۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
تامین زیرساخت شرط اصلی اجرای موفق الگوی ‌کشت در گلستان
مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت مطرح کرد؛

تامین زیرساخت شرط اصلی اجرای موفق الگوی ‌کشت در گلستان

گرگان_ فرامرزی، مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت در گلستان گفت: تامین زیرساخت ها یکی از شروط اصلی اجرای موفق طرح الگوی ‌کشت در استان است.

نسترن فرامرزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر منابع پایه تعیین الگوی کشت از مهمترین ترین عوامل تامین امنیت غذایی پایدار مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت با بیان اینکه امنیت غذایی باید به شکل پایدار در کشور ایجاد شود، گفت: برنامه ریزی در این مورد به صورت مداوم ادامه یابد.

فرامرزی با بیان اینکه برای افزایش بهره وری نیاز به تصمیم و اجرای خوب داریم، یادآورشد: برای رسیدن به این هدف نهاده های بخش کشاورزی و زیر ساخت های این حوزه بسیار دارای اهمیت است.

به گفته وی، پاسخ به سوال هایی نظیر چه چیزی کشت و تولید کنیم؟ کجا و چه موقع کشت کنیم؟ و برای چه کسانی تولید کنیم؟ می تواند الگوی مناسب و مشخصی برای تعیین کند.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت اضافه کرد: تامین زیرساخت ها یکی از شروط اصلی اجرای موفق طرح الگوی ‌کشت در استان است و آموزش کشاورزان و کارشناسان در این زمینه از پایه ترین زیرساخت ها محسوب می شود.

فرامرزی با بیان اینکه از شرایط موجود تا شرایط مطلوب فاصله ی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: برای برداشتن شکاف بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب حمایت بیشتر دولت نیاز است و دولت باید بپذیرد که در بسیاری از مواقع مسیر را اشتباه رفته است.

وی در خاتمه یادآور: دولت باید برای رسیدن به حد مطلوب در حوزه کشاورزی از بخش خصوصی و کارشناسان با تجربه این حوزه کمک بگیرد.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha