۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
حمایت مجلس از خیرین مسکن‌ساز در جهت خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد

حمایت مجلس از خیرین مسکن‌ساز در جهت خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از اعمال معافیت مالیاتی برای خیرین مسکن‌ساز به عنوان گام کمیسیون متبوعش در جهت حمایت از این خیرین برای رفع موانع خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه یاد کرد.

به گزارش بازار، علی بابائی کارنامی، در مورد مصوبه مجلس برای درج در بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر اینکه خیّرین مسکن‌ساز و افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعاب برای یک‌بار معاف شوند، گفت: این موضوع از سوی کمیسیون اجتماعی مطرح شده و در نشست صحن مجلس نیز مصوب شد تا از این طریق بخشی از دغدغه‌های نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تامین مسکن افراد تحت پوشش آنها برطرف شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید یکی از شاخص‌هایی که برای مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، تامین مسکن است که در این راستا خیرین مسکن‌ساز بر اساس رویکرد حمایتی که در نهادهای حمایتی وجود دارد از همکاری با آنها در جهت رفع نیاز تامین مسکن مددجویان تحت پوشش این نهادها استقبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: خیرین مسکن‌ساز بر اساس مشیء رفتاری و فرهنگ ایرانی-اسلامی در کنار اقشار آسیب‌پذیر هستند بنابراین مجلس نیز به منظور تصویب قانون و تامین زیرساخت‌های لازم در این زمینه مشوق‌هایی برای آنها مصوب کرد که معافیت از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب، برق، فاضلاب و گاز و صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری از جمله این مشوق‌ها است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان ضمن تشکر از خیرین مسکن‌ساز تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی قطعا از خیرین مسکن‌ساز در راستای خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha