۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
تامین ۱۴ درصد منابع آبی بخش کشاورزی از قنات‌ها

تامین ۱۴ درصد منابع آبی بخش کشاورزی از قنات‌ها

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۴ درصد منابع آبی بخش کشاورزی کشور از قنات‌ها تامین می‌شود که ارزان و باکیفیت‌ترین آب نیز است.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی برای احیا و مرمت قنات‌ها در سطح کشور حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار از بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این میزان اعتبار بتوانیم بخش‌هایی از مشکلات این منابع آبی را کاهش دهیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: اکنون ۴۱ هزار رشته قنات به طول ۴۱ هزار کیلومتر در سطح کشور وجود دارد که به طور متوسط سالانه بین ۴ تا ۶ میلیارد متر مکعب آب از این منابع استحصال می‌شود.

وی با اشاره به تغییرات اقلیم و کاهش منابع آبی در کشور یادآور شد: همچنین در کل دنیا نیز شرایط به سمت کاهش منابع آبی است که سخت‌ترین چالش دنیا نیز در آینده تامین غذا خواهد بود.

نیازی شهرکی تصریح کرد: اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه منابع آبی محدود است و برای اجرای طرح‌ها در بخش‌های مختلف با مشکل مواجه هستیم و با وجود این که در سالیان گذشته طرح‌های زیادی نیز از جمله ایجاد کانال، لوله گذاری و سایر موارد انجام شده، اما کارهای انجام نشده زیادی هنوز وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۹٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha