۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
۱۴۰ هزار خانه لوکس زیر ذره بین سازمان مالیاتی
رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور عنوان‌ کرد

۱۴۰ هزار خانه لوکس زیر ذره بین سازمان مالیاتی

منظور، رییس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی ۱۴۰ هزار خانه لوکس تا به امروز خبر داد.

به گزارش بازار، داود منظور روز چهارشنبه اعلام کرد که طبیعتاً در منابع درآمدی و در عمل با آنچه که برآورد شده است، با تغییراتی که مجلس به وجود آورده و اثر کاهنده دارد، بر شناسایی فرارهای مالیاتی تمرکز می‌کنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: امسال ۱۴۰ هزار خانه لوکس را شناسایی کردیم.اطلاعات ثبتی باید به هویتی تبدیل شود و وزارت راه و شهرسازی اطلاعات هویتی را در اختیار ما قرار گرفته داده است که در روزهای آینده به اطلاع مردم می‌رسانیم.

منظور گفت: در سال‌های گذشته کمبود اطلاعات مانع از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های لوکس بود، اما در این دولت اطلاعات مناسب را دریافت کردیم.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: وقتی سال مالی تمام می‌شود، وظیفه سازمان مالیاتی شناسایی، تعیین میزان و ابلاغ به مودیان است.

وی افزود: در قانون مالیات بر خانه‌های بوکس تابع سیاست قانون گذار هستیم که چه خانه‌هایی را مشمول مالیات کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آخرین وضعیت خانه‌های خالی، گفت: در مردادماه امسال از وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خانه‌های خالی را دریافت کردیم.

وی گفت: ۵۲۰ هزار خانه خالی وجود دارد که ۲۰۰ هزار اعتراض در این زمینه از سوی مالکان ثبت شده است. مالکانی که بیش از ۱۰۰ تا ۵۰ خانه خالی داشتند.

منظور تاکید کرد: هر اطلاعاتی که به دست ما برسد فرایند وصول را انجام می‌دهد تا تیرماه سال آینده وزارت راه و شهرسازی مهلت دارد تا وضعیت نهایی خانه‌های خالی را بررسی و اعلام کند.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha