۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع سیستان و بلوچستان دراوایل سال  ۱۴۰۲ وجود دارد
مدیر حفظ نباتات سیستان و بلوچستان:

احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع سیستان و بلوچستان دراوایل سال  ۱۴۰۲ وجود دارد

زاهدان- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در اردیبهشت ماه سال آینده وجود دارد و ‌بیشتر این هجوم به سمت استانهای جنوبی خواهد بود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلامحسین تیموری در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر ملخ صحرایی در جنوب عربستان و یمن در فاز مهاجر قرار دارد و بنابه هشدارهای سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در اردیبهشت ماه سال آینده وجود دارد و ‌بیشتر این هجوم به سمت استانهای جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به میانگین نرمال بارش از اسفندماه امسال تا خرداد سال ۱۴۰۲ و احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به کشور و استان، ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

تیموری افزود: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به رقم ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه اندازی شده و جهت تجهیز کامل نیاز به مساعدت مقامات استانی و کشوری دارد.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha