۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
نرخ ۵ هزار تومانی خوراک پتروشیمی‌ها منطقی است
مدیرعامل کارگزاری سی ولکس:

نرخ ۵ هزار تومانی خوراک پتروشیمی‌ها منطقی است

الهی‌فرد، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس گفت: با توجه به نرخ ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، نرخ کنونی ۵ هزار تومان برای خوراک پتروشیمی‌ها معقول و منطقی است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس در خصوص تاثیر افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع بر روند سودآوری آن‌ها، اظهار کرد: با توجه به نرخ ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی، نرخ کنونی ۵ هزارتومان برای خوراک پتروشیمی‌ها معقول و منطقی است.

او بیان کرد: مجموع ارقام پیشنهادی نرخ خوراک و سوخت که توسط کمیسیون تلفیق به دولت بازگردانده شد درصورت عدم بازبینی اصولی می‌تواند موجب زیان تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس تاکید کرد: افزایش نرخ سوخت و خوراک در صورتی توجیه دارد که خرید ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها نیز به نرخ واقعی انجام شود.

الهی فرد بیان کرد: از طرفی باید در نظر داشت افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و همچنین خرید ارز حاصل از صادرات آن‌ها با نرخ‌های پایین‌تر از حد واقعی باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات، کاهش درآمد و سودآوری آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سی ولکس در پایان گفت: دولت با افزایش نرخ گازخوراک و سوخت نه تنها درآمد خود را افزایش نمی‌دهد، بلکه موجب تعطیلی یکی از صنایع تولیدی و ارزآور کشور نیز می‌شود، همچنین این مسئله می‌تواند به مرور بر درآمدهای مالیاتی نیز اثر قابل توجهی بگذارد.

کد خبر: ۲۱۱٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha