۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
سدهای ۵ گانه تهران در حال حاضر ۶۵۴ میلیون مترمکعب ذخیره دارند
مدیرعامل آبفای استان تهران:

سدهای ۵ گانه تهران در حال حاضر ۶۵۴ میلیون مترمکعب ذخیره دارند

تهران- مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به اینکه طرح جامع آبرسانی غرب استان تهران در دست تهیه است گفت: سدهای ۵ گانه تهران در حال حاضر ۶۵۴ میلیون مترمکعب ذخیره دارند و باید در نظر داشته باشیم که سالانه 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود.

محمدرضا بختیاری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به وضع نامناسب ذخایر آبی و افزایش فزاینده جمعیت روبه‌ رشد تهران و شهرستان‌های این استان اظهار داشت: برخلاف تصور دوستان، وضع منبع آبی منطقه ما به هیچ وجه خوب نیست و استان تهران از نظر منابع آبی، فقیرترین استان کشور است.

وی با اشاره به اینکه سدهای پنج‌گانه تهران در حال حاضر ۶۵۴ میلیون مترمکعب ذخیره دارند، گفت: ذخایر سدهای تهران نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل ۱۰۶ میلیون مترمکعب نسبت به پارسال آب بیشتری در مخازن سدها ذخیره شده است و باید در نظر داشته باشیم که سالانه 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود

بختیاری بیان داشت: سد طالقان ۲۶۴ میلیون مترمکعب، سد امیرکبیر ۱۰۷ میلیون مترمکعب، سد ماملو ۱۹۴ میلیون مترمکعب، سد لار ۶۰ میلیون مترمکعب و سد لتیان ۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و اگر چه میزان ذخایر سدها در سدهای پنج‌گانه تهران وضعیت خوبی دارد، گفت: مردم تصور می‌کنند، چون وضعیت سدها و وضعیت بارش‌ها در سال جاری خوب بوده صرفه‌جویی را فراموش کردند، به طوری که به راحتی در خیابان‌ها از آب شرب برای شستن خودروها استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آبفای استان تهران اضافه کرد: ۲۰ درصد جمعیت کشور در گسترده یک درصدی استان تهران مستقر شده‌اند و سرانه مصرف آب ۱۷ مترمکعب در سال در تهران پیش‌بینی شده است، این میزان ۳۵ مترمکعب است.

بختیاری گفت: مطالعات لازم برای انتقال آب از سایر استان‌ها به تهران صورت گرفته است و مدیران صنعت آب کشور می‌دانند که تأمین آب آشامیدنی تهران مشکل است و امروز این موضوع مهمترین چالش خدمتگزاران مردم در آبفای استان است.

وی افزود: شهرستان‌های استان تهران به تدریج از منابع سطحی آب استفاده خواهند کرد و گام‌های زیربنایی برای استفاده شهروندان در شهرستان‌های استان تهران برای استفاده از آب آشامیدنی با کیفیت شهر تهران برداشته شده است.

کد خبر: ۲٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha