴ سهم تعیین شده تولید ناخالص داخلی از فناوری و اقتصاد دانش بنیان، ۵۰ درصد (۱۰ درصد فناوری‌های پیشرفته و ۴۰ درصد سایر فناوری ها) است.

وی ادامه داد: ایمیدرو در تلاش است با اجرای طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی و در نتیجه حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان، حضور این شرکت‌ها را در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی پررنگ‌تر سازد.

۴۵۰ شرکت دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی
مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با بیان این که از میان ۸ هزار و ۱۲۴ شرکت دانش بنیان ثبت شده در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، ۴۵۰ شرکت فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی شناسایی شده است، گفت: از این میان، ۱۰۸ شرکت در زنجیره صنعت فولاد، ۴۵ شرکت در زنجیره مس و ۱۱۷ شرکت در حوزه ساخت ماشین آلات و تجهیزات هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۵۴ شرکت در حوزه فرآوری، ۵۴ شرکت در زنجیره اکتشاف و استخراج، ۱۸ شرکت در زنجیره سرب و روی، ۲۲ شرکت در حوزه محیط زیست، ۱۴ شرکت در زمینه استحصال فلزات گرانبها و ۱۸ شرکت در سایر زمینه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وفایی فرد افزود: طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، ایمینو به عنوان یکی از واحدهای تابعه ایمیدرو، تلاش کرده تا سهم دانش بنیان‌ها را در اقتصاد بخش معدن و صنایع معدنی بهبود بخشد و از این رو، تاکنون موفق به برقراری ارتباط مستقیم با ۱۳۰ شرکت دانش بنیان شده و از نزدیک چالش‌های پیش روی این شرکت‌ها را بررسی کرده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha