۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
اسامی داوطلبان حضور در کرسی اتاق بازرگانی سمنان مشخص شد
گزارش خبری بازار؛

اسامی داوطلبان حضور در کرسی اتاق بازرگانی سمنان مشخص شد

سمنان- هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی سمنان، اسامی داوطلبان اسامی داوطلبان حضور در کرسی اتاق بازرگانی سمنان را مشخص کرد.

بازار، گروه استان ها: انتخابات دهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور روز بیستم اسفندماه سال جاری برگزار می شود و نامزد ها تا قبل از فرا رسیدن روز جمعه زمان دارند تا برنامه های انتخاباتی خود را بیان کنند سپس انتخابات برگزار خواهد شد.

در فهرست منتشر شده از سوی هیئت نظارت بر انتخابات اتاق سمنان اسامی آشنایی دیده می شود که سال ها است در اتاق بازرگانی سمنان حضور دارند همچنین نکته دیگر قابل توجه در فهرست نامزدهای امسال، میانگین سنی بالای داوطلبان است. در فهرست تعداد کسانی که بالای ۵۰ سال سن دارند، گروه غالب را تشکیل می دهند.

نامزدهای چهار بخش عمده

فهرست منتشر شده برای انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان در چهار بخش عمده تقسیم می شود که شامل صنعت، بازرگانی، کشاورزی و معدن است. در بخش صنعت شهرام پرویز، مهدی جعفری، احسان شایسته نام، امیر حسین شقاقی خوش خلق، علی عرب، امیر رضا فیض، محمد علی کی پور و فرج الله معماری دیده می شود.

در بخش بازرگانی که بیشترین نامزد را نیز دارا است نام آقایان عبدالله اکبری راد، محمد علی ترابی، سعید ترکمان دهنوی، محمد خاک پور، حسام رضایی نژاد، عباس سرشار زاده و علی صادقی ضمیر و در نهایت احمد عجم حسنی، محمد تقی کشاورزی و علی اصغر نمکی دیده می شود.

در بخش کشاورزی چهار نام وجود دارد که شامل بهروز احمدی، مهدی حداد، عبدالحمید دربانیان و آرش هادوی است و در نهایت در بخش معدن نیز علی اصغر جمعه ای، حمید علوی، علی معماریان و علی نجفی با هم رقابت خواهند کرد که در نهایت افرادی که بیشترین رای را می آورند به عضویت هیئت نمایندگان اتاق سمنان برگزیده خواهند شد سپس این افراد در درون خود انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سمنان را برگزار خواهند کرد.

دارا بودن کارت هوشمند عضویت

درباره شرایط رای دهندگان اما علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان به خبرنگار بازار، گفت: دارا بودن کارت هوشمند عضویت یا بازرگانی اتاق بازرگانی استان سمنان که تا تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ اعتبار داشته باشد نخستین شرط رای دادن در دهمین انتخابات نمایندگان اتاق استان سمنان است.

جمعه ای با بیان اینکه برای رای دادن ارائه کارت هوشمند بازرگانی الزامی است، ابراز کرد: رای اشخاص حقیقی و حقوقی صرفا با حضور دارنده کارت عضویت امکان پذیر است و هیچ گونه وکالت نامه ای پذیرفته نخواهد شد. رای دهندگان همچنین می توانند ۱۵ نفر را در چهار بخش انتخاب کنند که شامل پنج نفر بازرگانی، پنج نفر صنعت، سه نفر کشاورزی و دو نفر معدن خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخابات روز شنبه بیستم اسفندماه در اتاق بازرگانی سمنان برگزار می شود، افزود: مکان برگزاری انتخابات سمنان بلوار ۱۵ خرداد، اتاق بازرگانی سمنان خواهد بود و شماره تماس ۳۱۶۵۱۲۰۵ اتاق بازرگانی آماده شنیدن نقطه نظرات نامزدها و داوطلبان و شرکت کنندگان درباره انتخابات است.

سنجش ها و شاخص های اقتصادی

به گزارش بازار، یکی از نقدهایی که همواره به اتاق بازرگانی سمنان می شود این است که چهره نفرات ثابت از سال های گذشته تاکنون در انتخابات حضور داشته و این امر سبب بالا رفتن میانگین سنی اتاق شده است. کارشناسان اعتقاد دارند که مدیران هر میزان هم که خوش فکر باشند بازهم برای مدتی نظراتشان می تواند صائب باشد از سوی دیگر مسئولان اتاق بازرگانی استان سمنان در حالی از جوان گرایی صحبت می کنند که در تمام طول سال های اخیر خودشان در تمام انتخابات اتاق حضور داشته اند تا نشان دهند که شعارها معمولاً بر روی کاغذ هستند و جنبه عملی پیدا نمی کنند.

فهرست منتشر شده سال جاری هم نشان می دهد که بیشتر افرادی که در انتخابات قصد شرکت کردن دارند، سن و سال دارانی هستند که بعضاً دو دهه از بازنشستگی شان هم می گذرد حال باید دید که با برگزاری انتخابات دهمین دوره، چه ترکیبی در هیئت نمایندگان اتاق سمنان حاکم خواهد شد.

اتاق بازرگانی از این حیث دارای اهمیت است که در زمینه ارائه طرح های جذب سرمایه گذار، آمایش ها، معرفی داشته های قابل سرمایه گذاری استان های کشور، سنجش ها و شاخص های اقتصادی و ده ها مورد دیگر، تاثیر مستقیم دارد و لذا نیاز به حضور و ترکیبی از افراد مستعد، جوان، با تجربه، مدیر و مدبر در آن به شدت احساس می شود حال باید تا پایان روز شنبه منتظر ماند و دید که تکلیف ۱۵ عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان چه خواهد شد و نفرات برگزیده از بین خودشان چه هیئت مدیره ای را برمی گزینند.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha