۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
۱۳۱ نیاز فناورانه و دانش بنیان در مازندران شناسایی شد
دبیر رویداد تانا:

۱۳۱ نیاز فناورانه و دانش بنیان در مازندران شناسایی شد

آمل- ابراهیم پور، دبیر رویداد تانا و مدیر مرکز رشد آمل با اشاره به برپایی رویداد فناورانه تانا گفت: ۱۳۱ نیاز فناورانه در استان شناسایی شده است.

علی ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که رویداد تانا استان مازندران با هدف ترویج گفتمان نوآوری، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآروی در استان با نگاه به مزیت های نسبی و ظرفیت های فناورانه و همچنین رفع مسائل و نیازهای استان برگزار می شود، افزود: پارک‌ علم و فناوری مازندران مشکلات استان در سه محور پسماند و محیط زیست، کشاورزی و صنایع وابسته و تجهیزات پیشرفته صنایع را احصاء و همچنین توانایی‌های فناورانه شرکت ها را شناسایی و در ادامه، با برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص راهکارهای حل مشکل، زمینه انعقاد قرارداد میان بخش عرضه (محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان) و بخش تقاضا (صنعت و دستگاه‏های اجرایی) را فراهم کرده تا از این طریق به رفع موانع کمک شود.

ابراهیم پور اظهار کرد: بدون تردید شرکت های دانش بنیان در بسیاری از موارد می توانند گره گشای مشکلات بخش صنایع کشور باشند و در صورت بسترسازی برای ارتباط شرکت های فناور و دانش بنیان و صنایع می توان به دستاوردهای خوبی رسید.

مدیر مرکز رشد شهرستان آمل اظهار داشت: در این رویداد ۱۳۱ نیاز فناورانه توسط ۳۷ سازمان دولتی و غیردولتی احصا شد که با توجه مشکلات استان، بیش از ۵۰ درصد از نیاز ها در حوزه پسماند و محیط زیست بوده است.

وی با بیان اینکه نشست های تخصصی تجاری میان شرکت های دانش بنیان و برخی شهرداری های استان برگزار شد، گفت: به منظور تامین مالی اجرای پروژه، صندوق ملی محیط زیست هم در این رویداد برای پروژه های که به کاهش آلاینده های محیط زیستی جلوگیری از تخریب، حفاظت از منابع طبیعی و احیاء و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی باشد، تامین مالی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha