۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
صدور جواز صنعتی برای هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی در کردستان
مدیرکل صمت کردستان خبر داد:

صدور جواز صنعتی برای هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی در کردستان

سنندج – خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای هزار و ۹۵۰ طرح صنعتی جواز تاسیس در سطح استان صادر شده است.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در صورت بهره برداری از این طرح های صنعتی پیش بینی اشتغالزایی ۳۰ هزار و ۷۹۳ نفر شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری لازم برای بهره برداری از این طرح ها، ۶۸۷ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرایی کردن این طرح ها در استان کردستان، اظهار کرد: انتظار می رود با اجرایی کردن این طرح های صنعتی در حوزه اشتغال استان شاهد رونق و توسعه همه جانبه باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: مهمترین طرح های صنعتی که مد نظر است شامل ورق اسلب فولادی در قروه، آهن اسفنجی در بیجار، آهن اسفنجی در سقز و گندله آهن صبا نور در شهرستان بیجار است.

خلیقی به دیگر طرح های در دست اجرا اشاره کرد و ادامه داد: همچنین گندله فولاد کاوان، فروسیلیکو منگنز و برسم لعل در قروه، اسلب سرامیکی کاشی کسری در دهگلان از دیگر طرح های صنعتی استان است.

وی همچنین به شمش طلای کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با سرمایه گذاری شستا کلنگ زنی شده و با آغاز به کار آن بستر اشتغالزایی ۳۵۰ نفر در شهرستان سقز شکل می گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر در حوزه صنعت هزار و هفت واحد صنعتی داریم که موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.

خلیقی اظهار کرد: اشتغالزایی اسمی این تعداد واحد صنعتی ۱۹ هزار و ۶۵۰ نفر است و سرمایه گذاری که تا کنون در این واحدهای تولیدی شکل گرفته بالغ ۴۴ هزار و ۹۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: از مجموع ۱۰۰۷ واحد صنعتی در استان کردستان هم اکنون ۶۴۴ واحد فعال، ۱۶۵ غیر فعال و ۱۹۸ واحد هم به صورت نیمه فعال است.

کد خبر: ۲۰۹٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha