۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
دغدغه های فعالان اقتصادی اصفهان در دیدار با «اژه ای»| تعداد تختهای هتل کمتر از زندان است
بازار گزارش می دهد؛

دغدغه های فعالان اقتصادی اصفهان در دیدار با «اژه ای»| تعداد تختهای هتل کمتر از زندان است

اصفهان- در هجدهمین سفر استانی رئیس دستگاه قضا،فعالان اقتصادی اصفهان،دغدغه های مختلفی مانند کمبود زیرساختهای گردشگری،عدم توجه به بخش کشاورزی ودامداری را با وی مطرح کردند و خواستار رفع برخی موانع شدند.

بازار، گروه استانها: در هجدهمین سفر استانی رئیس دستگاه قضا، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران اصفهان طی نشستی با حجت الاسلام محسنی اژه ای و جمعی از مسئولان استان، دغدغه های مختلفی مانند کمبود زیرساختهای گردشگری، عدم توجه به بخش کشاورزی و دامداری، نساجی، مشکلات صنعتی، گروه های دانش بنیان و غیره را با وی مطرح کردند و خواستار رفع برخی موانع شدند.

در این نشست یکی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه استان اصفهان قطب تولید شیر و گوشت و گردشگری و غیره است، اظهار کرد: با این وجود کارآفرینان و فعالان اقتصادی در استان با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو هستند.

تدبیر و تسهیل امور برای حمایت از فعالان اقتصادی

وی ابراز داشت: انتظار فعالان اقتصادی از سران قوه به خصوص رئیس قوه قضاییه این است که در روند رسیدگی به مسائل حقوقی و قضاییه سرعت گیرد و انتظار اصلی ما فعالان اقتصادی تدبیر و تسهیل امور برای حمایت از فعالان اقتصادی است.

نساجی اصفهان که ۱۸ درصد از صنایع استان را به خود اختصاص می دهد با مشکلات و موانع بسیار زیادی در این حوزه مواجه شود و این مشکلات حتی باعث تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در این حوزه را در پی داشته است

یکی دیگر از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه با بیان اینکه مسئله قاچاق کالا و واردات به آفتی برای تولید کنندگان تبدیل شده است، ادامه داد: این موضوع در حوزه محصولات نساجی باعث شده است که این صنعت که ۱۸ درصد از صنایع استان را به خود اختصاص می دهد با مشکلات و موانع بسیار زیادی در این حوزه مواجه شود و این مشکلات حتی باعث تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی در این حوزه شده است.

مدیر یک شرکت دانش بنیان نیز در این نشست گفت: ما با برنامه ریزی هایی که کرده ایم راهکارهایی برای صادرات محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی پیدا کرده ایم و به این امر مبادرت ورزیده ایم اما مشکل اصلی ما آوردن پول های حاصل از صادرات به ایران است.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم این درآمدها را به کشور بازگردانیم و مجبور هستیم این اموال را به صورت چمدانی به کشور منتقل کنیم.

مدیر انجمن کامیون داران استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه تمام فعالان و تولید کنندگان و کارآفرینان برای حمل و نقل کالاها و محصولات خود به کامیون داران نیاز دارند، ابراز داشت: متاسفانه کامیون داران چندین سال است که با مشکلات و موانع مختلف از جمله تامین لاستیک است.

وی اضافه کرد: همچنین خارج کردن کمیسیون شرکت حمل و نقل از دل کرایه بار از دیگر مشکلات این کامیون داران است و ما برای برای تامین قطعات کامیون داران با مشکل مواجه هستیم و متاسفانه هیچگونه نظارتی نیز روی قیمت ها نیست.

کامیون داران تنها ۶ ماه بیمه هستند

وی در ادامه کمبود راننده و مشکلات بیمه را از دیگر معضلات این صنف برشمرد و گفت: پرداخت نکردن پول بیمه توسط شرکت های حمل و نقل باعث شده تا کامیون داران تنها ۶ ما در سال بیمه داشته باشند.

نماینده اتاق اصناف استان اصفهان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه مردم فکر می کنند که مقصر گرانی ها و افزایش قیمت اصناف و مغازه داران هستند خاطر نشان شد: بی ثباتی قیمت های ارز و عدم سیاست های مناسب در حوزه کلان باعث افزایش قیمت ها و گرانی ها است و خواسته ما از شما این است که در این حوزه ورود نمایید و ما را یاری کنید.

تعداد تختهای هتلهای اصفهان از تعداد تختهای زندان اصفهان کمتر است

نماینده حوزه گردشگری در این نشست نیز با بیان اینکه گردشگری از جمله حوزه هایی است که تاثیر آن و اشتغال زایی آن از پایین ترین سطوح جامعه شروع می شود در توسعه اقتصادی بسیار تاثیرگذار است خاطر نشان شد: تعداد تخت های هتل های اصفهان از تعداد تخت های زندان اصفهان کمتر است و اگر شما می خواهید که تعداد ورودی های به زندان را کاهش بدهید باید برای کمک به توسعه حوزه گردشگری کمک کنید.

مدیر پترو و پالایش استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه ما در مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی در استان اصفهان با تلاش های شبانه روزی و بهرمندی از متخصصان بومی و به خصوص جوانان سعی در تولید و محصولات با کیفیت و دور زدن تحریم های ظالمانه استکبار جهانی هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با تحریم های داخلی مواجه هستیم که برای ما مشکل ساز شده است و از رئیس قوه قضاییه درخواست داریم تا ما را در این حوزه یاری کنند.

دشمن نقاط ضعف اقتصادی کشور را هدف قرار گرفته است

پس از بیان دغدغه های فعالان اقتصادی استان، رئیس دستگاه قضا به جنبه های مختلف مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و اظهار کرد: دشمن برای برهم زدن امنیت کشور نقاط ضعف اقتصادی را هدف گرفته است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که در این نشست بیان شد مربوط به حوزه مدیریت استان می شود، افزود: خدا را شکر ما در استان اصفهان در حوزه مدیریت و نیروی انسانی دارای ظرفیت های زیادی هستیم و توان فکری و دلسوزی لازم و بالایی در بین مسئولان استانی نیز برای این امر وجود دارد.

باید برای جلوگیری از گسترش فقر، زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که ایجاد شغل و کار و ثروت آفرینی افزایش پیدا کند

وی با بیان اینکه مسئولان کشور باید امور را به دست مردم بدهیم و به آنها در راستای کسب ثروت که توصیه اسلامی نیز است، کمک کنیم، تاکید کرد:باید برای جلوگیری از گسترش فقر، زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که ایجاد شغل و کار و ثروت آفرینی افزایش پیدا کند.

محسنی اژه ای مسئله اولیه کشور را اقتصاد برشمرد که با امنیت کشور گره خورده است و گفت: دشمن می خواهد با بزرگ کردن مسایل اقتصادی به کشور ضربه بزند و امنیت ما را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی باید با تعامل با نمایندگان و قانون گذاران نیازها و خواسته های خود و مسائل و مشکلات را مطرح کنند تا آنها قوانین و مقررات مناسب را در مجلس به تصویب برسانند.

قانون گذاری درست، حلقه مفقوده رفع مشکلات اقتصادی

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: کارآفرینی و برطرف کردن مشکلات اقتصادی نیازمند جامع نگری انجام است و برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی بابد به گونه ای قانون گذاری شود که زمینه رشد و شکوفایی در حوزه کسب و کار فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید میان خطا و اشتباه و فساد تمایز قائل شویم، گفت: اگر فردی از فعالان اقتصادی زمین خورپباید دولت، مردم و قوه قضاییه به او کمک کنند ولی اگر کسی قصد دارد که فساد کند باید او را شناسایی کنیم و با او برخورد کنیم.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه بخشی از مشکلات موجود در حوزه تولید و اقتصاد مربوط به حوزه قضایی استدکه امیدواریم با سفر آقای اژه ای رفع شود و برگزاری این نشست نیز در راستای راه گشایی برای فعالان اقتصادی و کمک به کارآفرینان موثر باشد.

وی گفت: اصفهان همواره به عنوان استانی مطرح بوده است که از دیرباز صنعتگران در آن فعال و تاثیرگذار بوده اند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی نیز استان اصفهان شاهد یک جهش در تولید و اقتصاد بوده است که برای توسعه این حوزه نیز به مراقبت و نگهداری است.

غول بروکراسی اداری بر سر راه تولیدکنندگان اصفهانی

می توان گفت اصفهان تقریبا در همه زمینه های اقتصادی حرفهایی برای گفتن دارد اما متاسفانه زیرساختهای لازم برای رشد این زمینه ها، یا کمتر فراهم شده است و یا با بی توجهی و شاید از روی نوعی عمد برای بازشدن راه ورود کالاهای خارجی از میان رفته است، موضوعی که در دهه های گذشته بیش از همه صنعت نساجی را در اصفهان تحت تاثیر قرار داد.

مطابق صحبتهای رئیس قوه قضائیه، راه حل رفع بسیاری از این مشکلات به دست مسئولان اصفهانی است و در این میان مطابق صحبتهای کارشناسان اقتصادی برداشتن غول عظیم بروکراسی اداری اولین گام است، گام مهمی که با وجود وعده های مسئولان تاکنون محقق نشده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha