۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
عدم همخوانی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها با تورم ۴۰ درصدی
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس مطرح کرد

عدم همخوانی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها با تورم ۴۰ درصدی

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس ضمن ابراز تاسف از افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ کارمندان با وجود تورم ۴۰ درصدی گفت: سفره دولت با لایحه بودجه ۱۴۰۲ پهن و پهن تر و سفره کارمندان و بازنشستگان کوچک و کوچتر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، امانقلیچ شادمهر در رابطه با وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: رقم بودجه پیش بینی شده نشان دهنده افزایش حدود ۴۰ درصدی نسبت به بودجه سال جاری است، حال اگر تورم را نیز ۴۰ درصد در نظر بگیریم، بودجه امسال نسبت به بودجه سال جاری تفاوت چندانی کرده است!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : بودجه دستگاه‌های دولتی نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حدود ۴۰ درصد افزایش می‌باید که در این حوزه هم تفاوت چندانی با بودجه جاری مشاهده نمی‌شود. تاسف‌ آور این است که باوجود تورم ۴۰ درصدی برای حقوق کارمندان تنها ۲۰ درصد افزایش پیش بینی شده و از این بُعد نیز لایحه بودجه ۱۴۰۲ با قانون بودجه های سال جاری بی شباهت نیست.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفره دولت با لایحه بودجه ۱۴۰۲ پهن و پهن تر و سفره کارمندان و بازنشستگان کوچک و کوچتر می‌شود عنوان کرد: به صورت کلی اگر بودجه را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم، افزایش ۴۰ درصد سقف در کنار تورم ۴۰ درصدی با افزایش وصول مالیاتی و عدم افزایش یارانه‌ها فشار زیادی را به مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه تحمیل می‌کند بنابراین باید دولت تدبیری دیگر اتخاذ کند.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha