۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
شیوه برخورد با موانع مصنوعی

شیوه برخورد با موانع مصنوعی

مرتضی یوسفی طهارم، تحلیل گر اقتصادی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: اگر مشکلات اصلی حل نشوند مشکلات فرعی هرگز حل نخواهند شد. مشکل بازار خودرو از جنس مشکلات بیست درصد نیست، مشکلی است فرعی و از جنس هشتاد درصد که میتواند خود به خود حل شود.

مرتضی یوسفی طهارم؛ وقتی مقررارت جدید خرید خودرو را خواندم با خود اندیشید چرا موضوعی که باید بصورت طبیعی انجام شود مجبوریم برای آن قانون و مقررات وضع کنیم.

مگر خودرو برای استفاده نیست؟ چرا افراد دارای پلاک فعال، فاقد گواهینامه، زیر سن قانونی و... باید اینقدر داوطلب خرید خودرو باشند که دولت مجبور شود چنین شرایطی را تعیین کند.

در مدیریت قانونی است معروف به  بیست هشتاد، این قانون را هیچ مجلس و یا دولتی وضع نکرده است بلکه دانشمندان با مطالعه آن را کشف کرده اند. این قانون میفرماید که  اگر بیست درصد مشکلات  اصلی حل شوند هشتاد درصد دیگر خود بخود حل خواهند شد. این قانون برای سود شرکت ها و سایر موضوعات دیگر  در این رشته نیز مطرح است.
اگر کسی اندکی درباره مدیریت مطالعه کرده باشد با این قانون آشنا است.

حالا که به این قانون و سایر قوانین طبیعی و کشف شده توجه نمیشود و  بیست درصد مشکلات اصلی نادیده گرفته شده و به دنبال راحل برای هشتاد درصد فرعی هستیم، باید انتظار داشت روزی برسد که دولت مجبور شود برای خرید نان نیز قانون وضع کند چون برخی  بیش از اندازه  نان میخرند و برای تغذیه حیوانات استفاده میکنند مثلا" باید فرد بالای شش ماه داشته باشد. هرکس فقط یک یک نان در روز میتواند بخرد. افراد باید ضایعات نان خود را برای خرید نان جدید تحویل دهد و...

یا برای کنترل مصرف آب  چون برخی بیش از اندازه آب میخرند و در استخر شخصی آب بازی میکنند مقررات زیر را وضع کند. هرکس میتواند در کشور یک انشعاب داشته باشد. باید. بیست لیتر در شبانه و روز  آب مصرف کنند. فاضلاب  روزانه با مصرف آب روزانه تناسب داشته باشد و...

و شاید هم روزی برای کنترل قیمت سهام و باز آن مجبور شود قانون وضع کند مثلا باید  متقاضی سهام حداقل ۱۸  سال  سن داشته باشد. قبلا سهام نخریده باشد. سهمش از میزان خاصی تجاوز نکند و...

لطفا پس از دهه ها تجربه ای که به آن افتخار میکنیم  بدانیم و آگاه باشیم  که به این قوانین  نیاز نخواهد بود اگر و تنها اگر ما  قوانین طبیعی موجود در اقتصاد و جامعه را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم.

با قوانین مصنوعی نمیتوان به جنگ قوانین طبیعی رفت، قوانین طبیعی در نهایت قوانین مصنوعی را  شکست خواهند داد.

اگر مشکلات اصلی حل نشوند مشکلات فرعی هرگز حل نخواهند شد. مشکل بازار خودرو از جنس مشکلات بیست درصد نیست، مشکلی است فرعی و از جنس هشتاد درصد که میتواند خود به خود حل شود.

اگر مشکلات اصلی حل نشوند مشکلات فرعی هرگز حل نخواهند شد  فقط  از نوعی به نوع دیگر تبدیل خواهند شد مشکل بازار خودرو از  جنس مشکلات  بیست درصد نیست مشکلی است فرعی و از جنس هشتاد درصد که میتواند خود به خود حل شود.

 بنظر میرسد ما بیش از همه  نیازمند قوانینی هستیم که به وسیله آن کسانی را  که مانع جاری شدن  قوانین طبیعی میشوند و باعث میشود که اکثریت مردم آسیب ببیند را تنبیه و مجازات کنیم.

کد خبر: ۲۱٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یوسف علیمرادی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 0
      در تایید نظر دوست ارزشمندم عرض کنم تمام این موارد هریک نشانه ها وعوارض یک بیماری است .. نقدینگی..