۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
هزینه سفر زمینی عتبات نوروزی اعلام شد

هزینه سفر زمینی عتبات نوروزی اعلام شد

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر در کاروان‌های شش و هفت شب به صورت زمینی حدود ۶.۵ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت؛ از آغاز ثبت نام عتبات نوروزی در ۹۰ کاروان از صبح امروز دوشنبه در مرحله اول خبر داد.

وی همچنین از ایجاد ظرفیت‌های جدید در روزهای آینده و آغاز اعزام‌ها از ۲۳ اسفند خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان برای ثبت نام به سامانه ثبت نام عتبات سازمان حج و زیارت به آدرس atabatorg.haj.ir مراجعه کنند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت افزود: هزینه سفر در کاروان‌های شش و هفت شب به صورت زمینی، حدود ۶ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان خواهد بود.

همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تثبیت نرخ ارز برای سفرهای زیارتی در این دوره گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تعداد متقاضیان افزایش یابد معاونت عتبات در فرصت باقیمانده تلاش کند که زمینه اعزام علاقه مندان بیشتری به این سفر معنوی فراهم شود.

این نشست با گزارش اکبر رضایی و حمیدرضا رهبری فر معاونان حج و عمره و توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات در حوزه‌های مسکن، تغذیه و حمل و نقل و انتقال ارز حج ادامه یافت.

رضایی استقبال از نام نویسی حج پیش رو را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در مجموع ۸۰ درصد ثبت نام در کاروان‌ها تکمیل شده است و تاکنون نسبت ثبت نام آقایان و بانوان در کاروان‌ها ۴۷ و ۵۳ درصد است.

وی افزود: در ادامه روند ثبت نام شرایط هر استان بررسی خواهد شد و در صورت وجود ظرفیت خالی، اولویت‌های جدید ثبت نام به صورت روز شماراعلام می‌شود.

در ادامه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمات درمانی به حجاج در مدینه منوره و مکه مکرمه و نحوه معاینات قبل از سفر و تزریق واکسن‌های اعلام شده توسط کشور میزبان به زائران حج پیش رو گزارش داد.

سرپرست حجاج ایرانی هم خواستار پیگیری لازم دراین خصوص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و تاکید کرد با مسئولان ذی ربط در عربستان نیز هماهنگی شود تا از بدو ورود زائران خدمات مناسب به آن‌ها ارائه شود.

از دیگر محورهای مورد بحث دراین نشست گزارش سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص نشست روز گذشته با حضور وزیران راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مجموعه هواپیمایی درباره تامین پروازهای حج ۱۴۰۲ بود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تاکید کرد: هر چه سریعتر با شرکت هواپیمایی قرارداد نهایی و قیمت بلیط با پیگیری و اخذ مجوز لازم نهایی شود.

کد خبر: ۲۱۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha