۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
تظاهرات گسترده علیه قانون بازنشستگی در فرانسه

تظاهرات گسترده علیه قانون بازنشستگی در فرانسه

در دور جدید اعتصاب‌ها و تظاهرات سراسری علیه اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه، پلیس با معترضان درگیر شد.

به گزارش بازار، فرانسه روز شنبه با هفتمین روز تظاهرات علیه برنامه‌های اصلاحات بازنشستگی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در بحبوحه اعتصابات جاری که پالایشگاه ها، حمل و نقل عمومی و جمع آوری زباله را تحت تأثیر قرار داده، مواجه است.

ائتلافی از اتحادیه‌های کارگری فرانسه که از زمان آغاز جنبش اعتراضی در پایان ژانویه، نمایش نادری از اتحاد را حفظ کرده اند، امیدوارند که به فشار بر دولت برای عقب نشینی از اصلاحات ادامه دهند.

براساس آمار وزارت کشور، انتظار می‌رود تا یک میلیون نفر در بیش از ۲۰۰ راهپیمایی در سراسر کشور شرکت کنند در حالی که مجلس سنا همچنان به بررسی اصلاحات ادامه می‌دهد و احتمال رای گیری در مورد متن در مجلس اعلای پارلمان تا یکشنبه شب وجود دارد.

تظاهرات از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در خیابان‌های شهرهای بزرگ ازجمله تولوز و نیس آغاز شده است. راهپیمایی در پاریس قرار است از ساعت ۱۴ به وقت محلی شروع شود.

براساس آمارهای دولتی، روز سه شنبه، ۱.۲۸ میلیون نفر در تظاهرات به خیابان‌ها ریختند که بالاترین میزان مشارکت از زمان آغاز جنبش اعتراضی است. اتحادیه‌ها مجموعاً ۳.۵ میلیون نفر را تخمین زده‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت رای دهندگان با طرح مکرون مخالف هستند، در حالی که اکثریت اندک از اقدامات اعتصابی حمایت می‌کنند.

سخنگوی توتال انرژیز به خبرگزاری رویترز گفت که اعتصاب‌ها در پالایشگاه‌ها و انبارهای اصلی نفت فرانسه ادامه دارد، در حالی که اپراتور عمومی راه آهن SNCF گفت که خدمات ملی و منطقه‌ای در پایان هفته به شدت مختل خواهند شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، در پاریس، زباله‌ها همچنان در خیابان‌ها انباشته می‌شوند و ساکنان از حضور روزافزون موش‌ها شکایت دارند.

مریلیز لئون، معاون دبیرکل اتحادیه CFDT، بزرگترین اتحادیه کشور به رادیو فرانس اینفو گفت: هفته آینده هنوز چیزهای زیادی ممکن است اتفاق بیفتد.

یک روز دیگر از اعتصابات و اعتراضات سراسری برای ۱۵ مارس برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha