۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
اقلام اساسی مردم در شب عید تامین شد| قیمت میوه ۱۰ درصد کمتر از بازار
بازار گزارش می‌دهد؛

اقلام اساسی مردم در شب عید تامین شد| قیمت میوه ۱۰ درصد کمتر از بازار

سمنان- مسئولان ستاد تنظیم بازار استان سمنان از تامین اقلام مورد نیاز مردم برای شب عید و ماه رمضان خبر می‌دهند، اقلامی مانند میوه که قرار است ۱۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار عرضه شود.

بازار، گروه استان‌ها: تامین اقلام مورد نیاز مردم آن هم همزمان با نوروز، امسال حال و هوای دیگری دارد چرا که پنج روز بعد از سال تحصیل، ماه رمضان نیز آغاز می شود و در واقع نیازهای مردم باید در دو جبهه تامین و عرضه شود. از جمله این نیازها گوشت و مرغ و همچنین برنج، شکر و میوه است که مسئولان استان سمنان قاطعانه می گویند درباره آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

مسئولان ستاد تنظیم بازار استان سمنان اعتقاد دارند که همه اقلام مورد نیاز مردم تامین شده و در انبارها موجود است در نتیجه هر کس هر میزان تقاضایی که داشته باشد می تواند با قیمتی مناسب آن را تامین کند و جای نگرانی نیز در این مورد وجود نخواهد داشت.

وضعیت انبارهای استان سمنان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت انبارهای اقلام اساسی بیان کرد: کالاهای اساسی در سطح بالایی در استان سمنان ذخیره سازی شد و به هر مقدار که نیاز باشد، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان عرضه خواهد شد.

بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ تن انواع برنج‌ها وارد استان سمنان شده است

عبدالرحیم تحصیلی بیان کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته طی دو ماه اخیر بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ تن انواع برنج ها وارد استان سمنان شده و در دو انبار کالاهای اساسی شهرستان سمنان و شاهرود، ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه شکر خام وارداتی بالغ بر ۱۴ هزار تن وارد استان سمنان و توسط کارخانه قند و شکر شاهرود تفصیه و به شکر سفید تبدیل شده است، تاکید کرد: شکر مورد نیاز مردم استان سمنان خوشبختانه از همین طریق تامین و ذخیره سازی شده است.

اقلام اساسی مردم در شب عید تامین شد| قیمت میوه ۱۰ درصد کمتر از بازار

اقلام ذخیره شده است

دبیر ستاد تنظیم بازار و رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تامین اقلام مورد نیاز مردم استان برای شب عید و ماه رمضان گفت: یک هزار تن ذخیره مرغ منجمد در استان سمنان وجود دارد که با نرخ ۴۴ هزار تومان برای مصرف کنندگان به هر میزان که تقاضا داشته باشند، توزیع خواهد شد.

محمدرضا قاسمی وضعیت انبارهای استان سمنان را خوب توصیف کرد و بیان داشت: این میزان مرغ در داخل سردخانه های استان هم اکنون در حال نگهداری است و متناسبت با نیاز و تقاضای بازار توزیع خواهد شد.

مرغ گرم مورد نیاز بازار به زودی تامین و با قیمت تعیین شده عرضه می‌شود

وی با بیان اینکه در خصوص گوشت قرمز نیز سهمیه ای ۱۱۵ تنی گوشت قرمز گوسفندی را در سردخانه های استان سمنان داریم که در هفته آتی عرضه خواهد شد، افزود: در خصوص مرغ گرم با توجه به افزایش جوجه ریزی در بهمن ماه و دو هفته ای که از اسفندماه می گذرد، وضعیت خوبی در استان سمنان حاکم است و در هفته های آتی در زمینه تامین مرغ گرم مورد نیاز بازار، وضعیت مناسبی را خواهیم داشت.

تامین مرغ گرم مورد نیاز مردم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: مرغ گرم مورد نیاز بازار به زودی تامین و با قیمت تعیین شده و مصوب و حتی پائین تر از آن عرضه خواهد شد از سوی دیگر در دیگر اقلام مانند میوه نیز تلاش شده تا قیمت ها دست کم ده درصد از قیمت های بازار کمتر باشد که مردم بتوانند راحت تر مایحتاج خودشان را تامین کنند.

قاسمی با بیان اینکه ۲۰۰ تن پرتغال تامسون و ۱۲۰ تن سیب زرد و قرمز برای استان سمنان تامین شده است، تاکید کرد: این میزان میوه تامین و هم اکنون در سردخانه های استان سمنان نگهداری می شود تا در ایام عید و رمضان بر اساس تاریخ مصوب در مراکز عرضه به فروش برسد.

اقلام اساسی مردم در شب عید تامین شد| قیمت میوه ۱۰ درصد کمتر از بازار

توزیع گوشت و مرغ در استان سمنان

استاندار سمنان نیز از تامین اقلام مورد نیاز مردم استان برای ماه رمضان و نوروز خبر داد و با بیان اینکه طی بازه زمانی دو ماه اخیر ۲۶۷ تن گوشت قرمز و سفید منجمد در بازار استان توزیع شده است، گفت: از ابتدای دی ماه ۱۸۷ تن گوشت گوساله در کنار ۴۵ تن گوشت گوسفند و ۳۵ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

اکیپ‌های نظارتی در استان سمنان ایجاد شده است

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه این اقلام اساسی برای تنطیم بازار و دسترسی مردم در بازارهای استان توزیع می شود، ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در کنار تامین اقلام مورد نیاز مردم در شب عید و ماه رمضان در دستور کار داریم نظارت است که اکیپ های نظارتی در تمام استان ایجاد شده است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه های بهاره برای عرضه مستقیم اقلام مورد نیاز مردم خبر داد و با بیان اینکه این زیرساخت ها می تواند به مردم برای تامین کالاهایشان کمک کند، گفت: نظارت بر این نمایشگاه ها نیز انجام خواهد پذیرفت.

در نهایت باید دید که دو وعده کنونی مسئولان شامل تامین تمام اقلام مورد نیاز مردم استان سمنان و ثانیاً عرضه قیمت ها زیر سقف بازار به خصوص میوه با تلورانس ۱۰ درصدی قیمت، همزمان با شب عید و ماه رمضان تا چه میزان تحقق پیدا خواهد کرد. سال گذشته مردم مشاهده کردند که میوه تنظیم بازار چندان تفاوتی با قیمت های بازار نداشت و لذا امسال مسئولان استانی اعتقاد دارند که این موضوع را نیز حل کرده اند.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha