۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
جزئیات سفر ارزان قیمت یک روزه به تهران | زیبایی‌های نوروزی
بازار گزارش می‌دهد:

جزئیات سفر ارزان قیمت یک روزه به تهران | زیبایی‌های نوروزی

تهران- مسیرهای گردشگری ارزان قیمت معمولاً در ایام نوروز بسیار پرطرفدار هستند و تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مرجان شرف، بازار؛ تهران معمولا با آغازسال جدید ساکنان خود را به شهرها و روستاهای خارج از خود بدرقه می کند و بسیار خلوت تر از دیگر روزهای سال است و این فرصتی است تا آثار باستانی، تفریحی، فرهنگی و مذهبی گوناگون گردشگری این شهر مورد بازدید مسافران قرار گیرد.

واضح است که مسافرت و بالاخص سفر به تهران و هزینه اقامت در هتل ها و مسافرخانه ها بسیار گران می شود پس ما در این گزارش به سراغ مناطقی از تهران رفته ایم که ارزان و یا رایگان باشند و حتی بدون هزینه اقامت در یک سفر یکروزه بتوان به آن ها سر زد.

سفر به تاریخ و فرهنگ

تهران در دوران قاجار در نوروز سال ۱۱۶۵ تهران پایتخت شد و تا امروز هم ادامه دارد. نقاط تفریحی تهران به چند دسته تقسیم می شوند: تاریخی، مذهبی، گردشگری و مدرن، گردشگری و سنتی؛ پس از ورود به تهران از هر ورودی که مد نظر داشته باشید پیشنهاد می شود بدون وسیله شخصی می توانید به نزدیکترین ایستگاه مترو مراجعه کرده و از آنجا تهران گردی خود را شروع کنید

خیابان ولیعصر: طولانی ترین خیابان خاورمیانه با بیش از ۱۸ کیلومتر درازا که از میدان تجریش تا میدان راه آهن ادامه دارد گرچه در بسیاری از نقاط آن دیگر خبری از جوی آب خروشان و درختان چنار نیست اما هنوز با صفایی بی نظیر مردم را به سوی خود می خواند، برای دیدن این خیابان می توانید از ایستگاه های زیر به این خیابان برسید و از دیگر مناطق دیدنی آن حوالی نیز بازدید کنید.

ایستگاه های تجریش: کاخ سعد آباد، پارک ملت، ساختمان صدا و سیما، بام تهران، کوه پیمایی در کوه های دربند، توچال، دارآباد و درکه، موزه سینمای ایران واقع در باغ فردوس، امامزاده صالح، کاخ نیاوران قیطریه : پارک قیطریه، قلهک، میرداماد، میدان ولیعصر: سینماهای آفریقا، قدس، استقلال و... تئاتر شهر: پارک دانشجو، تئاتر شهر، سه راه جمهوری مرکز خرید پوشاک و لباس مجلسی، میدان جهاد منیریه: بورس لوازم ورزشی، راه آهن ایستگاه راه آهن تهران، مهدیه، میرزای شیرازی: پارک ساعی، دانشگاه امام علی: کاخ مرمر از مناطق دیدنی تهران هستند.

جزئیات سفر ارزان قیمت یک روزه به تهران | زیبایی‌های نوروزی

دیدنی‌های تهران

مسافران می توانند برای دسترسی به دیگر نقاط دیدنی مانند پل طبیعت و پارک طالقانی در ایستگاه شهید حقانی از مترو پیاده یا اینکه به ایستگاه برج میلاد رفته و پس از گشت و گذار در بخش های زیبا و رایگان برج میلاد در ایستگاه قیطریه از مترو خارج شوند و نهار را در پارک قیطریه میل کنند.

شما مسافران همچنین می توانید بازدید از برج آزادی را نیز در برنامه خود بگنجانید که برای این منظور باید به ایستگاه متروی میدان آزادی رفته و از این شاهکار قدیم تهرانی دیدن کنید و سپس سری به بازار بزرگ تهران در ایستگاه ۱۵ خرداد بزنید و کاخ گلستان و مسجد ارگ را ببینید. در کنار این تفریحات تقریبا رایگان موزه ها نیز هستند که بهای کمی دارند مانند موزه آبگینه، موزه پست و تلگراف، موزه هنرهای معاصر، موزه ملی، موزه ایران باستان، موزه جواهرات ملی، موزه فرش، موزه زمان، موزه سینما، موزه موسیقی، موزه عبرت، موزه رضا عباسی، باغ موزه قصر و....

اگر می خواهید در سفر یکروزه به تهران کمی مدرن تر رفتار کنید می توانید از ایران مال و کتابخانه بی نظیرش ، باغ پرندگان، پارک ژوراسیک، رستوران های بین المللی در سطح شهر، پارک آبی اُ پارک، دهکده آبی پارس( مترو گرمدره)، مجتمع تجاری اطلس مال یا مرکز خرید های لوکس واقع در شمال شهر تهران دیدن کنید.

شهربازی‌های تهران میزبان مسافران

اگر کودک در خانواده دارید شهر بازی ها نیز پیشنهاد خوبی هستند: شهربازی ارم (مترو اکباتان، ارم سبز)، سرزمین عجایب، فان تایم، سند لند، هپی سیتی، تیراژه، باغ کتاب، روبو کیدز، شهربازی دریاچه چیتگر، پارک نهج البلاغه، برج میلاد و...

نزدیک غروب شده و جایی بهتر از امامزاده ها برای پایان دادن به سفر یکروزه در تهران نیست امامزاده صالح و علی اکبر در تجریش ، امامزاده پنج تن لویزان، امامزاده حسن در خیابان قزوین، امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون باغ فیض، امامزادگان عینعلی و زینعلی پونک، امامزاده یحیی، زید، مسجد شاه و... در بازار و حرم حضرت عبدالعظیم، امزاده عبدالله و زبیده در ری و... فراموش نکنید که اتوبوس های بی آر تی نیز به کمک مترو آمده اند تا شما را به مبدا خود برسانند و به شهر خود همراه با خاطرات خوب از تهران برگردید.

تهران ایرانی را در خود جای داده و نقاط دیدنی آن بسیار بیشتر از مطالبی است که در این گزارش بیان شد؛ پس فارغ از گرانی های هتل ها و خرج اقامت، سفرهای یکروزه ای را برنامه ریزی کنید و بسیار ارزان از تعطیلات خود لذت ببرید.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha