۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
اقتصاد یزد بی‌بهره از گردشگری سلامت| کمبود تخت‌های بیمارستانی با پذیرش بیماران غیربومی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد:

اقتصاد یزد بی‌بهره از گردشگری سلامت| کمبود تخت‌های بیمارستانی با پذیرش بیماران غیربومی

یزد- هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: گردشگری سلامت رونق اقتصادی یزد را در پی خواهد داشت اما اکنون اقتصاد این استان هیچ بهره‌ای از گردشگری سلامت ندارد.

سیدمهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گردشگری سلامت تجارت بزرگ مورد قبول دنیاست و باعث رونق فعالیت کادر در حال خدمت درمان و افزایش درآمد هتل‌ها، مهمانسراها، پمپ بنزین ها و ... می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در مراکز درمانی استان صورت گرفته به طور مثال «همراه سرای بزرگ» خیرساز در بیمارستان شهید صدوقی در حال ساخت است که یک طبقه فعال شده و بقیه طبقات شروع به فعالیت کرده اند اما با حجم وسیع ورود بیماران و همراهان به استان، خدمت رسانی به آنان خارج از توان علوم پزشکی است.

هاشمی ادامه داد: در زمینه نوبت فروشی، دستگاه نظارتی خارج از دانشگاه باید اقدامات لازم را انجام دهند چون وظیفه علوم پزشکی تنها نظارت بر مراکز درمانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: این امر عزم جدی از سوی شهرداری، استانداری و دستگاه های امنیتی و نظارتی را می طلبد تا مشکلی پیش نیاید.

این مقام مسئول ادامه داد: استان یزد از لحاظ سرانه تخت جزو سه استان اول کشور به شمار می رود و در حالی که میانگین کشوری نزدیک یک به ازای هر هزار نفر است، در شهر یزد بالای دو و در استان یزد این عدد نزدیک به دو می رسد.

هاشمی بیان کرد: امکانات درمانی استان نسبت به جمعیت خوب است اما با توجه به بیمارپذیر بودن استان، گاهی مراکز دولتی نیز دچار کمبود تخت می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: امید است بتوان با تکمیل ساخت بیمارستان های اشکذر، مهریز و بیمارستان خیرساز آنکولوژی شهید صدوقی یزد، سرانه تخت استان را در آینده نزدیک افزایش داد.

کد خبر: ۲۱۰٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha