۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
پارس جنوبی و نیروگاه اتمی و جزیره خارگ نماد گردشکری مقاومت در حوزه اقتصادی است
استاندار بوشهر:

پارس جنوبی و نیروگاه اتمی و جزیره خارگ نماد گردشکری مقاومت در حوزه اقتصادی است

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: پارس جنوبی، نیروگاه اتمی و جزیره خارگ نماد گردشکری مقاومت در حوزه اقتصادی در استان بوشهر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر امروز در سومین نشست گردشگری مقاومت با بیان اینکه، استان بوشهر و کشور ایران در گردشگری مقاومت ظرفیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: در کره شمالی، چین، لبنان، سوریه و روسیه و برخی کشورها، گردشگری مقاومت جایگاه خاصی دارد و نمادهایی از مقاومت مردم این کشور برای بازدید میلیون‌ها نفر از گردشگران داخلی و خارجی نصب شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حوزه مقاومت، ظرفیت‌های بی‌نظیری خلق کرده که باید استفاده کنیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: میرزاکوچک خان در شمال، رئیسعلی دلواری و میرمهنای بندرریگی در جنوب، جزو پیشینه تاریخی مقاومت مردم ایران هستند که باید با ایجاد نمادهایی از این قهرمانان ملی، گردشگری مقاومت را تقویت کنیم.

محمدی‌زاده اضافه کرد: بوشهری‌ها هر وقت با استکبارگران جنگیدند، علاوه بر اینکه از خلیج فارس بیرون‌شان کردند، ابهت آنها را از بین بردند.

وی تصریح کرد: رزمندگان استان بوشهر در دفاع مقدس، درسی به آمریکایی‌ها دادند که فروپاشی آمریکا را کلید زد و به فضل خدا شاهد فروپاشی کامل آمریکا نیز خواهیم بود.

استاندار بوشهر به ظرفیت‌های گردشگری مقاومت در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر تنها استانی است که هم در دریا و هم در هوا و هم در زمین در دفاع مقدس حضوری فعال داشته و این ظرفیت در حوزه گردشگری مقاومت ارزش دارد.

محمدی زاده به ظرفیت‌های کشور در جنگ امنیتی اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۱۷ هزار شهید در حوزه امنیتی داده‌ایم که ظرفیت بالای گردشگری مقاومت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در جنگ اقتصادی نیز افتخارات بزرگی با وحود تحریم‌های شدید خلق کردیم گفت: پارس جنوبی و نیروگاه اتمی نماد مقاومت اقتصادی است و در گردشگری مقاومت نقش اثرگذاری دارد.

محمدی زاده افزود: در قبل از انقلاب هیچ نقشی در ساخت نیروگاه نداشتیم ولی اکنون نیروگاه‌ اول را ساختیم و فاز دوم و سوم نیروگاه نیز در حال ساخت است.

متخصصان داخلی آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی احداث کردند

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب، تنها آب‌شیرین‌کن استان در پایگاه ششم شکاری بود که شرکت‌های خارجی ساختند و اکنون شرکت مپنا با توان متخصصان داخلی، آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی را تکمیل کرده و آب‌شیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه نیز استارت خورده است.

استاندار بوشهر به جلوه‌های مختلف گردشگری مقاومت اشاره کرد و افزود: جنگ نظامی در دفاع مقدس، جنگ امنیتی در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی، ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری است که هیچ کشوری در دنیا این ظرفیت را ندارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه، نمادها در معرفی گردشگری مقاومت بسیار مهم است اظهار داشت: پارس جنوبی و نیروگاه اتمی و جزیره خارگ نماد گردشکری مقاومت در حوزه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: خارگ در دفاع مقدس، ۲ هزار بار بمباران شده ولی زیر آتش، کشتی نفتی بارگیری می‌شد و باید نماد مقاومت در خارگ ایجاد کنیم.

محمدی زاده گفت: باید نماد مقاومت ایجاد کنیم تا گردشگران به سمت گردشگری مقاومت جذب شوند.

وی خواستار تشکیل کارگروهی برای تقویت گردشگری مقاومت در استان بوشهر شد و تصریح کرد: باید کارگروهی تخصصی برای تقویت و تسهیل روند شکل‌ گیری گردشگری مقاومت در استان ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha