۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
میانگین تغییرات بودجه سال ۱۴۰۲ پایین‌تر از ادوار گذشته بوده است| تغییرات بودجه کمتر از ۵ درصد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲:

میانگین تغییرات بودجه سال ۱۴۰۲ پایین‌تر از ادوار گذشته بوده است| تغییرات بودجه کمتر از ۵ درصد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: علی رغم هجمه هایی که در طول بررسی بودجه علیه مجلس صورت گرفت بودجه ۱۴۰۲ کمترین تغییر را در مقایسه با بودجه های ادوار گذشته داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، با اشاره به پایان یافتن بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس گفت: علی رغم هجمه هایی که در طول بررسی بودجه علیه مجلس صورت گرفت بودجه ۱۴۰۲ کمترین تغییر را در مقایسه با بودجه های ادوار گذشته داشت. همواره میانگین تغییر بودجه در سال های گذشته حدود ۵ درصد بوده است و امسال حتی کمتر از این مسئله رخ داده است.

وی افزود: به عنوان مثال دولت در بندی در بودجه تأکید کرده بود که طلب صندوق بازنشستگی از دولت سودش با نرخ ساده محاسبه شود این در حالی است که ما قانون دائمی در این بخش داریم و در آنجا تاکید شده که این نرخ باید به صورت مرکب باشد، درست به مانند نحوه دریافت سود بانکی بانکهای دولتی از مردم. لذا ما این موضوع را اصلاح کردیم و گفتیم به مانند قانون دائمی و مطابق سالهای قبل این مسئله اعمال شود. این در حالی است که دولت تاکید داشت براساس این تصمیم مجلس دویست میلیارد تومان برایش کسری ایجاد کرده است که این ادعا مبنای درستی نداشت. بنابراین باید گفت دولت در این بخش به صورت نادرستی بیش برآورد داشته است که مجلس اقدام به اصلاح کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هم در موردی سقف بودجه را افزایش دادیم در بخش واردات خودرو بوده است و این مسئله به زیان و ضرر دولت نبوده و قرار است منابع آن به بودجه حمل و نقل عمومی، صنعت، دانش بینان اضافه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در زمینه ادعای افزایش انتشار اوراق بودجه در مجلس بیان کرد: خیر اینطور نیست و سقف اوراق ۱۸۷ هزار میلیارد تومان است لذا اینکه شهرداری و یا قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اقدام به انتشار اوراق کند روی سقف بودجه تاثیر ندارد. بنابراین ما در این بخش از ظرفیت اوراق برای دستگاه ها آن هم به صورت محدود استفاده شد.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      تورم واقعی بالای 60درصد شده، اونوقت افزایش حقوق 20 درصد عجب عدالتی داریم