۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر نیم‌درصد شد| تیم اقتصادی دولت دنبال توجیه نباشد
عضو کمیسیون تلفیق مجلس مطرح کرد؛

عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر نیم‌درصد شد| تیم اقتصادی دولت دنبال توجیه نباشد

بوشهر- رضایی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر نیم‌درصد شد، به مشکلات ارزی اشاره کرد و خطاب به دولت گفت: تیم اقتصادی دولت دنبال توجیه نباشد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به جلسات مختلف مجلس و کمیسیون‌ها برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار داشت: تامین قیر رایگان برای عمران و آبادانی روستاها از تصمیمات خوب مجلس بود و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان در روستاها و مدارس و ... تصویب شد.

وی به مشکلات ارزی اخیر اشاره کرد و افزود: با وجود احترامی که برای دولت و تیم اقتصادی قائلم، لکن اعتقاد دارم تیم اقتصادی دولت، توانایی و انسجام لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد و لازم است اقدامات جدی‌تر و موثرتری در این زمینه انجام شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور در بحث مسایل ارزی داشتیم و دولتی‌ها تنها دنبال توجیه هستند و راه حل عملی ارائه نمی‌کنند.

رضایی به تعرفه صادرات محصولات کشاورزی اشاره و تصریح کرد: کمیسیون تلفیق پیشنهاد داد که عوارض صادرات محصولات کشاورزی آب‌بر به نیم‌درصد کاهش یابد که با وجود پیشنهاد دولت برای ۳ درصد شدن تعرفه صادرات محصولات کشاورزی، پیشنهاد کمیسیون تلفیق تصویب شد که تصمیم ارزشمندی است.

وی از معافیت مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی و رسانه‌ای خبر داد و اضافه کرد: با پیشنهاد کمیسیون تلفیق، مصوب کردیم که فعالیت‌های مطبوعاتی و قرآنی و موسسات رسانه‌ای و انتشاراتی از پرداخت مالیات معاف شوند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به معیشت مردم مهم‌ترین دغدغه ماست و از تمام ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت و رضایت‌مندی مردم بهره می‌بریم.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha