۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
«کامرزبانک» از احتمال تضعیف شاخص دلار و افزایش بی اعتمادی به سیستم بانکی آمریکا خبر داد
ادامه واکنش ها به ورشکستگی بانک های آمریکا؛

«کامرزبانک» از احتمال تضعیف شاخص دلار و افزایش بی اعتمادی به سیستم بانکی آمریکا خبر داد

در ادامه تاثیرات ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB) آمریکا، هلدینگ بانکی کامرزبانک (Commerzbank) با انتشار گزارشی از احتمال تضعیف شاخص دلار آمریکا و اقتصاد این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، در ادامه تاثیرات ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB) آمریکا، هلدینگ بانکی کامرزبانک (Commerzbank) با انتشار گزارشی از احتمال تضعیف شاخص دلار آمریکا و اقتصاد این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، کومرزبانک دلیل شکل گیری دومینوی ورشکستگی در نظام بانکی ایالات متحده را، افزایش شدید نرخ بهره بانکی دانسته که به گفته اقتصاددانان این هلدینگ بانکی، بانک ها را از بازپرداخت تعهدات مربوط به پرداخت سود به سپرده گذاران ناتوان می سازد.

در گزارش کامرزبانک در این خصوص آمده است: در پایان هفته گذشته، بانک میان رده کالیفرنیایی (سیلیکون ولی بانک) متحمل ورشکستگی شد که دلیل آن، روند رو به افزایش نرخ بهره بانکی و سود سپرده بوده است. در روز یکشنبه نیز یک بانک کوچک در نیویورک گرفتار این موضوع شد.

در ادامه گزارش کامرز بانک آمده است: شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در بیانیه روز گذشته خود تاکید کرده که مشتریان نگران توانایی دو بانک ورشکسته برای بازپرداخت اصل سپرده های آنها هستند.

کامرزبانک همچنین در خصوص اقدامات شرکت بیمه سپرده فدرال برای رفع نگرانی های مشتریان بانکی معتقد است: مطمئنا هنوز برای قضاورت در خصوص اینکه آیا وضعیت فعلی به آرامش ختم خواهد شد و یا تاثیرات مخرب تری خواهد داشت، بسیار زود است.

لازم به ذکر است، ورشکستگی رخ داده در برخی بانک های آمریکایی از جمله «سیلور گیت» و «سیلیکون ولی بانک» منجر به کاهش اعتماد سرمایه گذاران به سپرده گذاری در بانک های این کشور و سوق چشمگیر سرمایه به سمت بازارهای مالی از جمله نفت، طلا و ارزهای دیجیتال شده است.

علیرغم افزایش سود سپرده گذاری از سوی فدرال رزرو، سرمایه گذاران نگران وضعیت بانک ها و توانایی آنها در بازپرداخت سود سپرده مشتریان خود هستند.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha