۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
تویوتا برای ۱۳۰ هزار دستگاه پیکاپ توندرا فراخوان صادر کرد|دردسر جدید ژاپنی ها با لوازم جانبی آفرودی
بازار خبر می دهد

تویوتا برای ۱۳۰ هزار دستگاه پیکاپ توندرا فراخوان صادر کرد|دردسر جدید ژاپنی ها با لوازم جانبی آفرودی

شرکت خودروسازی تویوتا برای ۱۳۰ هزار دستگاه پیکاپ توندرا مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به دلیل جدان شدن لوازم جانبی و روکش های آفرودی بدنه که منجربه حادثه می شوند، فراخوان اعلام کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تویوتا امروز برای ۱۳۰ هزار دستگاه پیکاپ توندرا مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ فراخوان اعلام کرد. براساس آنچه که اعلام شده است، لوازم جانبی نصب شده در بدنه توندرا در زمان حرکت جدا شده و احتمال برخورد با سایر خودروها را ایجاد می کند، بنابراین تویوتا جهت بررسی یا تعویض اتصالات مذکور فراخوان صادر کرده است.

این فراخوان به طور ویژه برای محصولات توندرا بنزینی و توندرا هیبریدی است که براساس سفارش مشتری مجهز به لوازم جانبی جهت آفرود نوردی شده است. تحقیقات نشان داده است که روکش بدنه در کنار تجهیزات جانبی خودرو مذکور در زمان حرکت خطر برخورد اثابت قطعات با سایر وسایل نقلیه در حال حرکت را ایجاد می کند. براساس آنچه که تویوتا اعلام کرده است، این خطر احتمالا به دلیل سه کاور نصب شده در قسمت بار در کنار گالینگور قفل در عقب ایجاد شده است. حذف این قطعات از بدنه خودرو بسیار ساده بوده و تغییرات عدیده ای را در بدنه ایجاد نمی کند.

از سوی اخبار حاکی از آن است که مالکان توندرای که به صورت «افتر مارکت» اقدام به خرید و نصب روکش های بدنه در قسمت پیکاپ کرده باشند، با این مشکل مواجه هستند. چرا که اتصالات لوازم جانبی افتر مارکت چندان مستحکم و با کیفیت نبوده و می تواند آسیب جدی برای سایر خودروها ایجاد کند.

شرکت خودروسازی تویوتا راه حل فوری برای حل این بحران را حذف سریع انواع پوشش و لوازم جانبی در بدنه خودرو اعلام کرده است. بنابراین تویوتا به تمام نمایندگی های خود در سراسر دنیا پیام فوری جهت رسیدگی به محصولات توندرا براساس دستورات تعمیراتی صادره، ارسال کرده است.

دارندگان تویوتا نوندرا می توانند طی اعلام بررسی خودرو از طریق سایت این خودروساز اقدام به بررسی محصول کنند، «اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا» با دقت جزییات تغییر در توندراهای مذکور را بررسی می کند.

تویوتا توندرا مدل ۲۰۲۳ بسیار بهبود یافته است، این پیکاپ ششمین خودرو محبوب آمریکا در سال گذشته بوده که در مجموع ۱۰۴ هزار و ۲۴۶ دستگاه از آن در بازار این کشور به فروش رفته است. این خودرو با ورود فورد اف-۱۵۰ لایتنینگ محبوبیت خود را از دست داد.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha