۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
بانک پارسیان ۱۷ درصد خدمات بانکی به دانش بنیان ها را ارائه داد
۱۶۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات به دانش بنیان ها

بانک پارسیان ۱۷ درصد خدمات بانکی به دانش بنیان ها را ارائه داد

مدیر عامل بانک پارسیان: معوقات شرکت های دانش بنیان کمتر از یک درصد است و این بانک به تنهایی ۱۷ درصد شرکت های دانش بنیان خدمات گیرنده از بانک ها را تحت پوشش خود قرار داده است.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در همایش و نمایشگاه تخصصی عملکرد بانک پارسیان در حمایت از اکوسیستم دانش بنیان گفت: معوقات شرکت های دانش بنیان کمتر از یک درصد است و این بانک به تنهایی ۱۷ درصد شرکت های دانش بنیان خدمات گیرنده از بانک ها را تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش تحلیل بازار، همایش و نمایشگاه تخصصی عملکرد بانک پارسیان در حمایت از اکوسیستم دانش بنیان بعد از ظهر دیروز برگزار شد. این همایش با حضور دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان دکتر روح اله ذوالفقاری معاون مهم و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی دکتر مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون اسبق علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری و مشاور مدیرعامل بانک پارسیان، حمیدرضا علیزاده عطار مدیرعامل شرکت مپنا پرتو مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی و موسوی معاون شرکت داده پردازی وابسته به بانک پارسیان به عنوان سخنران و استقبال شرکت های دانش بنیان برگزار شد.
کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در این همایش که به عنوان در جمع بندی اظهارات مدعوین و سخنرانان گفت: امسال به فرمان مقام معظم رهبری نام سال ۱۴۰۱ به نام دانش بنیان مزین شد و ایشان بر حوزه حمایتی دانش بنیان بسیار تاکید دارد از این رو قانون جهش تولید دانش بنیان نیز تصویب شد که زمینه خوبی برای توسعه و رشد شرکتهای دانش بنیان و ارائه خدمات بهتر و گسترده تر برای این گروه پیشتاز در اقتصاد را فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال یک تفاهم نامه مشترک بین بانک پارسیان و معاونت علمی و فناوری امضا شد، گفت: این بانک بر اساس این تفاهم نامه مصمم شد تا نقش آفرینی خود را در زیست بوم فناوری پررنگ کرده و از تولید با ارزش افزوده بالا در شرکت های دانش بنیان را حمایت کند.

پوشش ۱۷ درصد خدمات بانکی دانش بنیان ها از مسیر بانک پارسیان
پرویزیان در ادامه به گزارش عملکرد بانک پارسیان در حوزه خدمات بانکی به شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: نسبت آماری پوشش شرکت های دانش بنیان در بانک پارسیان به حدود ۱۷ درصد رسیده است که از نظر حجمی و تعدادی در این باره قابل تقدیر است.
وی افزود: در حوزه تعهدات و تسهیلات به این شرکت ها نیزبانک عملکرد خوبی داشته به نحوی که اکنون از ۱۴۰۴ شرکت دانش بنیانی دریافت کننده تسهیلات و خدمات ویژه بانکی از سیستم بانکی ۲۴۳ شرکت آنها خدماتشان را از بانک پارسیان دریافت کرده‌اند.

معوقات دانش بنیان ها فقط ۰.۰۷ درصد
مدیر عامل بانک پارسیان با اشاره به تنوع خدمات بانکی به شرکت های دانش بنیان در بانک پارسیان از جمله تسهیلات خرید مکان شرکت، ضمانت نامه های بانکی و ...گفت: مطالبات غیر جاری شرکت های دانش بنیان حدود ۰.۰۷ درصد (هفت دهم درصد) می باشد که عدد قابل قبولی است و ما را در ادامه تنوع سازی خدمات بانکی به این بخش از اقتصاد تشویق می کند.
وی همچنین یادآور شد که به لحاظ پوشش استانی نیز تقریباً این بانک در همه استانها تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها داده است.
پرویزیان تعداد تسهیلاتی که با همکاری صندوق نوآوری در سال جاری به شرکت های دانش بنیان تخصیص داده شده است ۲۴۳ شرکت و به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت در مراجع رسمی کشور اقبال به سمت شرکت های دانش بنیان بسیار است و ما توانستیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، صندوق توسعه ملی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات بانکی مناسب و کامل تری را برای شرکتهای دانش بنیان ارائه دهیم.

فرصت ضمانت نامه های صادراتی برای دانش بنیان ها

وی ادامه داد: در بحث ضمانت نامه ها نیز اخیراً با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمی را امضاء کرده ایم که شرکت های دانش بنیان بر اساس اعتبارسنجی و سطح قابل قبول و مورد تایید صندوق نوآوری خدمات ارائه می دهیم.
پرویزیان یکی دیگر از خدمات قابل ارائه بانک پارسیان برای شرکت های دانش بنیان را تخصیص اعتبار صادراتی عنوان کرد و گفت: بانک پارسیان منابع خوبی را برای اولین بار در این باره در نظر گرفته و آمادگی دارد تا در این باره به شرکت دانش بنیان کمک کند.
مدیر عامل بانک پارسیان افزود: برای همین منظور این بانک با صندوق ضمانت صادرات قراردادی را امضا رسانده اما هنوز از نظر ظرفیت به میزان زیادی استفاده نشده است و فرصت مناسبی است که شرکت های دانش بنیان از این امکان بهره ببرند.
رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در ادامه با اشاره به گلایه برخی شرکت ها برای تخصیص منابع مورد نیاز سرمایه در گردش شرکت ها و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز شرکت ها گفت: در ۳ ماه گذشته برخی سیاست ها در حوزه بانکی تغییر پیدا کرد و این موارد حتی موجب تغییر تخصیص نرخ ارز برای گروه های کالایی شد و در همین ایام نیز بانک مرکزی مرکز مبادله طلا و ارز را با شکل جدید راه اندازی کرد که به تدریج موانع رفع شد.
وی با بیان این که اکنون بخشی از ارزهای موجود در مرکز مبادله بدون مشتری مانده گفت: فرصت استفاده از ابزارهای موجود برای شرکتهای دانش بنیان بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان فراوان است و بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک هایی که بیشترین تعامل را با شرکت های دانش بنیان دارد آمادگی ارائه این نوع خدمات را اعلام می کند.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha