۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاهای سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه و بودجه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان: 

توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاهای سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه و بودجه

زاهدان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال آینده توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاهای استان از طریق طرح‌های هادی در اولویت قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول در این خصوص اظهار داشت: در تهیه طرح‌های هادی شاخص سیستان و بلوچستان ۹۴ درصد و متوسط کشوری ۹۸ درصد است و در مجموع ۲۶۰ روستای استان فاقد طرح هادی روستایی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون اعتبار مورد نیاز برای تهیه طرح‌های هادی این روستاها پیش بینی شده و قانون نیز اجازه داده که علاوه بر اعتبارات متمرکز و ملی از هشت درصد اعتبارات استان برای این مهم استفاده شود.

عرب اول افزود: در بخش اجرای طرح های هادی نیز شاخص استان ۲۱ درصد و متوسط کشوری ۵۸ درصد است.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان و خدمات بهزیستی و عمومی از جمله اهداف طرح‌های هادی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین اجرای طرح‌های هادی باید مجدد بازنگری شود و اعتباراتی که امسال برای استان لحاظ شده است به طور کامل تخصیص پیدا کند تا در سال ۱۴۰۲ این تفاوت به حداقل برسد.

عرب اول افزود: در بخش عمرانی از پنج هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب، تاکنون سه هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد تخصیص پیدا کرده است‌ و بخش عمده‌ای از باقیمانده اعتبارات عمرانی نیز تا پایان سال به استان ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش اعتبارات هزینه ای نیز یک هزار و پنج میلیارد تومان اعتبار تاکنون دریافت شده که ۹۲ درصد آن تحقق پیدا کرده است‌ و هشت درصد باقیمانده تا انتهای سال به استان ابلاغ خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال مالی یعنی پایان شهریور ماه آتی برای تعیین تکلیف پروژه‌ها و جذب اعتبارات عمرانی فرصت دارند، اما مدت زمان هزینه کرد اعتبارات هزینه‌ای تا انتهای سال ۱۴۰۱ است، بنابراین در این بخش مشکلی نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۱۱٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha