۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کارانه کدام پزشکان در سال ۱۴۰۲ مشمول معافیت مالیاتی می‌شود؟
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس:

کارانه کدام پزشکان در سال ۱۴۰۲ مشمول معافیت مالیاتی می‌شود؟

دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس، تاکید کرد که کارانه پزشکان اعضای هیات علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و پزشکان متخصص درمانی تمام وقت جغرافیایی از مالیات پلکانی حذف شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر باقرزاده، با اشاره به گروه‌هایی از پزشکان که در بودجه ۱۴۰۲ مشمول معافیت مالیاتی قرار گرفته‌‎اند، گفت: در صحن مجلس ۲ پیشنهاد در مورد پزشکان مصوب شد که یکی از پیشنهادات در مورد این بود که کارانه پزشکان از مالیات پلکانی مستثنی شود اما حقوق آنها شامل سقف حقوقی است که برای تمام افراد تعیین می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس این مصوبه کارانه پزشکان اعضای هیات علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و پزشکان متخصص درمانی تمام وقت جغرافیایی از مالیات پلکانی حذف شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: این معافیت مالیاتی تنها شامل این دو گروه شده و سایر پزشکان مشمول این مصوبه نمی‌شوند و همچون عموم افراد جامعه باید مالیات بپردازند.

دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیگر پیشنهاد ارائه شده در صحن پیرامون حقوق پزشکان، یادآور شد: سقف حقوق کارکنان در لایحه دولت ۵۰ میلیون تومان درج شده بود که این میزان را در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس به ۵۵ میلیون تومان افزایش دادیم، همچنین در این مصوبه حق محرومیت از مطب پزشکان از سقف حقوق مستثنی شده است و در این سقف دیده نخواهد شد.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 4
      پزشکان و دندانپزشکان و ارتوپدها و ازمایشگاهها و مراکز عکس هسته ای همه و همه فرار مالیاتی دارند..پزشکان کارت به کارت پول می گیرند بنام مادر و خواهر و منشی .....پزشکان در مراکز استان باید پانصد میلیون مالیات دهند
    • دکتر فرشاد قلی پور- اورولوژیست IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      5 3
      من یک پزشک متخصص تمام وقت جغرافیایی هستم. آقایان لازم نیست مالیات پلکانی ما را حذف کنند. طرح پلکان (معروف به قاصدک) مربوط به وزارت بهداشت از مالیات پلکانی بیشتر هست. لازم نیست منت بگذارید که مالیات رو برداشتیم. پلکان غیرقانونی وزارت بهداشت را بردارید و دروغ نگویید. فقط بیست درصد کارکرد بنده را با تاخیر ۱۰ ماهه پرداخت می کنند. یعنی زمانی که تورم صد درصدی به آن اضافه شده و عملا ارزش پول نصف شده و در حقیقت فقط ۱۰ درصد از کارکرد را پرداخت می کنند.