۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
۳۴ هزار واحد مسکونی در شهر جدید «حورا » ساخته می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

۳۴ هزار واحد مسکونی در شهر جدید «حورا » ساخته می شود

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۳۴ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن همدان با نام شهر «حورا» یا «اکباتان» ساخته می شود.

به گزارش بازار؛ ایوب اسدالهی با اشاره به اینکه قبل از قانونی شدن طرح نهضت ملی مسکن در همدان حتی یک متر زمین تخصیصی نداشتیم، اعلام کرد: ۳۴ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در همدان با نام شهر حورا یا اکباتان ساخته می شود.

وی اظهار داشت: طی هفت ماهه اخیر زمین تنها سه شهر تامین شده بود اما اکنون تامین زمین برای سه شهر ملایر، اسدآباد و همدان باقی مانده که البته در همدان تنها کلنگ زنی پروژه باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: شهر جدید اکباتان یا حورا در یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای ۱۲۰ هزار نفر پیش بینی شده که اراضی آن قابلیت توسعه دارد و این شهر تنها شهر خوابگاهی و محل سکونت نیست و موضوع سلامت، آموزش، صنعت و غیره در آن لحاظ می شود.

اسدالهی بیان کرد: عملیات اجرایی بعد از آماده‌سازی و انتخاب مشاوره آغاز می شود و زمین این شهر در جورقان بعد از نهران و آق حصار دسترسی دارد و از سمت دیگر از رباط شورین قابل دسترسی است ضمن اینکه دسترسی شهر به راه آهن، کنارگذر و فرودگاه همدان از مزایای جانمایی این شهر است.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha