۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
راهنمای خرید و استفاده از دریل و دریل شارژی

راهنمای خرید و استفاده از دریل و دریل شارژی

به احتمال زیاد تاکنون وسیله‌ای را دیده­اید که برای ایجاد سوراخ بر روی محیط‌های سخت استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، به احتمال زیاد تاکنون وسیله‌ای را دیده­اید که برای ایجاد سوراخ بر روی محیط‌های سخت استفاده می‌شود. به ابزاری که برای ایجاد سوراخ بر روی ‌اشیا مختلف مثل چوب، فلز یا مواد دیگر استفاده شود، دریل گفته می‌شود. این ابزار حفاری از یک وسیله به‌نام مته برخوردار است که به­صورت مداوم می‌چرخد و از این طریق می‌تواند در سایر قسمت‌ها برش و سوراخ ایجاد کند. مته از طریق یک قطعه به‌نام سه نظام به دریل متصل می‌شود.

امروزه استفاده از ابزار مخصوص سوراخکاری برای کارهای مختلف دیگر مثل تخریب یا پیچ‌بندی نیز مناسب است. به همین دلیل تنوع آن در بازار زیاد است و هر کدام بر اساس میزان قدرتی که دارند، برای موارد مختلف استفاده می‌شوند. انتخاب دریل شارژی یا برقی به نیاز و نظر خودتان بستگی دارد. شما باید خرید این ابزار شارژی یا معمولی را بر اساس اصول خاصی انجام دهید تا یک محصول مناسب انتخاب کنید.

معرفی انواع مختلف دریل و نحوه استفاده از آن­ها

این محصولات در دسته ابزارآلات برقی هستند؛ اما از نظر نیروی کار به دو نوع برقی و شارژی تقسیم می‌شوند. دریل شارژی نوعی از نمونه برقی است و تفاوت چندانی با آن ندارد. این محصول در محیط‌هایی قابل­استفاده است که نمی‌توان به برق دسترسی داشت. البته باید بدانید دریل برقی از نظر قدرت و گشتاور نسبت به شارژی قدرت بیشتری دارد و طیف بزرگ‌تری را می‌تواند شامل شود. البته دریل شارژی به­دلیل راحتی استفاده در محیط‌های مختلف محبوبیت زیادی دارد و تنوع آن نیز در بازار زیاد است. دریل شارژی دی سی ‌ای بهترین برند از محصولات شارژی است. دریل برقی با اتصال به برق کار می­کند و دریل شارژی برای استفاده نیاز به باتری دارد.

تفاوت خرید دریل برقی با دریل شارژی

از ویژگی‌های خرید دریل برقی می‌توان به این موارد اشاره کرد که هزینه بیشتری نسبت به دریل شارژی دارد و قدرت آن نیز زیاد است؛ تنها محدودیت آن در دسترسی به برق شهری برای کار کردن است. از مزیت‌های خرید نوع شارژی می‌توان به این موارد اشاره کرد که محدودیت مکانی برای استفاده ندارد و بدون سیم می‌توان با آن کار کرد. باتری لیتیوم یونی به­کاررفته در این ابزار برای استفاده طولانی­مدت مناسب است و سرعت شارژ بالایی دارد؛ بنابراین اگر به­دنبال انجام فعالیت‌های صنعتی و خانگی سبک هستید، دریل شارژی مناسب است؛ اما برای فعالیت‌های سنگین و صنایع بزرگ­تر، نوع برقی انتخاب بهتری است.

علت خرید دریل

یکی از مواردی که هنگام خرید ابزاری مثل دریل باید در نظر بگیرید، علت استفاده از آن است. در واقع، باید مشخص کنید که دریل را برای ایجاد سوراخ بر روی چوب یا سایر محیط‌ها لازم دارید یا اینکه ممکن است برای سطوح دیگری مثل فلز یا آجر استفاده کنید. درصورتی­که قرار است دریل را برای سطوح مختلف استفاده کنید، خرید دریل چکشی برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. مته در این نوع دریل می‌چرخد و ضربه‌های باقدرتی برای ایجاد سوراخ به سطوح وارد می‌کند.

ابزارآلات توسن در حوزه تولید دریل چکشی و با داشتن خدمات پس از فروش یک گزینه کاربردی هستند. علاوه­بر ابزار چکشی، دریل بتن کن برای استفاده در سطوح سیمانی مناسب‌تر است. دریل پیچ گوشتی برای کارهای خانگی و صنایع سبک کاربرد بیشتری دارد و استفاده از دریل همزن برای مخلوط کردن محلول‌های مختلف مایع و نیمه­جامد بهتر است. در نتیجه­، باید هنگام خرید، یک محصول متناسب با نیاز خودتان خریداری کنید.

راهنمای خرید و استفاده از دریل و دریل شارژی

خرید دریل از برندهای معتبر

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود کیفیت و کارایی محصول افزایش پیدا کند، خرید آن از برندهای معتبر است که ابزارهای مختلف را به­صورت حرفه‌ای طراحی می‌کنند. ممکن است در هنگام خرید برخی از این برندها هزینه بالایی داشته باشند که در مقابل، کیفیت آن­ها زیاد است. شما می‌توانید با خرید از نمایندگی معتبر، از خدمات پس از فروش و گارانتی این محصولات نیز استفاده کنید.

میزان قدرت دریل

بهتر است هنگام خرید تمام اعداد مرتبط با ولتاژ دریل خود را با دقت کافی بررسی کنید و میزان قدرت یا وزن آن را مشخص کنید. قدرت دریل بر حسب آمپر مشخص می‌شود و میزان ولتاژ موتور تأثیری در وزن کلی محصول ندارد. کمترین مقدار قدرت دریل ۴۰۰ وات است که در کارهای سبک استفاده می‌شود و دریل‌های صنعتی یا حرفه‌ای قدرتی بالاتر از ۱۰۰۰ وات دارند تا بتوانند در سطوح سخت استفاده شوند. با افزایش میزان قدرت دستگاه، قیمت دریل نیز بیشتر می‌شود.

نوع سه نظام مورد استفاده در دریل

یک قطعه از دریل به نام سه نظام است که مته در داخل آن قرار می‌گیرد و امکان انتقال قدرت موتور به مته از این طریق فراهم می‌شود. وجود سه نظام خودکار برای ابزاری که جهت باز و بسته کردن پیچ استفاده شود، کاربرد بیشتری خواهد داشت. استفاده از سه نظام خودکار باعث می‌شود دریل خودبه­خود بتواند عمق متر را تنظیم کند و محکم شود.

راهنمای خرید و استفاده از دریل و دریل شارژی

اهمیت سرعت دریل در خرید

تمام کارهایی که بتوان با این ابزار انجام داد، نیاز به سرعت مته بالایی دارند. در نتیجه، یکی از مهم­ترین فاکتورهای که در هنگام خرید دریل باید به آن توجه کنید، سرعت چرخش مته آن است که به­صورت دور در دقیقه مشخص می‌شود. قابلیت دیگر دریل، امکان تنظیم چرخش به­صورت ساعتگرد و پادساعتگر است که بهتر است در هنگام خرید به این ویژگی دقت کنید. خرید دریل با سرعت ۷۰۰ دور در دقیقه برای فعالیت‌های صنعتی بزرگ کاربردی است؛ اما برای فعالیت‌های خانگی سبک ابزاری با سرعت ۴۰۰ دور در دقیقه، بهتر است.

نوع دستگیره دریل

رایج‌ترین نوع دسته‌های این محصول به­صورت تپانچه‌ای و T  شکل است. ارگونومی دستگیره دریل در نمونه‌های ساده که برای کارهای خانگی استفاده می‌شود، اهمیت چندان زیادی ندارد؛ چراکه برای استفاده در طولانی­مدت کاربردی نیست و فقط در رفع نیازهای سبک استفاده می‌شود. زمانی­که شما بخواهید برای تخریب سطوح سخت یا باز کردن پیچ بزرگ از دریل استفاده کنید، دستگیره تپانچه‌ای بر روی محصول کاربردی‌تر است و در مقابل، دستگیره T  جهت استفاده در فضاهای باریک می‌تواند کاربردی باشد. یکی از انواع بهترین دریل‌ها می‌توان به دریل سه کاره است.

راهنمای خرید و استفاده از دریل و دریل شارژی

هزینه خرید دریل

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث تفاوت در قیمت خرید دریل می‌شود. در واقع، زمانی­که شما چه به­صورت حضوری و چه به­صورت اینترنتی اقدام به خرید کنید، با انواع مختلفی از قیمت‌ها روبه­رو می‌شوید. نوع برند تولیدکننده این محصول، نوع کارایی، خرید دریل برقی یا شارژی، خرید دریل سه کاره یا چندکاره، نوع باطری دریل شارژی، کیفیت قطعات به‌کاررفته در دریل گیربکسی، پیچ بند و... باعث ایجاد تفاوت در قیمت این محصول می‌شود. خرید از نمایندگی می‌تواند بهترین قیمت ابزار را در اختیار مشتری قرار دهد.

راهنمای خرید و استفاده از دریل و دریل شارژی

خرید دریل مناسب از آریا ابزار

دریل یکی از ابزارهای کاربردی برای ایجاد سوراخ بر روی سطوح مختلف است که مدل‌های مختلفی دارد و در دو نوع دریل برقی و دریل شارژی به فروش می‌رسد. خرید این محصول نیاز به بررسی جزئیات مختلف آن دارد که مهم­ترین آن‌ها شامل میزان قدرت ابزار برقی یا ابزار شارژی، نوع دسته و ارگونومی آن، نوع سه نظام و سرعت کارکرد این محصول است. شما می‌توانید انواع ابزار موردنیاز خودتان را از آریا ابزار تهیه کنید.

شرکت توسن در حوزه تولید ابزارآلات مطابق با استانداردهای جهانی و کیفیت‌های فوق‌العاده فعالیت می‌کند و ابزار آلات برقی متنوعی به بازار عرضه می‌کند. هدف کلی این مجموعه افزایش رضایت مشتری از محصول خریداری شده است. شما پس از اینکه نیاز خودتان را مشخص کردید باید از طریق نمایندگی‌های معتبر نسبت به خرید یک محصول مطمئن و اصیل اقدام کنید.

کد خبر: ۲۱۱٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 9
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • saber IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      اینهمه رونیکس و آروا تبلیغ میکنند،ولی واقعا توسن خیلی عالیه من چند ساله که دریل توسن دارم فرز توسن دارم ،حتی خدمات پس از فروش خوبی هم داره پیشنهاد منم خرید توسن هست چون سالهاست جوابشو پس داده
    • hamed IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      سایت معتبری برای خرید دریل شارژی دی سی ای میشناسید معرفی کنید ؟ و یا اگر کسی از این آریاابزار اگر خرید کرده میشه نظرشو بگه
    • LT ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 0
      من دریل برقی و شارژی زیاد داشتم همین الان سه تا خراب و دوتا سالم دارم از بوش آلمانی که نمی‌دونم چندسال پیش 90هزارتومن خریدمش تا دیفالت برقی وماکیتا ولی دوماه پیش یه میلوواکی 24ولت چینی خریدم دومیلیون تومن واقعن از نظر کیفیت جنس بدنه و قطعات تا قدرت و کارکرد عالیه
    • سهیل IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      1 0
      چکش تخریب دی سی ای هم دارید؟!
      • Fardin IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
        0 1
        من دی سی ای خریدم ۱۴ولت براشلسش عالیه ،۱۲ولتیشم دارم عالیه.پیشنهاد میکنم برای خریدش
    • محمد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
      0 0
      دریل شارژی چکشی بهتر هستش یا معمولی برای استفاده و طول عمر بیشتر
    • ابراهیمی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      قیمت دریل در سایت اریا ابزار که معرفی کردین در مقایسه با سایتهای دیگه واقعا مناسب بود. ممنون از معرفیتون
    • عباس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      من چگ کردم آریا ابزار اول بود توی ترب ، خرید هم کردم خیلی سریع و تمیز اسرال کردن ممنون از معرفیتون
    • ممدرضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      واقعا دریل شارژی خوب خیلی تو کار من لازمه و مفیده ،برای کسایی که تو ارتفاع کار میکنن مث ما یا دوربین نصب میکنن خیلی کار رو راحت میکنه ، ای دی سی ای که معرفی کردید و چک کردم ظاهرا خیلی خوبه باید امارشو در بیارم یا اگر کسی اینجا دی سی ای خرید کرده نظرشو بگه لطفا