۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
۴۵۰ هزار اصله نهال رایگان در فارس توزیع می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

۴۵۰ هزار اصله نهال رایگان در فارس توزیع می‌شود

شیراز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همزمان با هفته درختکاری ۴۵۰ هزار اصله نهال به شکل رایگان در استان توزیع می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، منصور رضایی بیان کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از ۴۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در استان فارس توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ میلیون هکتار اراضی ملی در استان فارس وجود داشته که دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه امسال همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرستان‌های فارس توسط ادارات منابع طبیعی و در شیراز با همکاری شهرداری در ۱۴ نقطه به شکل رایگان نهال توزیع خواهد شد، گفت: نهال‌های پیش‌بینی شده متناسب با شرایط طبیعی مناطق و عمدتاً از انواع سرو، کاج، اکالیپتوس و زربین است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از کاهش ۹۶ درصدی آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های فارس امسال در مقایسه با پارسال، ابراز خرسندی کرد و با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی ۴ سال، گفت: این طرح از سال آینده اجرا می‌شود که سهم استان فارس ۲۰ میلیون اصله نهال در سال نخست است که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی تولید و توسط مردم کاشته خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • FR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      باتشکربین روستاییان هم پخش کنیدخیلی احتیاج داریم شوراهاودهیاریهادرکوچهای روستاهاکوتاهی نکنیدجان مادرتان هرخانواده سه درخت اوکولبوس منتظرهستیم حق مردمه پایمال نکنید