۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
صادرات استان سمنان ۲۸ درصد رشد داشته است
به لحاظ دلاری؛

صادرات استان سمنان ۲۸ درصد رشد داشته است

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه صادرات استان به لحاظ دلاری طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۸ درصد رشد داشته است، گفت: این رشد سبب افزایش درآمدهای گمرکی نیز شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از رشد کیفی و دلاری صادرات استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: آمارها نشان می‌دهد که صادرات استان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ از لحاظ دلاری بالغ بر ۲۸ درصد رشد داشته و توانستیم کالاهای تولیدی استان را به بیش از ۳۵ کشور دنیا و تقریباً اکثر همسایه های ایران، صادر کنیم.

وی با بیان اینکه کولر آبی، کابل و سیم، کرک، شیرینی و بیسکوئیت، کاشی و سرامیک، پلیمرهای غیرنفتی و ... در زمره کالاهای صادراتی استان سمنان محسوب می‌شوند، افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و همسایگان ایران مهمترین مشتریان کالاهای تولیدی استان سمنان هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۵۰ کالای اساسی تولید استان به ۳۵ کشور دنیا طی ۱۱ماهه سال جاری صادر شده است، گفت: این صادرات توسط ۵۰ شرکت صادرکننده عمده تولیدات صنعتی و محصولات کشاورزی استان سمنان صادر شده است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در استان این است که بعضاً کالاهای تولیدی در سمنان از مبداء استان های دیگر صادر می شود، بیان کرد: ضروری است که کالاهای تولیدی استان سمنان از مبداء گمرک استان سمنان صادر شود تا سود حاصل از آن بر درآمدهای گمرکی همین استان تاثیر بگذارد.

افزایش صادرات استان سمنان از لحاظ دلاری باعث شده تا درآمدهای گمرکی نیز در ۱۱ماهه سال جاری افزایش یابد

وی با بیان اینکه سمنان باید از درآمدهای گمرکی صادراتی محصولات خودش بهره‌مند شود، بیان کرد: از تمام صادرکنندگان می‌خواهیم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند همچنین برخی شرکت‌های تولیدی و صادراتی هستند که حساب های بانکی در دیگر استان ها به خصوص تهران دارند لذا از این شرکت ها نیز می‌خواهیم تا امور بانکی شان را در درون استان سمنان صورت دهند چرا که کالاهای تولیدی همین استان را صادر می کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش صادرات استان از لحاظ دلاری باعث شده تا درآمدهای گمرک سمنان نیز در ۱۱ماهه سال جاری افزایش یابد، بیان کرد: طبق آمارهای ارسالی، درآمد گمرک سمنان در این بازه زمانی ۶۷۵ درصد رشد داشته است.

هاشمی از تلاش برای رفع موانع صادرات در استان سمنان نیز خبر داد و گفت: مباحث مرتبط با صادرات، رفع موانع، تسهیلات بانکی، احیای واحدهای صنعتی راکد و ... در دستور کار قرار داشته و در زمره اولویت های اقتصادی استانداری سمنان است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha