۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
حقوق ورودی ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه واسطه‌ای تعیین تکلیف شد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس:

حقوق ورودی ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه واسطه‌ای تعیین تکلیف شد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه میزان حقوق ورودی ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه و واسطه‌ای را تعیین تکلیف کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق، پیرو بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در جریان جلسه امروز کمیسیون تلفیق بند (ل) تبصره (۶) لایحه بودجه اصلاح شد.

وی تأکید کرد: این بند حکم تبصره (۷) ماده (۱۰۵) و تبصره ماده (۱۱۳) قانون مالیات‌های مستقیم را موقوف‌الاجرا می‌کرد، لذا تبصره (۷) ماده (۱۰۵) تأکید می کند اگر فردی آمد و خودش اظهار مالیاتی داشت یعنی اظهار ۱۰ درصد درآمد بیشتر کرد، به ازای هر ۱۰ درصد، یک درصد به آن فرد تخفیف داده شود که این مسئله برای شرایط عادی در نظر گرفته شده بود.

وی تأکید کرد: با این حال دولت در لایحه خود آورده بود که این مسئله به طور کل موقوف‌الاجرا شود اما کمیسیون تلفیق مصوب کرد که ۱۰ درصد درج شده در قانون به ۲۰ درصد تغییر کند یعنی هر ۲۰ درصد افزایش درآمد ابرازی مشمول یک درصد تخفیف مالیاتی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح بند (ن) تبصره (۶) که به حقوق ورودی ماشین آلات، تجهیزات، قطعات و مواد اولیه واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی اشاره داشت، گفت: پیش تر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ از حقوق گمرکی واردات ماشین آلات و تجهیزات معاف بودند. اما در سال ۱۴۰۰ که قانون جهش تولید دانش بنیان اجرایی شد این بخش‌ها به یک آن از معافیت خارج شده و حقوق گمرکی آنها ۴ درصد لحاظ شد، این در حالی است که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی هم به نرخ ETS یعنی ۲۳ هزار تومان تبدیل شده بود و این مسئله هزینه سرسام‌آوری را به واحدهای تولیدی تحمیل می‌کرد لذا کمیسیون تلفیق بر اساس مصوبه خود این حقوق گمرکی را از ۴ درصد به یک درصد تبدیل کرد.

طغیانی بیان کرد: بر اساس این مصوبه این حقوق گمرکی شامل ماشین آلات و تجهیزات، قطعات و مواد اولیه واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha