۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
تشدید بازرسی‌های استاندارد در سطح استان فارس
مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد؛

تشدید بازرسی‌های استاندارد در سطح استان فارس

شیراز- مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و آغاز خریدهای نوروزی، نظارت کارشناسان این اداره کل بر مراکز تولید، عرضه و فروش کالا و خدمات تشدید شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد فارس، محمدمهدی رزمجویی گفت: طرح عیدانه، با هدف اهتمام بیشتر برای ارتقای کیفی خدمات از سوی اماکن اقامتی، پذیرایی، مسافرتی، خدماتی و .... اجرایی شده است و هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، ترمینال‌های فرودگاهی، خط آهن و اتوبوس، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، مراکز خدماتی بین‌راهی، میادین میوه و تره‌بار، قالیشویی‌ها، شیرینی و میوه فروشی‌ها و ... را شامل می‌شود.

وی زمان آغاز طرح عیدانه را ۱۵ اسفند اعلام و ضمن بیان اینکه این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: با توجه به گردشگرپذیری استان فارس و شهر شیراز و وسیعتر شدن حجم و مقدار تقاضا و عرضه کالاها و خدمات مختلف نسبت به سایر فصول و اهمیت حفاظت از سلامت و ایمنی مردم، بازرسان اداره کل استاندارد، در قالب این طرح بازرسی‌های مستمر را تشدید خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد استان فارس با بیان اینکه، لوازم یدکی، روغن موتور، فیلتر، وسایل شهربازی، شیرینی‌پزی و تولید و عرضه کنندگان فرآورده‌های گوشتی، بیشترین میزان ارزیابی را به خود اختصاص خواهند داد، گفت: در ایام پایانی سال و تعطیلات سال جدید، جایگاه‌های عرضه سوخت، ترازوهای مراکز مختلف عرضه کالا و ... مورد پایش و کالیبراسیون قرار خواهند گرفت.

بازرسی از مراکز پذیرایی و اقامتی با هدف اطمینان از استاندارد بودن کالا و خدمات

رزمجویی با اشاره به اینکه بازرسی از مراکز پذیرایی و اقامتی با هدف اطمینان از استاندارد بودن کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری، انجام خواهد شد، گفت: مردم از خرید موادغذایی و نوشیدنی که کنار جاده‌ها عرضه شده و شرایط نگهداری آنها مناسب نیست، جدا خودداری کنند. چنین کالاهایی حتی اگر دارای علامت استاندارد باشد، به دلیل شرایط نگهداری نامناسب، برای سلامت افراد مخاطره آمیز است.

وی از هماهنگی استاندارد با سایر دستگاه‌ها برای ایجاد گشت مشترک خبر داد و گفت‌: در این زمینه استانداردهای مورد استفاده در زمینه گردشگری به ویژه هتلداری به دستگاه‌های دولتی و خصوصی ذیربط، ابلاغ و اطلاع‌رسانی می‌شود.

رزمجویی اهمیت دقت در تاریخ تولید و انقضای محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی را با هدف حفظ سلامت فردی، دارای اهمیت بسیار دانست و خاطرنشان کرد که همه محصولات غذایی و نوشیدنی، مشمول استاندارد اجباری است.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha