۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
احداث بندر خشک همدان ۵۰۰۰ اشتغال به همراه دارد
فعال اقتصادی حوزه حمل و نقل:

احداث بندر خشک همدان ۵۰۰۰ اشتغال به همراه دارد

همدان - اسدی، فعال اقتصادی حوزه حمل و نقل در استان همدان با بیان اینکه ۶۰ درصد ناوگان حمل و نقل بار در همدان فرسوده است، گفت: احداث بندر خشک در همدان پنج هزار اشتغال به همراه دارد.

خیرالله اسدی در گفتگو با خبرنگار بازار به مزیت‌های احداث بندر خشک در همدان اشاره کرد و گفت: احداث بندر خشک همدان پنج هزار اشتغال به همراه دارد.

این فعال اقتصادی حوزه حمل و نقل در استان همدان با تاکید براینکه باید در پی تحقق و اجرای برنامه هایی باشیم که ظرفیت های آن در استان همدان وجود دارد، گفت: ایجاد بارانداز برای واردات و صادرات کالا در اتاق بارگانی همدان طرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر محل اجرای این طرح در جاده تهران پشت انبار نفت در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار مدنظر قرار گرفته ضمن اینکه ایجاد این بارانداز و فعالیت آن برای پنج هزارنفر اشتغال ایجاد می‌کند.

اسدی ادامه داد: در حال حاضر در بندر امام فضای کافی وجود ندارد و به علت شرجی‌بودن هوا مشکلاتی برای کالاها ایجاد می‌شود اما شرایط آب و هوایی همدان برای این کار بسیار مساعد است.

این فعال اقتصادی حوزه حمل و نقل در استان همدان تاکید کرد: این بارانداز که امروز به آن بندر خشک گفته می‌شود در مدت کمتر از ۶ ماه می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل همدان در غرب کشور حرف اول را می‌زند اما متاسفانه حدود ۶۰ درصد از وسایل حمل و نقل بار در همدان فرسوده هستند، گفت: فعالان اقتصادی استان همدان باید برای توسعه این منطقه همراه شده و همقدم پیش بروند.

کد خبر: ۲۰۹٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha