۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
صادارت محصولات باغی از الزام پیمان سپاری ارزی معاف شدند
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲:

صادارت محصولات باغی از الزام پیمان سپاری ارزی معاف شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصوبات بودجه ای امروز مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، رحیم زارع با اشاره به مصوبات امروز نمایندگان مجلس در جریان بررسی تبصره های ۸ و ۹ لایحه بودجه، در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: در این جلسه امروز نمایندگان مصوب کردند منابع حاصل از مصرف آب کشاورزی و چاه های مجاز اعم از چاه هایی با شمارشگر و بدون شمارشگر صرف تعادل بخشی آبخیزداری و اجرای طرح های افزایش بهره وری آب شود.

وی تاکید کرد: همچنین نمایندگان مصوب کردند؛ منابع حاصل از نصب شمارشگرها جهت اجرای طرح های احیا و تعادل بخشی و منابع زیر زمینی در اختیار سازمان های آب منطقه ای قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به سایر مصوبات نمایندگان در جلسه امروز مجلس گفت: همچنین براساس تصمیم نمایندگان درآمد حاصل از عوارض صادراتی کشاورزی و محصولات غذایی آب بر به منظور اجرای الگوی کشت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد.

زارع ادامه داد: همچنین پیرو مصوبه امروز مجلس بانک مرکزی مکلف شد یک ماه پس از ابلاغ قانون بودجه طی دستورالعملی امکان پذیرش پروانه چرای دام، پروانه چاه های کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی را به عنوان ضمانت زنجیره ای و حساب یارانه ای را به عنوان وثیقه از کشاورزان، روستاییان و عشایر و افرادی که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اقدام به اخذ تسهیلات می کنند، دریافت کند. بانک های دولتی، بانک های خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی مشمول این قانون می شوند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه رفع تنش کیفی و کمی آب شرب روستاها و شهرها، گفت:در این بخش سازمان برنامه و بودجه مکلف شد ظرف شش ماه از ابلاغ این قانون کلیه روستاهای بالای بیست خانوار کشور را که دارای تنش کمی یا کیفی در تأمین آب شرب هستند و یا فاقد تأسیسات آبرسانی می‌باشند را براساس اعلام وزارت نیرو به طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع های اولویت دار کشور به شماره طبقه بندی ۱۵۰۳۰۰۳۰۰۶ اضافه نماید و بیست درصد(۲۰%) از کلیه اعتبارات طرح مذکور در سال ۱۴۰۲ را برای روستاهای اضافه شده به طرح اختصاص دهد.

زارع تاکید کرد:همچنین مجلس مصوب کرد تا صادارت محصولات باغی از الزام پیمان سپاری ارزی معاف شوند و نیاز نیست ارزشان را برگردانند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: پیرو مصوبه مجلس ۱۰۰ درصد وجوهی که از محل بازپرداخت وام های شهری حاصل می شود تا مبلغ سیصد میلیارد تومان برای هم احداث و هم تکمیل خوابگاه های متاهلین صرف خواهد شد. همچنین مجلس مصوب کرد یک درصد از منابع شرکت های دولتی و بانکها برای هم افزایی و ارتقای فعالیت های فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، گردشگری و توسعه و آموزش سواد رسانه ای اختصاص یابد.

کد خبر: ۲۱۰٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha