۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کاهش نرخ جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا در پی انتشار آمار اقتصادی چین
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا در پی انتشار آمار اقتصادی چین

در پی انتشار آمار مثبت چین در خصوص رشد اقتصادی این کشور، جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا، صبح روز دوشنبه در بازار فارکس با ریزش مواجه شده و به ۰.۶۷۶ کاهش یافت.

به گزارش بازار، در پی انتشار آمار مثبت چین در خصوص رشد اقتصادی این کشور، جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا، صبح روز دوشنبه در بازار فارکس با ریزش مواجه شده و به ۰.۶۷۶ کاهش یافت.

از آنجا که چین بزرگترین مشتری بسیاری از محصولات صادراتی استرالیا از جمله فلزات، مواد معدنی خام اولیه به حساب می آید، انتشار آمار اقتصادی این کشور می تواند تاثیر مثبت و مضاعفی بر اقتصاد استرالیا به جای بگذارد.

ارزش و شاخص دلار استرالیا دقیقا همزمان با انتشار آمار اقتصادی چین در روز پنجشنبه با افزایش چشمگیر مواجه شده و به همین دلیل، نرخ برابری جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا تا مرز حمایت مهم خود یعنی ۰.۶۷۰۰ کاهش یافت.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا نیز طی چند روز گذشته بار دیگر کاهش داشته و علاوه بر ورود به کانال ۱۰۴، همچنان با اصلاح مواجه است که این موضوع نیز بر افزایش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا تاثیرگذار بوده است.

کاهش نرخ جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا در پی انتشار آمار اقتصادی چین

در حال حاضر، مهمترین حمایت جفت ارز AUD/USD روی ۰.۶۶۷۰ قرار دارد که در صورت ادامه ریزش فعلی، می توان منتظر کاهش نرخ تا ۰.۶۶۳۰ بود.

لذا در شرایط فعلی و در کوتاه مدت، این جفت ارز همچنان در روند نزولی باقی خواهد ماند و مقاومت ۰.۶۶۷۰۰ مقاومت مهم پیش روی آن است. هرگونه بازگشت نرخ به محدوده بالای SMA۲۰ روی ۰.۶۷۴۰ می تواند نرخ را به کانال صعودی در کوتاه مدت باز گشته و از فشار فروش بکاهد.

کد خبر: ۲۱۰٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha