۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
اصناف بیشترین خسارت از شیوع کرونا را متحمل شدند
مشاور اتاق اصناف:

اصناف بیشترین خسارت از شیوع کرونا را متحمل شدند

مجتبایی، مشاور اتاق اصناف اظهار داشت: ما در ایام قرنطینه تلاش کردیم تا خللی در چرخه تامین و توزیع کشور ایجاد نشود و قیمت ها و کالاها به طور مستمر مورد نظارت قرار بگیرند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مشاور اتاق اصناف اظهار داشت: ما در ایام قرنطینه تلاش کردیم تا خللی در چرخه تامین و توزیع کشور ایجاد نشود و قیمت ها و کالاها به طور مستمر مورد نظارت قرار بگیرند.

محمدباقر مجتبایی گفت: در حال حاضر ۹ میلیون نفر کارآفرین مرتبط با اتاق اصناف در ایران فعالیت می کنند که به اضافه اعضای خانواده حدود ۳۰ میلیون از جمعیت ایران را شامل می شوند.

وی افزود: اصناف باید در کنار باقی جمعیت ایران در مقابل شیوع ویروس کرونا مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام می دادند.

مشاور اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران تاکید داشت: اولین ضرر و زیان شیوع ویروس کرونا به جامعه اصناف وارد شد.

وی با اشاره به این که حدود ۱ میلیون ۷۰۰ واحد صنفی در ایران به طور مستقیم بیشترین خسارت را از جانب کرونا تجربه کردند، عنوان کرد: همه اصناف در راستای مسئولیت اجتماعی و اهتمام به موازین بهداشتی فعالیت خود را تعطیل کردند و با جامعه همراه شدند.

محمدباقر مجتبایی افزود: در ایام قرنطینه حدود ۳۵۰ هزار واحد صنفی – فروشگاه های زنجیره ای و بنکداران و فروشگاه های اینترنتی و خرده فروشان – فعال بودند و به مردم خدمات دادند.

وی با اشاره به این که در حوزه تامین و توزیع فعالیت اصناف روز به روز بیشتر می شود، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اندکی از مشاغل تعطیل هستند و بسیاری از اصناف ضمن رعایت موارد بهداشتی فعالیت می کنند.

مشاور اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: ما در ایام قرنطینه تلاش کردیم تا خللی در چرخه تامین و توزیع کشور ایجاد نشود و قیمت ها و کالاها به طور مستمر مورد نظارت قرار بگیرند.

وی با اشاره به این که اصناف بیشترین خسارت از شیوع کرونا متحمل شدند، توضیح داد: اکثر دولت ها در هنگام وقوع بلاهایی مانند زلزله و کرونا توانایی مساعدت کافی و مناسب را ندارند و اصناف با نگاه به این موضوع دوران قرنطینه را سپری کردند.

کد خبر: ۲۰٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha