۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
راهکارهای طلایی از بین رفتن بوی نم فرش

راهکارهای طلایی از بین رفتن بوی نم فرش

احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده پس از دریافت قالی یا قالیچه‌های خود از قالیشویی احساس کنید هنوز بوی نم می‌دهند.

به گزارش بازار، احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده پس از دریافت قالی یا قالیچه‌های خود از قالیشویی احساس کنید هنوز بوی نم می‌دهند. آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که علت بوی نم فرش چیست و چه راهکاری برای از بین بردن آن لازم است؟ بوی نم فرش اصلا خوشایند نیست و معمولا اعضای خانواده را آزار می‌دهد. ماندن بوی نم روی پارچه، فرش، لباس، حوله و... اصلا معقوله عجیب و غریبی نیست و می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. البته باید به این موضوع توجه کنید که در اکثر مواقع پس از دریافت قالی از قالیشویی شما احساس بوی نم نمی‌کنید. مگر آنکه از قالیشویی‌های نامعتبری خدمات دریافت کرده باشید و فرش شما را به خوبی خشک نکرده باشند. اگر شما هم درخواست شستشوی فرش خود را در قالی شویی آنلاین معتبری ثبت کنید، حتما با این مشکل مواجه نخواهید شد. اما اگر پس از شستشوی خانگی یا ریخته شدن آب روی قالی یا قالیچه بوی نم احساس کردیم چاره چیست؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های از بین بردن بوی نم به خوبی آشنا کنیم.

علت ایجاد بوی نم فرش

همانطور که در قسمت بالا نیز مطالعه کردید، بوی نم روی فرش می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است پس از ریختن آب یا مایعات روی فرش، شرایط آب‌وهوایی نامناسب، رطوبت داشتن فضای منزل، خشک نشدن کامل فرش از شستشو، ایجاد کپک و قارچ بوی نم درون تاروپود قالی یا قالیچه خود احساس کنید. اگر بوی نم حاصل از عوامل گفته شده باشد، بوی بسیار نامطبوع و آزاردهنده‌ای خواهد بود.

از آنجایی که تاروپود فرش به هم تنیده شده‌اند و در هم فرو رفته‌اند جایگاه مناسبی برای رشد قارچ‌ها، کپک‌ها، جانوران و حشرات هستند. در صورتی که نظافت و تمیزی فرش‌ها را رعایت نکنید با تجمع آلودگی، رشد قارچ‌ها و کپک‌ها بوی نم نامطبوعی را احساس خواهید کرد. بروز این مشکل نه تنها برای اعضای خانواده آزاردهنده است بلکه سلامت افراد را نیز به خطر میندازد و باعث حساسیت‌ها و سایر بیماری‌های عفونی و پوستی برای فرد می‌شود.

بنابراین برای جلوگیری از بوی نم یکی از راهکارهای موثر شستشوی به موقع فرش‌هاست. برای این منظور نیازی نیست به دنبال یک قالیشویی و شماره تماس آن باشید زیرا می‌توانید از خدمات قالیشویی آنلاین بهره بگیرید و به راحتی آب خوردن درخواست شستشوی قالی و قالیچه‌های خود را ثبت کنید.

جاروکشیدن، شستشوی به موقع فرش، تمیز کردن فوری قالی‌ها پس از لک شدن و... همگی می‌توانند از بوی بد نم درون فرش جلوگیری کنند. اما اگر با وجود رعایت نکات بالا، بازهم دچار این مشکل شدیم چه باید بکنیم؟ چاره چیست؟

راهکارهایی برای از بین بردن بوی نم فرش

برای از بین بردن بوی نامطبوع و ناخوشایند نم از روی قالی و قالیچه‌ها شما کافیست چندین راهکار ساده خانگی را انجام دهید. در این صورت بوی نم از منزل زیبایتان برای همیشه خداحافظی می‌کند و با ورود به خانه خود احساس نامطلوبی نخواهید داشت. در ادامه به چندین راهکاری مفید در این خصوص خواهیم پرداخت.

قبل از آنکه راهکارهای طلایی از بین بردن بوی نامطبوع نم را بیان کنیم، توجه به این نکته الزامیست که در صورت کپک‌زدگی یا ایجاد قارچ درون فرش باید حتما آنها را به طور کامل بشویید. برای این منظور شما می‌توانید از خدمات قالیشویی‌های معتبر که خدمات قالیشویی آنلاین را به شما ارائه می‌کنند نیز کمک بگیرید.

برخی از راهکارهای خانگی رفع بوی نم عبارتند از:

  1. خشک کردن فرش: در اغلب موارد بوی نم ناشی از رطوبت زیاد است. به همین منظور اگر شما هم احساس بوی نم می‌کنید به رطوبت درون فرش‌تان شک کنید و درب و پنجره‌های سالن را باز کنید تا ناحیه خیس یا مرطوب شده خشک شود.
  2. جارو کردن فرش: پس از آنکه قالی یا قالیچه خیس شده خود را در معرض هوا قرار دادید و آن را خشک کردید، از جاروبرقی کمک بگیرید تا تمامی گرد و غبار موجود روی آن را از بین ببرید. با این کار گرد و خاک به درون تاروپود فرش نفوذ نخواهد کرد.

پس از انجام دو فرآیند بالا، حالا باید برای از بین بردن بوی نامطبوع نم اقدامات زیر را انجام دهید. پس از انجام موارد زیر دیگر بوی نامطبوع رطوبت و نم را احساس نخواهید کرد.

راهکارهای طلایی از بین رفتن بوی نم فرش

استفاده از جوش شیرین

در هر خانه ایرانی مقداری جوش شیرین همیشه وجود دارد. این روش شاید به نسبت ساده باشد اما بسیار تاثیرگذار است. جوش شیرین هم به عنوان یک تمیزکننده برای سایر لوازم خانگی استفاده می‌شود و هم دارای خاصیت خنثی‌کنندگی بوی نم و رطوبت فرش را دارد.

با بهره از این ماده پر خاصیت می‌توانید بوی نم فرش را از بین ببرید. برای این منظور کافیست مقداری از جوش شیرین را در محل بودار فرش بریزید و به وسیله یک فرچه یا اسفنج آن را به خوبی روی قالی یا قالیچه خود مالش دهید تا به طور کامل پخش شود. پس از انجام این کارها به مدت ۲۴ ساعت به آن فرصت دهید تا روی فرش باقی بماند. پس از گذشت ۲۴ ساعت به کمک جاروبرقی تمام جوش شیرین را از روی سطح فرش پاک کنید. پس از انجام این فرآیند با یک دستمال مرطوب نیز می‌توانید محل مورد نظر را نیز به خوبی تمیز کنید.

پس از انجام کلیه فرآیند بالا، حالا باید یک قاشق سرکه سفید را در یک لیوان آب ترکیب کنید و داخل یک اسپری بریزید و آن را روی ناحیه مورد نظر اسپری کنید. ۱۵ دقیقه صبر نمایید. در پایان فرش را با استفاده از شامپو فرش شسته تا اثر جوش شیرین و سرکه سفید از روی آن به طور کامل رفع شود.

استفاده از لیمو ترش

این روش بسیار ساده است. کافیست به میوه فروشی بروید و یک لیمو ترش بخرید و آن را از وسط نصف کنید. نصف لیمو را روی ناحیه بودار فرش قرار دهید و دو ساعت منتظر بمانید. لیمو ترش خاصیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تمامی باکتری‌ها، کپک‌ها و بوی بد فرش را به خود جذب کند. پس از گذشت دو ساعت شما خواهید دید که در کمال ناباوری خبری از بوی نامطبوع نم نیست. پس از انجام این کار حالا می‌توانید اقدام به شستشوی فرش کنید.

راهکارهای طلایی از بین رفتن بوی نم فرش

استفاده از اسطوخودوس

یکی دیگر از روش‌های از بین‎برنده بوی بد نم و رطوبت، بهره از اسطوخودوس است. اسطوخودوس گیاهی پرخاصیت و خوش عطر و بو است. با استفاده از روش فرش شما نه تنها از شر بوی بد نم خلاص می‌شود بلکه بوی مطبوع این گیاه را نیز به خو می‌گیرد و رایحه خوشی در منزلتان می‌پیچد.

برای این منظور کافیست به اندازه نصف پیمانه از این گیاه را آماده و له کنید. سپس یک پیمانه جوش شیرین به ترکیب له شده اضافه کنید و آنها را به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. ترکیب به دست آمده را روی قسمت‌هایی که بوی نامطبوع نم می‌دهند بریزید و به آن ۳۰ الی ۶۰ دقیقه فرصت بدهید.

اگر بوی نم و رطوبت روی فرش‌ها بسیار شدید است، می‌توانید برای اثربخشی بیشتر، چندین ساعت را منتظر بمانید. در این ترکیب معجزه‌آسا جوش شیرین بوی نامطبوع فرش را به خود جذب می‌کند و اسطوخودوس بوی و رایحه خوشی را به فرش می‌دهد.

پایان

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، بوی نم در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. این بو نه تنها برای اعضای خانواده بسیار ناخوشایند است بلکه ممکن است فرد را دچار حساسیت و مشکلات دیگری نیز بکند. به همین منظور با کوچکترین بوی نم و رطوبت باید سریعا علت را پیدا کنید و برای حل بوی بد اقدامات لازم را انجام دهید. ما در این مقاله درباره برخی از روش‌های خانگی از بین‌برنده بوی رطوبت و نم با شما صحبت کردیم. اما بهترین راهکار و راه‌حل برای شما بهره از خدمات قالیشویی آنلاین است. هنگامی که بوی بد و نامطبوعی را احساس کردید، درخواست خود را جهت شستشوی فرش، موکت و مبل را در سایت ثبت کنید تا کادر مجرب قالیشویی با شما تماس بگیرند.

کد خبر: ۲۱۱٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha